Dat zij hem niet zelf hadden bedacht dat wist ik al. Maar dat geeft niet want ze zijn wel zo slim geweest om hem hier op de markt te zetten. Het jammere vind ik dat hij zo duur moet zijn en voor velen gewoon te hoog gegrepen is ook omdat je er dan vaak meer dan 1 nodig hebt. Maar dat heb ik hun zelf ook al verteld maar het kon niet goedkoper. Nu zie je dus ook dat ze geen patent hebben kunnen aanvragen op hun uitvinding....
Vandaag had mn weidegenootje een vliegenspray mee die 32 uur zou werken. Ze spoot er mijn paarden ook mee in en eergisteren had ze dat ook gedaan. Ik heb er vanmiddag dan ook geen vlieg bij gezien. Hier in de tuin ook vandaag na het zwemmen de eerste daas op mezelf doodgeslagen....
Die andere val, op het filmpje lijkt hij goed te werken maar ik kan niet goed zien hoe hij nu precies in elkaar zit....Jullie wel ? Ziet er ook niet moeilijk uit om zelf te maken volgens mij....
Dat ga ik morgen even vragen want ik heb er niet op gelet. Aan de lucht te ruiken zit er volgens mij ook die hertshoornolie in. Het stinkt echt en een beetje richting teer....Ze vertelden me dat deze 3 euro duurder was maar dus ook veel langer houdt zei de verkoopster. Ik zag gisteren een navulfles Atex staan in NL, daar stond een prijs bij van 69,95, klopt dat ? Is dat echt zo duur ?
Zo zat ik gisteren over de teken op de paarden in de war en nu moet ik zelf maandag naar de dokter wegens een besmette tekenbeet van twee weken geleden. Er zit een grote rode kring op mn arm bij de beet dus dat voorspelt niet veel goeds.
Hier stikt het ook al weer van de dazen....niet fijn vandaag Bremse Bremsen gekocht in de hoop dat dat zou helpen. Tijdens het rijden inderdaad een paar dazen die rond ons vlogen maar niet landen dus ik had goede hoop dat het ging helpen.......niet dus. Mijn oude merrie ook ingespoten en weer in de wei gezet.....meteen een aanval van dazen en mijn andere paard zat ook al weer onder .
Het is nu nog binnen de perken met de dazen omdat het nog geen hoogseizoen is maar ik zou toch graag iets vinden dat echt helpt zodat ik ze niet weer de hele zomer in de burka's moet laten rondlopen.
Helpen de burka's dan wel tegen dazen ? daar steken ze toch zo doorheen ? Volgens de filosofie van de ander val komen ze op contrasterende kleuren af dus zouden ze alleen maar grasgroene dekens moeten maken....
Bij mijn paardjes helpen die burka's wel aardig. Timber krijgt zonder deken echt bulten zo groot als eieren en met de deken niet dus ik heb het idee dat ze bij mij wel helpen Zie ze met deken op ook veel minder heftig met hun staarten zwiepen enzo. Maar het liefst zou ik ze gewoon zonder iets zetten........Timber is zwart (als ze tenminste niet wordt opgebleekt door de zon ) en die lijkt er nog wel 10x erger last van te hebben dan de andere paarden.
Grasgroen bestaan ze trouwens ook volgens mij, of in ieder geval in het groen. Heb ik ooit gezien van Rambo geloof ik
Dat geloof ik graag ja, toen ik nog een zwart paard had vorig jaar had hij er ook veel meer last van dan de lichtere paarden. Maar een bruin paard wat zich er ongelovelijk druk om maakte in de paddock had toen ook weer meer dazen op zich als mijn zwarte paard. Volgens mij scheelt het ook of ze rustig staan en niet zweten maar een zwart paard stral weer meer warmte uit en contrasteert natuurlijk het meeste met de omgeving... Leuke filmpjes trouwens van Timber, misschien dat ik ook ooit zo ver kom voor ik bejaard ben.
Idd, warmte, zelf een beetje hoger doet denk ik al veel. Zanda is een paard die ook al staat hij kalm, net wat eerder zweet. Hij heeft het gewoon sneller warm. Die is ook altijd de pineut, heeft de meeste last van de dazen en muggen
Ik heb hier nog steeds geen daas of bult gezien. Ik heb voor mij oude merrie een oude Rambo vliegendeken. Dat is een harde netdeken in het grasgroen. Daar steken de dazen echt niet doorheen en hij is zo stuk dat ie ook gewoon plat blijft liggen en niet doorzakt. Mijn bonte heeft een dunnere witte deken, maar wel heel dicht geweven, daar komen de dazen ook niet door.
Maar er wordt gezegd dat ze door spijkerbroeken ook heen steken. Maar als het werkt werkt het en grasgroen helpt misschien ook wel mee wie weet. Belangrijkste is,het werkt.
Ik heb er nu al meerdere gezien maar de gister ingespoten paarden zitten idd geen vliegen op of zeer weinig bij de borst. De ander zitten dus wel vliegen op. Maar ik weet nog niet wat het was...
Heb dus wel een borrelioseinfectie opgelopen van de teek en zit nu aan de zware AB kuur voor drie weken.
@Perrokai : Sterkte en beterschap. Gelukkig ben je er snel bij en met de juiste AB (waar je wel wat beroerd van kunt worden) zou je er vanaf kunnen komen.
Behalve dazen, heb ik vandaag ook de eerste horzel gezien. Bij ons helpen de burka's goed. Ik spuit wel de benen in. Heb nu voor de jaarlingen Endure, ben benieuwd of dat echt gaat helpen. Anders moeten ze overdag naar binnen
RK, de genezingskans was 95% zei hij dus laten we er maar van uitgaan dat het aanslaat en ze blijven controleren dus wat dat betreft maak ik me niet zo'n zorgen aangezien ik best vroeg erbij was.....
Ik heb de weidegenoten nog niet gesproken maar net waren de paarden nog steeds nagenoeg zonder vliegen en dazen en ook die runderdazen zijn er niet. En het was er toch wel weer voor, de zon scheen het was 26 a 27 graden en in de tuin wel een daas vermoord. Volgens mij zijn ze veel vroeger toch ? Ben bang dat als het van de week gaat regenen ze allemaal tegelijk uitvliegen...
Ik duim voor je Perrokai maar je bent er inderdaad snel bij dus dat is in ieder geval positief!
Dat Endure goedje ben ik ook benieuwd naar.....zal dat echt helpen? De Bremse Bremsen viel me toch wat tegen, maar misschien moet ik het gewoon elke dag opspuiten
Bremse bremsen werkt dus niet optimaal, wat zit er exact in aan stoffen ? en wat zit er in die Endure ? dan kunnen we dat vergelijken met ander merken en spray's en met het spul dat ze op mijn paarden gespoten hebben.
Bremse zit in ieder geval hertshoorn in en in Endure permethrin. Endure hecht zich aan de haarschacht en doet langdurig zijn werking ook als het paard nat wordt. Permethrin is verboden in nederland.
Voor de mensen die geen dazenval kunnen maken/kopen. Andere optie is een koppeltje parelhoenders aan schaffen. Die beesten leven nl bijna 100% van insecten. Nadeel is wel dat ze behoorlijk lawaai kunnen maken.