Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:50

ik gebruik de econom van mij vriend

Anoniem

Re: [centraal] Scheertopic,voor alle vragen en weetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 09:57

zolang je je messen regelmatig laat slijpen en je machine goed olied dan zijn zowel de liscop, de heiniger en de econom fijne apparaten. het regelmatig slijpen vd messen is erg belangrijk, het voorkomt ergenis bij jou maar ook bij je paard.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:16

Maar tussen de Liscop en de Aesculap zit toch nog 100 euro prijsverschil. Ik vraag me af waar 'm dat dan in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 10:29

geen idee, je zou het kunnen vragen.

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:06

Wil mijn haflinger misschien ook gaan scheren aangezien ze veel zweet met haar dikke vacht. Maar hoe zijn ze dan zomers in de vacht? Net zoals je niet scheert of toch wat langer?

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 11:31

precies hetzelfde als wanneer je haar niet scheert

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 13:10

phannie schreef:

Dat doe ik dus ook hier

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 17:23

loulou schreef:
NathalieW schreef:
Wat ik trouwens zag is dat hij eronder niet grijs of bruin is maar.....................................

Pikzwart whaha,, heel apart...
Heb zin in maandag, ik betaal er wel geld voor, en misschien kan ik zelf een scheerapparaat lenen en scheren is niet moeilijk (ben ik nu achter) dus,, maar de sfapraak staat

goed kijken hoe ik het doe, kun je het volgende x zelf
denk dat het best lastig is helemaal een paard te scheren als je het nog nooit hebt gezien bij iemand anders.

Prcies daarom laat ik jou graag komen

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:04

Ik heb een vraagje, is misschien al gesteld maar heb geen zin om 25 pagina's te doorzoeken

Ik wil mijn fjord gaan scheren. Hij zweet al zo erg vooral bij zijn nek dat hij bijna niet droog te krijgen is na een beetje inspanning. Hoe doen de fjorden eigenaren dit??

Mijn fjord heeft een fjorden manenkam. Hoe doen de fjorden eigenaren dit ivm de dekens? Of zou zijn nek geschoren kunnen worden en hoeft hij dan geen deken? Hij staat in een binnenstal.

Alvast bedankt!!

meimei_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:09

morgen wordt myrthe geschoren:)
helemaal, een klein scheermachiene voor dr benen en hoofd en een grote voor de lijf
iemand nog tips hoe ik het beste dr hoofd kan doen en langs dr manen?(haflinger dus met lange manen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:19

Pava schreef:
phannie schreef:

Dat doe ik dus ook hier

ik bedoelde in de winkel hihihihi, geeft niet hoor...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:29

Daantje1981 schreef:
Ik heb een vraagje, is misschien al gesteld maar heb geen zin om 25 pagina's te doorzoeken

Ik wil mijn fjord gaan scheren. Hij zweet al zo erg vooral bij zijn nek dat hij bijna niet droog te krijgen is na een beetje inspanning. Hoe doen de fjorden eigenaren dit??

Mijn fjord heeft een fjorden manenkam. Hoe doen de fjorden eigenaren dit ivm de dekens? Of zou zijn nek geschoren kunnen worden en hoeft hij dan geen deken? Hij staat in een binnenstal.

Alvast bedankt!!

volgens mij heb ik het in dit topic en via pb al 20x verteld, maar zal het nog een x doen.

korte versie:
mijn fjord staat 24/7 buiten
scheer hem altijd helemaal (dus ook hoofd/benen)
begin met regendeken.
dan staldeken met winterdeken
dan dikke winterdeken
dan staldeken met winterdeken.

foto staat op pagina 2

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:30

Bonny4life schreef:

wist niet dat je ook mannenmessen had voor de econom

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 22:33

loulou schreef:
Bonny4life schreef:

wist niet dat je ook mannenmessen had voor de econom

haha! das een goeie,
mijn vriend is boer en die scheert er zijn koetjes mee!!

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:34

Hej allemaal , ik ga deze winter mijn paard voor het eerst scheren want hij heeft nu echt al zeer dik haar ...

Maar moet je dan voor je buiten rijdt eerst 10 min met een zweetdekentje op zodat hij kan opwarmen ? ( moet je dit ook doen als je binnen rijdt ) en moet er bij het uitstappen ook een dekentje op ?

Hij staat in de winter binnen dus is het goed als ik begin met een 150 gram en als het onder de 10-5 graden is dan een 300 gram ?

ik denk dat dit voorlopig mijn vragen zijn

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:47

ohja als hij na het rijden terug op stal moet .... kan je dan eerst een zweetdekenopleggen ( met hals ) en daarbovenop een winterdeken ?( ook als hij op de vrachtwagen gaat => of is het dan te warm met 2 dekens ? ) en het zweetdeken er na 20min a 30 min er afhalen .

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 07:58

Lynnlovesyou schreef:
ohja als hij na het rijden terug op stal moet .... kan je dan eerst een zweetdekenopleggen ( met hals ) en daarbovenop een winterdeken ?( ook als hij op de vrachtwagen gaat => of is het dan te warm met 2 dekens ? ) en het zweetdeken er na 20min a 30 min er afhalen .

je kan wel een zweetdeke op doen met een winterdeken maardezweet deken heeft dan geen zeetdeken functie meer door dat het niet weg kan komen ik zet mijn ( geschoren) paard altijd met een dikke wollen zweet deken op de trailer zeiltje dicht en thuis weer de winterdeken op dan is ze al droog (10-15min rijden)

als je paard niet zweet kun je een zweet deken ook als onderdeken

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:01

Lynnlovesyou schreef:
Hej allemaal , ik ga deze winter mijn paard voor het eerst scheren want hij heeft nu echt al zeer dik haar ...

Maar moet je dan voor je buiten rijdt eerst 10 min met een zweetdekentje op zodat hij kan opwarmen ? ( moet je dit ook doen als je binnen rijdt ) en moet er bij het uitstappen ook een dekentje op ?

Hij staat in de winter binnen dus is het goed als ik begin met een 150 gram en als het onder de 10-5 graden is dan een 300 gram ?

ik denk dat dit voorlopig mijn vragen zijn

Ik rij zowel dagelijks buiten eerst 10 minuten met een zweetdeken over de achterhand en als ik 1x per week les heb (binnen) wijk ik daar ook niet van af

qua dekens moet je op je paard letten als de vacht weer begint te groeien heeft ie het koud (kun je ook aan de orev voelen als de oren koud zijn heeft het paard het koud) dus ik denk dat je wel met de 150 kunt beginnnen maar les de 300 ook maar vast klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 08:28

jullie menen toch niet dat jullie met deze temperatuur van 20 graden met een uitrij/zweetdeken inrijden/losrijden???? wat moet dat als het vriest? het is zomers!!

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 09:30

Ze bedoeld alleen als het koud is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:27

NathalieW schreef:
Ze bedoeld alleen als het koud is

oke

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:33

Ik zit te twijfelen hoe ik mijn paardjes ga scheren...
Rachel heb ik vorig jaar niet geschoren omdat ze een hardnekkige schimmelinfectie had en ik dus niet kon rijden die winter. Dus vond scheren ook niet echt nodig.
Indy heb ik vorig jaar helemaal geschoren omdat ze heel erg lang en dik winterhaar had en onder het zadel werd gereden e.d. Ze had een winterdeken op.

In de winterperiode staan ze op stal.

Ik ga ze beide scheren, vanwege het zweten met het werken, en ze niet goed drogen na het rijden.

Rachel kan geen deken op, (snachts, te lang dus) want ze krijgt hem op de 1 of andere manier af en hij gaat hierdoor dus stuk.
Nu wil ik haar een laag streepmodel scheren, maar wat kan ik het er beste afhalen, zodat ze in de winter overdag ook gewoon de bak in kan zonder deken op?

Of het mooi of lelijk is maakt me niet uit Het gaat me erom of het functioneel is..

Bij de andere zit ik nog te twijfelen of het er helemaal af gaat (=winterdeken) vorig jaar super bevallen.. Maar een half patroon zou me ook wel wat lijken..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:34

nu heb ik een vraagje

orisse gaat ook geschoren worden, misschien vandaag, anders deze week.

ze staat nu onder een 200 grams deken.... want ze had het koud snachts, toch heeft ze een vrij vervelende vacht al, na het rijden wordt ze gewoon haast niet droog..dus vandaar dat we haar willen scheren.

maar als ze nu geschoren zou worden, wat kan ik dna het beste doen? die 200 grams erop , 200 grams met (dun) wollen zweetdek (met hals) eronder of gelijk dr winterdek?

ik ben dus bang dat ze dan van de winter niets aandr dek heeft, en dan dalijk met 3 dekens over mekaar staat.....

ze staat trouwens gewoon heel de dag op stal, niet op het land ofzo....

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 10:39

Ohja en ik vraag me dus af in hoeverre halve patronen werken, als je dus bijv. weinig wegscheert in een laag scheermodel? Qua zweet e.d.
Want als het overige ongeschoren deel wel nat is van het zweet..?

Heb alleen ervaring met compleet kale paarden

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 12:48

Summertje schreef:
Ohja en ik vraag me dus af in hoeverre halve patronen werken, als je dus bijv. weinig wegscheert in een laag scheermodel? Qua zweet e.d.
Want als het overige ongeschoren deel wel nat is van het zweet..?

Heb alleen ervaring met compleet kale paarden

als je op pagina 2 kijkt, zie je een foto van mijn pony.

je kunt zien dat ze op het ongeschoren deel wel gewoon zweet.

ik vind persoonlijk helemaal scheren het fijnst (had toen model geschoren omdat het die week min 10 ofzo was, heb het er een paar weken later helemaal afgehaald)