[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 15:03

Euforie schreef:
Hoe breed is de scheerkop eigenlijk van een moser max? Is die echt veel smaller dan een groot apparaat?

De moser is 5 cm breed.

Ik heb de moser ontvangen!
Ben benieuwd

mistid

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:40

Ik had binnen twee uur paard in z'n geheel kaal. Wat een fijn ding! Bij een grote machine krijg ik snel last van m'n pols maar dit ging zo ontzettend fijn dat ik de grote nieteens gepakt heb.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:50

Ik heb zelf een scheermachine van Kramer, de Showmaster professional 2 en ben daar heel
tevreden over. Ik moet mijn pony ivm cushing vaak scheren en hij heeft het nu al 6x gedaan
met een topresultaat. Heb nog niet hoeven slijpen. En mijn pony heeft echt een heel dikke, stugge
vacht en ik was haar ook nooit van tevoren.

Ik doe er zelf ongeveer 3 kwartier over. Dan is alles kaal behalve de benen en het hoofd scheer ik
tot de halsterlijn. Geen lelijke strepen/lijnen. Mijn pony is wel vreselijk braaf moet ik zeggen en werkt voor 100% mee dat scheelt natuurlijk wel.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 12:26

Weten jullie rond Rotterdam een bedrijf waar ik mijn machine voor een onderhouds/servicebeurt kan brengen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 17:10

Ik weet in Alblasserdam Verhaar zitten die het doen.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:36

Nav dit topic ook de Moser Max 45 besteld met een extra scheerkop bij Zooplus. Hoop dat ik hem deze week binnen krijg om meteen te proberen :D :D Voor- en na foto volgt, de bedoeling is dat mijn paard wel helemaal kaal gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:37

Zojuist een moser max besteld bij topdierenshop (111 euro :) )

Dit weekend uit proberen :)

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:02

Ik heb het topic wel een beetje (heel snel) door gelezen maar toch even een vraag.

Ik heb een ijslander waarbij ik alleen de borst scheer 1 a 2x per jaar.
Zou een Moser Max 45 met 3 mm kop daar voor voldoen ?
Volgens mij is dit model voor € 111,95 degene die vaak in dit topic aangeraden wordt toch ?

Ik twijfel een beetje omdat het een tondeuse is (in tegenstelling tot bv de sectolin Clipper SE 600 die voor € 150 te koop is) en een ijslander natuurlijk een hele dikke vacht heeft.

Ik wil liever geen duur top apparaat aan te schaffen gezien het weinige wat ik er mee van plan ben, maar als zo'n tondeuse "te licht" is voor een ijs-beertje :) heb ik er ook niets aan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 11:41

Goed poetsen, dan moet het zeker lukken :j

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 12:33

Voor alleen de hals is de Moser Max 45 sowieso goed genoeg! Laatst nog gedaan, was zo gepiept en mijn Tink had echt al een berenvachtje. :)
(Scheer hem er normaal trouwens ook helemaal mee maar nu als tussen oplossing had ik alleen even hals gedaan.)

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 14:51

jetm schreef:
Ik heb het topic wel een beetje (heel snel) door gelezen maar toch even een vraag.

Ik heb een ijslander waarbij ik alleen de borst scheer 1 a 2x per jaar.
Zou een Moser Max 45 met 3 mm kop daar voor voldoen ?
Volgens mij is dit model voor € 111,95 degene die vaak in dit topic aangeraden wordt toch ?

Ik twijfel een beetje omdat het een tondeuse is (in tegenstelling tot bv de sectolin Clipper SE 600 die voor € 150 te koop is) en een ijslander natuurlijk een hele dikke vacht heeft.

Ik wil liever geen duur top apparaat aan te schaffen gezien het weinige wat ik er mee van plan ben, maar als zo'n tondeuse "te licht" is voor een ijs-beertje :) heb ik er ook niets aan.

Ik heb evt. een Liscop Lite te koop, als je een goed apparaat zoekt en niet te veel er aan uit zou willen geven. De redden van de verkoop is dat ik mijn paard laat scheren en die persoon zijn eigen apparaat gebruikt. Omdat ik een goed apparaat wilde verkopen heb ik hem nog een onderhoudsbeurt laten geven bij Kommer Biopharm en de messen daar ook laten slijpen.

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:51

Even reclame maken voor de Max Moser 45! :D Dit is de.. vijfde keer dat ik hem hier mee scheer; twee keer helemaal, twee keer half patroon en enkele weken geleden alleen de hals. Messen heb ik in al die tijd pas 1 x laten slijpen. Heb in het verleden 7 mm geprobeerd (bang dat ie het koud ging krijgen), is ook fijn, maar nu toch maar voor 3 mm geopteerd (omdat blijkt dat ie 't haast niet koud kán krijgen :P).
Een tussentijdse foto van vandaag: Tadaaa :Y)

Met dank aan Kaatje77 voor het adviseren via pb vorig jaar! *D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:11

Zit heel erg te twijfelen om hem vd week te gaan scheren bang dat ik net als vorig jaar een maand later hem weer moet scheren ( vooral richting oren is een drama is trouwens met alles zo ) Wat doen jullie of adviseren jullie ?

Paard wordt intensief op hoog niveau getraind , wedstrijd gereden
heeft nu een regendeken op met fleecevoering

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:26

Whild schreef:
Even reclame maken voor de Max Moser 45! :D Dit is de.. vijfde keer dat ik hem hier mee scheer; twee keer helemaal, twee keer half patroon en enkele weken geleden alleen de hals. Messen heb ik in al die tijd pas 1 x laten slijpen. Heb in het verleden 7 mm geprobeerd (bang dat ie het koud ging krijgen), is ook fijn, maar nu toch maar voor 3 mm geopteerd (omdat blijkt dat ie 't haast niet koud kán krijgen :P).

*\o/*
Netjes geschoren hoor! En fijn dat hij zo goed bevalt!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 21:31

Merci! Ik vind het ook best wel leuk om te doen. Dat scheelt wel, aangezien mijn mannetje het al heel snel benauwd krijgt en ik hem dus het hele jaar door scheer (alhoewel buiten het dekenseizoen om alleen in dekenmodel). :)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:49

Whild schreef:

Ik zit er ook over te denken om deze te kopen, ik leen nu een scheermachine die erg veel kabaal maakt, wat mijn paard toch best spannend vind. Maakt deze veel geluid? En deze is dus ook geschikt om een paard helemaal mee te scheren? Hoelang ben je dan bezig om hem helemaal kaal te scheren? Nu ben ik met een grote scheermachine 1.30 a 2 uur bezig......

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 01:07

Lees veel positiefs over die Moser. Misschien volgend jaar zelf maar aanschaffen, pony is superbraaf met scheren.
Ben alleen zelf bang dat ie dan voor joker loopt met mijn gebrek aan ervaring :')
Mgoed, met 2x laten scheren heb ik hem er al uit, en ga er vanuit dat pony wel elk jaar minimaal 1x geschoren moet worden om te blijven trainen.

Ik blijf hier iig meelezen en leren.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 07:12

Welke scheermachine raden jullie mij aan. Ik wil 2 keer per jaar scheren. Mijn haflinger heeft een dikke vacht met veel huidvet. Ik weiger in kou te wassen. Ik weet dat huidvet slecht is voor de messen.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 09:48

ninne1 schreef:
Whild schreef:

Ik zit er ook over te denken om deze te kopen, ik leen nu een scheermachine die erg veel kabaal maakt, wat mijn paard toch best spannend vind. Maakt deze veel geluid? En deze is dus ook geschikt om een paard helemaal mee te scheren? Hoelang ben je dan bezig om hem helemaal kaal te scheren? Nu ben ik met een grote scheermachine 1.30 a 2 uur bezig......

Hi, hij is bijzonder stilletjes, de ponyles in de nabijgelegen bak heeft er geen hinder van gehad! Ik ben heel slecht met op tijd letten als ik vrij heb, maar was waarschijnlijk rond half elf begonnen en om half twee stond ie weer gedekend op de wei en had ook nog heel even gelongeerd en gevoerd. Dusseh wel minimaal twee uur denk ik idd. Af en toe laten afkoelen, haren wegvegen, paard poetsen, kletsen, worteltjes voeren etc. Had wel goede hulp, dat scheelt ook wel tijd! :)

Wesco: mijne doe ik ook echt niet wassen in de winter, een gewone poetsbeurt moet goed genoeg zijn. Hij was vrijdag echt van top tot teen bekleed met modder. Flink gepoetst, 1 nachtje 0-grams op gelaten (had na het poetsen geen zin meer om te scheren) en gisteren dan geschoren. No problemo! :Y)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 13:47

Wesco schreef:
Welke scheermachine raden jullie mij aan. Ik wil 2 keer per jaar scheren. Mijn haflinger heeft een dikke vacht met veel huidvet. Ik weiger in kou te wassen. Ik weet dat huidvet slecht is voor de messen.

Wat bedoel je met veel huidvet?

Als jij zorgt dat de messen goed scherp zijn. Gekoeld hebt met blade spray en geregeld olied kun je gerust een paard scheren.

Ik heb 1 x niet kunnen scheren met de moser. Maar dat was een ijslander met zon dikke natte vacht dat zelfs mijn Hauptner er moeite mee had..... Daar moest ik dus eerst met dr hauptner overheen en later met de moser om het resultaat mooi te krijgen :Y)

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:15

@Whild , thanx voor je antwoord, klinkt positief!
Meer mensen die de Max Moser 45 gebruiken om een paard helemaal mee te scheren?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:10

Veel huidvet in de zin van scheer een stuk en het huidvet komt door het geschoren stuk heen.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:52

Deze week ook mijn moser max binnegekregen. En uitgeprobeerd.

Heerlijk apparaat! licht in de hand en kwam moeiteloos door de vacht heen (KWPN). Ben zeer tevreden!

Vincie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:57

Weet iemand waar ik het beste een scheerapparaat zou kunnen huren omgeving Den haag/Zoetermeer?