Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sanowa schreef:Mag ik vragen wat jullie voor kleine verpakte balen betalen bij de loonwerker?
Wij laten ze nu nog altijd groot verpakken en dat kost €30,50 per baal incl.
miezelke schreef:Hier is het hooi ook binnen sinds zaterdag, weer 5 jaar van mijn leven kwijt. Ze hadden eerst onweer voorspeld voor zaterdagavond, maar om 14u, toen we begonnen te persen, leek het alsof alle onweer verdwenen was. We konden dus vrij op het gemak beginnen laden. Ik keek om iets voor 17u, toen moesten we nog 2 wagens laden nog eens met een half oog naar buienradar. Zie ik daar ineens een rode wolk recht op ons afkomen rond 17u30. Toen toch even de press er op gezet
. We hadden nét de laatste bot binnengestoken op zolder en nog snel een deel op de wei onder zeil opgestapeld, toen het begon te gieten.
Het hooi was ook net niet droog genoeg, het had vrijdag niet goed meer kunnen drogen met dat plakkerige bewolkte weer. Ik heb ze zo los mogelijk laten persen, en ze zitten ook niet te dicht op elkaar gestapeld op zolder. Venster en luik tegenover elkaar open, zodat er goede trek door kan. Hopelijk komt het goed zo en komt er geen broei in. Vannacht al gedroomd dat de boel in de fik zat![]()
Weet iemand hoelang na persen er nog broei in kan komen?
miezelke schreef:Nee dat heb ik niet. Ik heb een stalen staaf, die steek ik er her en der in en voel of die warm heeft maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is. Iemand toevallig een linkje van zo'n meter?