Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BrittKitt schreef:Pff heel irritant, bij ons op stal is het binnen veel warmer dan buiten.. Wilde mn pony net onder 200 grams gaan zetten, maar even uitgetest op stal en ze was echt superwarm er onder, nog net niet zwetend dus dat is ook geen optie. En mn PH gaat echt niet zoveel wisselen 's ochtends en 's avonds

spikey1 schreef:Volgens mij ligt het meer aan de hoeveelheid licht die er op stal is. Om de zomer na te bootsen kun je de lampen uitdoen rond 10 uur of half elf. Heb je dat niet gaan ze bij het minste of geringste kou direkt in de wintervacht. Gelukkig is onze pony niet erg lang in de haren in de winter. Het is zo'n gedoe met die dekens. Dan blijft ie weer niet liggen, of ze maken het kapot, ze worden smerig, moeten ze weer gewassen worden, en worden ze weer zo verwend, kunnen ze weer nergens tegen. Als je te vroeg scheert moet je in December of Januari weer scheren.
Nee bij ons deze winter geen deken en niet scheren.
BrittKitt schreef:Pff heel irritant, bij ons op stal is het binnen veel warmer dan buiten.. Wilde mn pony net onder 200 grams gaan zetten, maar even uitgetest op stal en ze was echt superwarm er onder, nog net niet zwetend dus dat is ook geen optie. En mn PH gaat echt niet zoveel wisselen 's ochtends en 's avonds
Renske_W schreef:Het ligt aan het licht en de temp.
Beide hebben invloed op de wintervacht van het paard.
zap schreef:spikey1 schreef:Volgens mij ligt het meer aan de hoeveelheid licht die er op stal is. Om de zomer na te bootsen kun je de lampen uitdoen rond 10 uur of half elf. Heb je dat niet gaan ze bij het minste of geringste kou direkt in de wintervacht. Gelukkig is onze pony niet erg lang in de haren in de winter. Het is zo'n gedoe met die dekens. Dan blijft ie weer niet liggen, of ze maken het kapot, ze worden smerig, moeten ze weer gewassen worden, en worden ze weer zo verwend, kunnen ze weer nergens tegen. Als je te vroeg scheert moet je in December of Januari weer scheren.
Nee bij ons deze winter geen deken en niet scheren.
Ik vraag me eigenlijk werkelijk af of dat licht nu echt zo belangrijk is.. je zegt het zelf al: het licht aanlaten want dan staan ze niet bij het minste of geringste KOU in de wintervacht.... Dus waar ligt het dan aan? Wat is de factor?
Als het koud is in de zomer krijgt mijn poown toch echt een vachie en als het warm is in de winter komen er toch echt haren af... Ligt het dan aan het licht of aan de temp?
Allicht dat het licht ermee te maken heeft hoor, maar denk toch echt dat de temp er het meeste mee heeft te maken...
Mijn pony staat nog steeds onder de ongevoerde regendeken

Snoevie schreef:nee dat vind ik ook niet echt gezond,overdag al 300 gr....
ik zie niet in waarom je geen dekens kan wisselen.