Combineren geeft wel meer warmte dan 1 deken met een aantal gram.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paddenpad schreef:Ariebren schreef:Is het paarden ras nu zover achteruit gegaan in de evolutie van afgelopen 50 jaar dat er een deken nodig is ??
Nee juist niet maar het gebruik is wel even anders nu dus vandaar dat men kiest voor deken en wel of niet scheren.
Maar dat is oud nieuws hoor Ariebren,voor discussie hierover kun je naar een ander topic of zelf een topic over openen wanneer je daar behoefte aan hebt.
Darkness85 schreef:Quellian schreef:Dank je wel Darkness
Graag gedaan..
LisaFaded schreef:ik heb nog steeds een 0 grams regendeken op. Weet niet precies wanneer ik nou met de winterdeken moet beginnen
Heb je een 100gr of 150gr regendek? Of anders een fleece gevoerde regendek? Want het is nu toch best fris. En omdat je paard z'n vacht niet overeind kan zetten tegen de kou door de deken, is het wel wijsheid om nu een deken met voering op te leggen.
Hoeft echt niet gelijk 350gr te wezen. Want mijn biefstuk is vandaag ook pas van 100gr naar 200gr gegaan. Maar iig wel iets met een beetje voering.
S_uus schreef:Calice, wat ziet ze er stoer en goed uit!
MiniLoe schreef:calice: mijn ruin die nu nog dekenloos is niet, jah klein beetje in zn oksels maar niet extreem.
Ik heb hem nog in oktober wel op de borst laten scheren, toen was het ineens een volle week extreem warm. Hiermee kunnen ze hun warmte beter kwijt maar kunnen ze zich ook nog prima warm houden
dit had ik ook gedaan bij mn shetmerrie, maar dit hielp niet, die stond drijfnat in het land.
zelfs toen het regende en stormde maar wel vrij warm was. Haar vacht was ook na haar HB abnormaal dik.
hoefsmid en veearts stonden ervan te kijken, haar vacht stonk ontiegelijk, was heel vies en plakkerig.
Na een dag regen werd haar vacht na een nacht op stal nog niet droog, pony werd sloom en duf.
Ik heb iemand van bokt haar laten scheren, ik was het helemaal zat.
Ze is hierna ook helemaal opgeknapt en weer vrolijk en allert, zelf regel ik nu met warmere tempraturen een dunnere deken en met koud weer dikker. Ik heb 100 grams regendek, 200 grams regendek en 300 grams regendek voor dr, een fleece en 200 grams staldeken, genoeg dus voor koudere periodes.
als je pony erg jeukt of schuurd kan je scheren overwegen, maar dan zit je wel aan dekens vast.
Ik ben blij dat ik het voor mn merrie gedaan heb, ze oogt duidelijk
Darkness85 schreef:@ LisaFaded: Dat is echt te weinig. Ik zou een 100gr of 200gr horseware liner op de kop proberen te tikken. Dan kun je die er onder doen.
LisaFaded schreef:Darkness85 schreef:@ LisaFaded: Dat is echt te weinig. Ik zou een 100gr of 200gr horseware liner op de kop proberen te tikken. Dan kun je die er onder doen.
Jaa ik heb haar pas gekocht word ook ineens zo koud. Dankje voor de tip. Heb hier een pagony winterdeken liggen maar ik zou niet weten hoeveel gram die is. Staat nergens op namelijk en heb hem er bij gekregen. Heb wel zweetdekens maar die kan ik er zeker moeilijk onder doen.
Sneeuw88 schreef:LisaFaded schreef:
Jaa ik heb haar pas gekocht word ook ineens zo koud. Dankje voor de tip. Heb hier een pagony winterdeken liggen maar ik zou niet weten hoeveel gram die is. Staat nergens op namelijk en heb hem er bij gekregen. Heb wel zweetdekens maar die kan ik er zeker moeilijk onder doen.
Als het een winterdeken is zal het allicht meer zijn dan die 0-grams die je er nu op hebt liggen.
En wat betreft die zweetdeken, het is beter dan niets, tot je een goede onderdeken hebt gekocht..