Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liedjuh2 schreef:Weetje wat ik niet begrijp. Gaat misschien een beetje heel raar overkomen hoor, denk ook niet dat het mij in dank wordt afgenomen, maar als mijn paard 24/7 op het land zou staan, dan zou ik hem zeer wrss alleen gebruiken om af en toe een ritje door het bos of over het strand te maken. Dan zou hij helemaal geen deken omkrijgen. Het is nu dat ik mijn paard voor de sport heb gekocht en hem voornamelijk op stal houd. Vind sowieso dat als je paard lekker op de weide staat, hij helemaal geen deken om hoort te hebben. Dan moet hij lekker kunnen spelen bokken en rennen zonder dat de deken hem in de weg zit. Tja is het voor een paar uurtje oke. Maar dan lees ik hier dat je paard 24/7 buiten staat, je der x aantal grams op hebt liggen voor overdag, en er dan s'nachts nog een x aantal grams bij gooit.
Mijne staat in een stal, daar wordt het s'nachts ook koeler. Nou hij krijgt er echt geen dikkere deken onder hoor. Dan blijf ik sjouwen met dekens. Ik vind dat als je je paard sowieso al zo natuurlijk mogelijk wilt houden door hem 24/7 weidegang te bieden, je hem dan ook geen deken om moet doen. Maarja, ieder zijn eigen mening he. Ben alleen benieuwd waarom de mensen dit dan wel doen. Degene die hun paard 24/7 buiten heeft dan.
S_uus schreef:Doe je je kindje wel een deken op dan? Of moet hij/zij de sport in dan moet je hem/haar in de wieg latendas het beste.