[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 20:53

Die van mij moest 2 maten kleiner dan zn amigo. Dan was de lengte goed. Verder lag hij niet mooi, dus is terug gegaan, maar even voor de referentie.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:44

Ik heb contact gehad met dochorse qua pasvormen enz en ze raden dominick aan of de rhino original. Nu twijfel ik wat, heb liners en de hals van horseware al. Maar weet ook dat Dominick erg fijne dekens zijn. De rhino spreekt me aan ivm de waterdichte laag aan de binnenkant. Heb ze 24/7 buiten dus dat lijkt me qua water wel fijn

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:54

Geloof dat ik zou beginnen bij de Rhino. Heb geen ervaring met de Dominick, maar om de een of andere reden spreken ze me niet aan.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:55

MarjanB schreef:
Ik heb contact gehad met dochorse qua pasvormen enz en ze raden dominick aan of de rhino original. Nu twijfel ik wat, heb liners en de hals van horseware al. Maar weet ook dat Dominick erg fijne dekens zijn. De rhino spreekt me aan ivm de waterdichte laag aan de binnenkant. Heb ze 24/7 buiten dus dat lijkt me qua water wel fijn

Ik heb de rhino original 0g sinds afgelopen maart. Ze staat bij extreme regenval (zoals nu) wel ‘maar’ zo’n 14 uur per dag buiten, (‘s nachts op stal) maar ik ben er tot nu toe wel tevreden van. Ik ben voor de rhino gegaan na amigo, amigo was wel goed maar die werden stuk getrokken door kuddegenootjes. Uiteindelijk zaten na anderhalve winter al overal kleine doorlekkende plekjes.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:56

Vind het erg mooie dekens, maar ook wel vrij prijzig. Die voor sluiting oogt wel heel prettig op de verkoopfoto’s, zou ze misschien beide bestellen en dan laten afhangen van de pasvorm?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:58

Ik ben wel rhino fan. Mijne staat er 24/7 mee buiten.
Wel schuilplek/ stal. Soms nachtje op stal.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 21:59

Ik ben echt heel blij met de Rhino. Die waterdichte laag aan de binnenkant is goud waard. Alleen even kijken wat voor type hals je nu hebt. De hals van mijn Rhino is anders dan de hals van mijn Rambo. De laatste gaat vast met 4 klittenbandjes aan de binnenkant van de deken, terwijl de Rhino vast gaat aan 2 lappen klittenband aan de buitenzijde van de deken. Beetje zoals Bucas dat ook heeft. Vind ik persoonlijk wel een hele fijne manier, zeker omdat ik daardoor ook standaard een schoft beschermer van mijn oude Bucas eronder heb zitten voor het comfort. :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:01

Niet alle rhinos hebben dezelfde hals aansluiting.
Mijn rhino heeft ook de haakjes.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:03

Ohhh dat is een goede ik heb een amigo hals.. en wil er wel een hals bij. Maar ff goed naar kijken voor ik bestel

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:18

Mijn rhino en Amigo hebben hetzelfde type aansluiting voor hals volgens mij. Ik heb het wel nooit uitgetest aangezien ik nooit een hals gehad heb aan mijn deken, die heeft m’n paard niet nodig. Het ziet er in elk geval net hetzelfde uit, met van die metalen ‘ringen’ om de hals of liner aan te bevestigen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 22:25

Ja zal per type verschil in zitten dus even kijken wat je besteld inderdaad. Best onhandig dat ze verschillende type halzen hebben eigenlijk.

Ik heb de Rhino Plus geloof ik, die heeft twee grote klittenband sluitingen bovenop de deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 06:31

De Rhino original heeft dezelfde sluiting als de Rambo/Amigo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 08:00

Ja zag het inderdaad op de foto’s. Neig nu het meest naar rhino maar wellicht bestel ik ze beide even. Dominick had mijn verzorgpaard vroeger en echt top dekens toen. Enige nadeel vind ik de bevestiging van de hals dat er altijd ringetjes aan de buitenkant hangen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 11:38

Tarico schreef:
De Rhino original heeft dezelfde sluiting als de Rambo/Amigo.

Rambo verschilt ook weer per deken. Mijn Rambo's hebben klittenband aan de buitenkant.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:03

Ik heb jaren lang Dominick dekens gehad, vond ze echt super van pasvorm, geen schuurplekken, altijd mooi los liggen.
Maar toen hadden ook de waterdichte dekens nog een rugnaad en gingen na 1 of 2 winters door lekken terwijl ze er nog als nieuw uit zagen, zo zonde… ik ben toen overgestapt naar Rambo.
Maar inmiddels is Dominick qua waterdichtheid ook goed verbeterd volgens mij.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:20

manzano schreef:
Geloof dat ik zou beginnen bij de Rhino. Heb geen ervaring met de Dominick, maar om de een of andere reden spreken ze me niet aan.

Dominick is een populair merk onder de profs. Heel veel ruiters gebruiken deze dekens.

Ik ben echt groot fan van Dominick. Heb alleen een Rambo Supreme deken, omdat Dominick toen niet leverbaar was.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 13:53

mavantos schreef:
manzano schreef:

Dominick is een populair merk onder de profs. Heel veel ruiters gebruiken deze dekens.

Ik ben echt groot fan van Dominick. Heb alleen een Rambo Supreme deken, omdat Dominick toen niet leverbaar was.

Dat kan... Ik zeg ook alleen wat ik zou doen ;)
Hebben al die profs ook hun paarden 24/7 buiten staan met spelende/slopende vriendjes of hebben die misschien andere eisen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:25

Dominick dekens zijn echt wel sterk. Zijn juist dekens die veel bij hengsten worden gebruikt ;)

Edit: die van mij heeft zijn tweede Rambo Supreme deken gesloopt in een paar maanden tijd. Ik heb 3 Dominick dekens en die zijn nog nooit stuk gegaan :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:39

Ik heb destijds, dat is al wel jaren geleden, een hele slechte serie van Dominick gehad, ik denk de eerste serie buitendekens. Daarvan waren binnen no time van 2 dekens de voorsluitingen stuk, en toen hadden ze nog maar 1 sluiting voor, dus als die stuk was had je een probleem…
Nu hebben ze 2 sluitingen voor en zijn de buitendekens ook echt veel verbeterd naar mijn idee, veel sterker en beter waterdicht.
De pasvorm is altijd top geweest.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 14:59

Mijn jonge ruin heeft een Dominick outdoor. Geweldige pasvorm, waterdicht en supersterk. De liners volgen ook mooi de vormen van je paard. De deken blijft zelfs goed op z’n plek liggen om dat nog smalle kippenborstje van m’n paard. Hij staat met zeer speelse leeftijdsgenootjes buiten, waaronder 1 dekensloper in opleiding. Klittenbandsluitingen, bilkoorden, staartflappen etc zijn niet veilig. Maar er zit nog geen schrammetje of losse naad aan de deken.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:04

Ik vraag me bij die Dominic dekens altijd af hoe het komt dat ze voor dicht blijven zitten en niet omkrullen. Daar zit geen klittenband toch?

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:18

Klopt, door het losse kan daar beweging in blijven zitten en kan de deken ook niet gaan knellen op de schouders. Omkrullen heb ik eigenlijk geen last van met het vorige model. Geen idee hoe dat goed blijft zitten. De nieuwste modellen zit extra versteviging aan de voorkant, dus daar lijkt me de kans op omkrullen nog minder groot.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:39

Ze liggen zo mooi los voor dat ze nooit drukken of schuren of krullen, de pasvorm is echt top.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 15:44

Nouvel schreef:
Ik heb destijds, dat is al wel jaren geleden, een hele slechte serie van Dominick gehad, ik denk de eerste serie buitendekens. Daarvan waren binnen no time van 2 dekens de voorsluitingen stuk, en toen hadden ze nog maar 1 sluiting voor, dus als die stuk was had je een probleem…
Nu hebben ze 2 sluitingen voor en zijn de buitendekens ook echt veel verbeterd naar mijn idee, veel sterker en beter waterdicht.
De pasvorm is altijd top geweest.

Ik heb het hier eerder eens gehad over een sluiting die is geknapt en paard daarom is gaan rennen, incl prikkeldraad van de buren.
En ik daarom liners nu niet alleen maar met de sluiting vastmaak.

Die geknapte voorsluiting was dus bij de dominick... 1 van die eerste buitendekens idd

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 16:35

Gisteren eindelijk mijn Rhino wuug met vari-layer systeem binnen gehad en vandaag gepast. Ligt super mooi, ruim bij de schouders en lekker licht maar toch 250 gr. Zal morgen even een foto maken