Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Def schreef:Ik vraag me ook altijd af... wanneer is een paard een 'sportpaard'? Is dat bij een bepaalde klasse? of is dat als je em zo noemt?
Monster_tos schreef:Def schreef:Ik vraag me ook altijd af... wanneer is een paard een 'sportpaard'? Is dat bij een bepaalde klasse? of is dat als je em zo noemt?
Ik noem mijn paard sportpaard, dit omdat ze 4 x in de week dressuurmatig getraind word. Maar kan haar ook natuurlijk paard noemen. Ze staat van 7 tot 6 buiten overdag. Krijgt onbeperkt ruwvoer en geen tot een handje bix.
Maar ze is wel geschoren en staat onder dekens. Anders is het trainen gewoon niet haalbaar. Mijn sportpaard met pensioen staat zonder dekens.
xChantal94 schreef:Wat ik me dan afvraag.. Heeft die wel een vacht? Anders lijkt een 0 gr deken me toch echt te koud nu.. Ze kunnen hun haren niet omhoog zetten ter isolatie en warmte bied een 0 gram deken niet?
Sleeper schreef:Nog steeds onder een nul grams. Ongeschoren, altijd buiten en trekt het meer dan prima. Ik heb gelukkig nog genoeg mogelijkheden voor als het gaat vriezen, in tegenstelling tot anderen die dan blijkbaar aan de 1000 moeten ........
Quellian schreef:Sleeper schreef:Nog steeds onder een nul grams. Ongeschoren, altijd buiten en trekt het meer dan prima. Ik heb gelukkig nog genoeg mogelijkheden voor als het gaat vriezen, in tegenstelling tot anderen die dan blijkbaar aan de 1000 moeten ........
Punt is dat je paard zijn haren niet overeind kan zetten om warm te blijven door het gewicht van de deken. Je paard kan je dus niet laten zien of hij het koud heeft.
Ik vind het overigens geen probleem als er 1000gr op mijn paard moet, een deken is zo gekochtWat de paarden nodig hebben, krijgen ze ook gewoon.
Quellian schreef:Ik ben één van de anderen en kijk extreem goed naar mijn paard.
In tegenstelling tot jou ga ik er wel vanuit dat mensen het beste voor hebben met hun dier en duw ik mensen niet graag in een hoek :)
Sleeper schreef:Quellian schreef:Ik ben één van de anderen en kijk extreem goed naar mijn paard.
In tegenstelling tot jou ga ik er wel vanuit dat mensen het beste voor hebben met hun dier en duw ik mensen niet graag in een hoek :)
Nee dat bewijst je post wel. Wat een invulling maak je voor mijn gedachten over andere mensen. Ik ga er ook vanuit dat mensen het beste voor hebben met hun dier, #heel verhaal maar het zit me eigenlijk wel goed.
Sleeper schreef:Ipv naar mijn paard te kijken die het prima doet zouden anderen moeten kijken naar de overdaad aan dekens die ze hun paarden opgooien.