Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simongek schreef:Mirjam_x schreef:Hier een beetje twijfel. Heb me paard vanaf begin december. Ze stond bij dr vorige eigenaar onder een staldeken van 400 gram. Wij hebben een waterdichte outdoordeken van 300 gram.
Maar ze begint nu te verharen, dus denk dat we een 200 grams doen voor nu. Als het dan echt begint te vriezen hebben we tenminste nog een dikkere deken.
hij heeft al 100 gram minder op nu. waarom zou je er nu nog meer vanaf halen.? als hij klam voelt
of erg warm snap ik het maar dat lijkt me niet.
is nu zelfs weer wat kouder dus lijkt me niet fijn om er nog minder op te gooien.
mijne staat nog onder 350 gram met ongevoerde regendeken erover. mocht het deze dagen zo fris blijven gaat de halsdeken op.
linnie050 schreef:Fijn LiesbethDW dat je nog een reserve deken had liggen!
Ik zal vanavond nog eens voelen. Lorenz voelt eigenlijk altijd hetzelfde.
Als het paard het koud heeft voel je dit wel duidelijk?
Ladyson schreef:linnie050 schreef:Fijn LiesbethDW dat je nog een reserve deken had liggen!
Ik zal vanavond nog eens voelen. Lorenz voelt eigenlijk altijd hetzelfde.
Als het paard het koud heeft voel je dit wel duidelijk?
Als ik onder de deken voel, denk ik altijd: lekker warm! Als de deken te dun wordt, voelt ze meer hetzelfde als de omgeving. (ze is dan uiteraard geen 6 graden, maar het voelt niet behaaglijk warm). Ik merk dus een duidelijk verschil. Achter de oren moet het ook warm zijn.
Edit: de deken heeft helaas dubbel gezeten en daar is een schuurplek ontstaan. Het is haarloos, niet een wond o.i.d. Kan ik hier nu nog iets mee doen? Ik hou het in de gaten en koop eventueel een borstbeschermer.