Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
phannie schreef:geen idee, je zou het kunnen vragen.
loulou schreef:NathalieW schreef:Wat ik trouwens zag is dat hij eronder niet grijs of bruin is maar.....................................
Pikzwart whaha,, heel apart...
Heb zin in maandag, ik betaal er wel geld voor, en misschien kan ik zelf een scheerapparaat lenen en scheren is niet moeilijk (ben ik nu achter) dus,, maar de sfapraak staat
goed kijken hoe ik het doe, kun je het volgende x zelf
denk dat het best lastig is helemaal een paard te scheren als je het nog nooit hebt gezien bij iemand anders.
Pava schreef:phannie schreef:geen idee, je zou het kunnen vragen.
Dat doe ik dus ook hier
Daantje1981 schreef:Ik heb een vraagje, is misschien al gesteld maar heb geen zin om 25 pagina's te doorzoeken![]()
Ik wil mijn fjord gaan scheren. Hij zweet al zo erg vooral bij zijn nek dat hij bijna niet droog te krijgen is na een beetje inspanning. Hoe doen de fjorden eigenaren dit??
Mijn fjord heeft een fjorden manenkam. Hoe doen de fjorden eigenaren dit ivm de dekens? Of zou zijn nek geschoren kunnen worden en hoeft hij dan geen deken? Hij staat in een binnenstal.
Alvast bedankt!!
Bonny4life schreef:ik gebruik de econom van mij vriend
loulou schreef:Bonny4life schreef:ik gebruik de econom van mij vriend
wist niet dat je ook mannenmessen had voor de econom
das een goeie,
en die scheert er zijn koetjes mee!!

Lynnlovesyou schreef:ohja als hij na het rijden terug op stal moet .... kan je dan eerst een zweetdekenopleggen ( met hals ) en daarbovenop een winterdeken ?( ook als hij op de vrachtwagen gaat => of is het dan te warm met 2 dekens ? ) en het zweetdeken er na 20min a 30 min er afhalen .

Lynnlovesyou schreef:Hej allemaal , ik ga deze winter mijn paard voor het eerst scheren want hij heeft nu echt al zeer dik haar ...
Maar moet je dan voor je buiten rijdt eerst 10 min met een zweetdekentje op zodat hij kan opwarmen ? ( moet je dit ook doen als je binnen rijdt ) en moet er bij het uitstappen ook een dekentje op ?
Hij staat in de winter binnen dus is het goed als ik begin met een 150 gram en als het onder de 10-5 graden is dan een 300 gram ?
ik denk dat dit voorlopig mijn vragen zijn
NathalieW schreef:Ze bedoeld alleen als het koud is
Het gaat me erom of het functioneel is..
want ze had het koud snachts, toch heeft ze een vrij vervelende vacht al, na het rijden wordt ze gewoon haast niet droog..dus vandaar dat we haar willen scheren.
Summertje schreef:Ohja en ik vraag me dus af in hoeverre halve patronen werken, als je dus bijv. weinig wegscheert in een laag scheermodel? Qua zweet e.d.
Want als het overige ongeschoren deel wel nat is van het zweet..?
Heb alleen ervaring met compleet kale paarden