[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:14

Mijne hebben nu ook een dun katoen zomerdekentje op en 1 een vliegendeken.
Denk dat ik mijn exzemer de RSIH maar op ga leggen.
En mijn Exzemer heeft ook zijn vliegenkapje op, die verbrand altijd heel snel op de neus.
Heb nu de nieuwe van Busse, geheel naadloos.
Erg fijn.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:22

wortelsussie schreef:
Hier nu ook nog 14 graden. Hoe bizar dat het is dat vandaag overdag met 20 graden nog onder een deken staan. Begrijp dat niet

Nou inderdaad, ik zag er vandaag ook met dekens op in de wei staan. Het mooie is dan meestal nog dat de eigenaar in een korte broek met hemdje loopt ;)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:19

flappie28 schreef:
wortelsussie schreef:
Hier nu ook nog 14 graden. Hoe bizar dat het is dat vandaag overdag met 20 graden nog onder een deken staan. Begrijp dat niet

Nou inderdaad, ik zag er vandaag ook met dekens op in de wei staan. Het mooie is dan meestal nog dat de eigenaar in een korte broek met hemdje loopt ;)

Idd... Ik ben een koukleum maar heb me kapotgezweet. Was bij ons 24gr in de schaduw al, niks wind.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:31

Overdag rsih en eerst s nachts 200 gram maar aankomende nacht voor het eerst niet meer.

Gladijs

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:37

Hier snachts de geschoren onder sun shower, onder de 10 gaat er een zweetdeken onder. De rest ongeschoren lekker bloot.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:48

flinke overgang ineens, van de winterjassen naar 24 graden!
hier ook niks op, warm zat...

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:50

Hier vandaag ook voor het eerst helemaal zonder had eerst 0 grams op.
Ben benieuwd hoe ze het doet

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:52

Hier vandaag ook beide mannen zonder gelaten.... Zwarte buiten wel onder zomerdeken ivm aantrekken van warmte..

Vannacht allebei bloot op stal... MN ene ruin is wel geschoren... Hoop dat ie het niet te koud heb

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:03

Hier is het nog steeds warm. Er kwam vandaag flink wat haar van mijn paardje. Ik heb even gereden en eigenlijk vooral gestapt, maar ze had de zweetplekken onder het zadel/dekje. Ze blijft lekker zonder deken. Vanaf woensdag kan het wat meer gaan regenen, maar wel 24 graden nog.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 21:05

xLoki schreef:
Hoe staan de geschoren paarden er nu bij in dit topic?
Vind het zo lastig met dit weer... Overdag staat hij lekker zonder, maar 's nachts vind ik moeilijk. Hij staat in een paddock paradise en heeft een schuilstal. Ik zet hem vanavond (9 graden minimum) onder 0g, maar weet niet zo goed wat ik dit weekend moet doen... (12 graden 's nachts)

Mijn paard staat odm snachts op stal en overdag paar uurtjes buiten en staat bloot. Als ze thuis zou staan (paddock met inloopstal) dan zou ze ook bloot staan, het blijft zo lang warm!

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:19

Ja echt 8)7 ik weet het ook echt even niet meer hoor met dit weer... We moeten er maar het beste van maken in het zonnetje {:}

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:20

Hier vannacht ook zonder. Het was net nog 20 graden en kom er net vanaf

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 22:19

Heb hem toch afgelaten vannacht.
Ben benieuwd of ie het koud heeft gehad. Waar kan je dat goed aan checken? Of kan dat niet?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:08

Jemig zijn er nog echt paarden met deken op? Met 25 graden? Oef...

Ok heb de mijne vandaag deken op gedaan, vliegendeken :+
Ik werd lek gestoken door de mugjes. Paard zat eronder.
Hoe doen jullie het bij merries en de uier? Ze vind het echt heel vervelend die mugjes en vliegjes daar

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 23:28

Dat heb ik bij mijn Belg zijn koker. Die kan ik moeilijk ook dichtbinden met vliegendeken... :n

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 06:13

Nessa schreef:
Jemig zijn er nog echt paarden met deken op? Met 25 graden? Oef...

Ok heb de mijne vandaag deken op gedaan, vliegendeken :+
Ik werd lek gestoken door de mugjes. Paard zat eronder.
Hoe doen jullie het bij merries en de uier? Ze vind het echt heel vervelend die mugjes en vliegjes daar

T is nu al 13 graden zal vannacht niet veel kouder geweest zijn. Ik weet zeker dat mijn paard het zonder deken nu best warm zal hebben! Laat staan dekenpaarden.

Dan ben ik toch benieuwt, ook die buiten staan. Het is wind stil, regent niet, vriest niet, boven de 10 graden. Waarom zal een paard (net geschoren daargelaten) het niet redden met zijn vacht nu?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 06:42

Ik heb vannacht bij mijn Belg wel weer de 0 grams opgedaan. Niet omdat hij het koud zal hebben. Maar zijn knie is kapot en 's nachts ligt hij veel. Gisteren geen deken op gedaan en danis hij echt humeurig. Heeft hij last van zijn knie. Die is dan ook dikker. Met deken gaat dat beter. Moet zo ook wel als een speer naar buiten. Anders smelt hij. Het is inderdaad te warm voor een deken. Maar heb nog niks kunnen verzinnen om alleen zijn knie in te pakken. Is ook wel een rotplek.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:22

Fabster schreef:
Ik heb vannacht bij mijn Belg wel weer de 0 grams opgedaan. Niet omdat hij het koud zal hebben. Maar zijn knie is kapot en 's nachts ligt hij veel. Gisteren geen deken op gedaan en danis hij echt humeurig. Heeft hij last van zijn knie. Die is dan ook dikker. Met deken gaat dat beter. Moet zo ook wel als een speer naar buiten. Anders smelt hij. Het is inderdaad te warm voor een deken. Maar heb nog niks kunnen verzinnen om alleen zijn knie in te pakken. Is ook wel een rotplek.

Er was een bokker, weet niet meer wie, die van een lange mouwen shirt alleen de mouwen om het been vast bond.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:25

Zakt dat niet af, dan? Ik heb ook iemand gelezen, die iets met een pantykous had gemaakt. Maar zo n Belg heefr wel een enorme kont. Daar krijg je niet zomaar iets rond... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:16

waarom doe je dan een hete zwetende regendeken op en niet een zomer of eczeemdeken?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:57

Mijne is vorige maand nog geschoren maar staat nu lekker zonder dek. Vanacht blijven ze voor het eerst buiten maar ik denk dat ik hem dan ook af laat. Het wordt niet veel kouder dan een graad of 15.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:11

Yvank_ schreef:
waarom doe je dan een hete zwetende regendeken op en niet een zomer of eczeemdeken?

Dat lijkt mij ook een betere oplossing

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:35

Hij zweet er niet onder. En het is meer om het optrekkende vocht van de grond tegen te houden. Als de zomer inderdaad meer vordert gaat hij of helemaal af, of ik zal inderdaad aan iets anders moeten beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:39

Het is hier nu 29 graden ik kan mij niet voorstellen dat een paard het nu onder een regeneken niet warm heeft :o vannacht was het hier ook nog 16 graden.

Maar los daarvan bestaan kan je ook een bandage om de knie doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:17

Ik zet m natuurlijk niet overdag midden in de zon onder een regendeken, hey. Vannacht was het hier 13 graden en dat ging goed. Hij krijgt m 's avonds laat pas op en 's morgens vroeg gaat ie weer af.