Vind dat zelf zo onhandig.
Ik scheer Asra ook niet zelf haha, dat word niks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SharonIndezz schreef:ik zit in een dilemma..
Mijn paardje staat nu momenteel onder een 300 gram met halve hals ( HH thor) Donderdag wordt zei geschoren omdat de vacht echt ondanks de dikke deken niet normaal is.. ze voelt prima onder de 300, niet te warm, maar gewoon goed.
Nu zit ik te twijfelen wat ik doe. óf na het scheren deze deken weer op, of een onderdeken eronder? alleen deze is 300 gram.. en vind 600 gram voor nu echt te veel :S stel dat het dadelijk -20 word.. wat dan?
mirgino schreef:ik ben flink met de handdoek in de weer na het rijden
ik stap zeker de laatste 20 min en rij al niet intensief omdat we in een opbouw fase zitten
maar het is gewoon te warm voor het vachtje wat erop zit
na het rijden eerst met wollen deken op stal en na 15 min wrijf ik hem droog en dan zijn 100gr deken erop.
scheren doe ik ook niet, ik heb ook geen binnenbak en met rijden vind ik het te koud om bloot te gaan,rij altijd buiten
SharonIndezz schreef:ik zit in een dilemma..
Mijn paardje staat nu momenteel onder een 300 gram met halve hals ( HH thor) Donderdag wordt zei geschoren omdat de vacht echt ondanks de dikke deken niet normaal is.. ze voelt prima onder de 300, niet te warm, maar gewoon goed.
Nu zit ik te twijfelen wat ik doe. óf na het scheren deze deken weer op, of een onderdeken eronder? alleen deze is 300 gram.. en vind 600 gram voor nu echt te veel :S stel dat het dadelijk -20 word.. wat dan?
Tancreda4 schreef:Idd meer erop als je gaat scheren, je haalt toch een hoop haar weg.
Met handdoek droogwrijven, werkt dat? Ik ben altijd een beetje bang dat ik dan juist de huid weer nat maak doordat ik het vocht misschien naar beneden duw zeg maar, de natte haren. Of denk ik nu raarNet als het poetsen van een nat paard, is mij ook altijd verteld dat niet te den omdat je dan weer de huid onder de haren vochtig/nat kan maken door het door te drukken zeg maar.
Het is idd wel werk, ik wandel een heel eind met haar, zet haar daarna onder deken even weg (buiten het liefst) met pluk hooi ofzo, of op het land, en heb dan nog 3 stallen te mesten en als ik wil nog een 4e erbij. Ik kan wel een uurtje zoet zijn met de stalklusjes.