Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marjor schreef:Ik heb even een vraag over liners. Mijn shet is twee weken geleden geschoren. Nu heeft hij een 200 grams deken op. Hier heeft hij het lekker onder. Van het weekend wordt het kouder en wil ik een liner onder de deken doen. Maar ja, wordt dat een 100 of 200 grams.
Mijn paard is niet geschoren en heeft momenteel ook een 200 grams op. Die krijgt vanaf het weekend de 300 grams op. Gaat het goed vriezen ook overdag net zoals twee jaar geleden, krijgt hij 400 gram op. Maar ja dat is een echte koukleum en vind warmte heerlijk.
Neem ik de shet mee in dezelfde liner dikte als mijn paard of toch iets dikker?
Muze schreef:Ik voel me bijna een beul dat ik de mijne een tijd onder de ongevoerde heb gehad en nu pas weer de 100 grams liner eronder…
Ik merk niet zozeer dat ie t koud heeft.. ben ik een ontaarde paardenmoeder..
xxxmh schreef:Die van mij stond vanavond te zweten onder haar 100 grams. Eind november geschoren. Ze staan sinds een week in nieuwe binnenstallen dus is even zoeken qua dekens. Heb nu de 50 gram dry liner er onder gedaan en toen ik naar huis ging voelde goed. Was ook handig want ze was nog beetje bezweet van het rijden. Twijfelde nog om te scheren dit weekend maar de gevoelstemperatuur wordt aardig koud volgende week. Zag -11 staan qua gevoel. Denk dat ik vanaf vrijdagavond of zaterdag weer de 100 grams eronder doe en dan kijken of het nog dikker moet. Maar denk het niet, wordt veel voelen komende dagen.
Muze schreef:Elk paard is ook anders hoor, maar vond t wel intrigerend om te lezen dat sommigen t nu zo koud hebben. T is goed om zo bewust bezig te zijn met dekens, goed voelen en daarop anticiperen.
Volgende week wordt t idd koud, al is het vaak wel zo dat paarden dat “ fijner” vinden dan die ellenlange gure regen en wind.