Euforie schreef:Hoe breed is de scheerkop eigenlijk van een moser max? Is die echt veel smaller dan een groot apparaat?
De moser is 5 cm breed.
Ik heb de moser ontvangen!
Ben benieuwd
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jetm schreef:Ik heb het topic wel een beetje (heel snel) door gelezen maar toch even een vraag.
Ik heb een ijslander waarbij ik alleen de borst scheer 1 a 2x per jaar.
Zou een Moser Max 45 met 3 mm kop daar voor voldoen ?
Volgens mij is dit model voor € 111,95 degene die vaak in dit topic aangeraden wordt toch ?
Ik twijfel een beetje omdat het een tondeuse is (in tegenstelling tot bv de sectolin Clipper SE 600 die voor € 150 te koop is) en een ijslander natuurlijk een hele dikke vacht heeft.
Ik wil liever geen duur top apparaat aan te schaffen gezien het weinige wat ik er mee van plan ben, maar als zo'n tondeuse "te licht" is voor een ijs-beertjeheb ik er ook niets aan.
Whild schreef:Even reclame maken voor de Max Moser 45!Dit is de.. vijfde keer dat ik hem hier mee scheer; twee keer helemaal, twee keer half patroon en enkele weken geleden alleen de hals. Messen heb ik in al die tijd pas 1 x laten slijpen. Heb in het verleden 7 mm geprobeerd (bang dat ie het koud ging krijgen), is ook fijn, maar nu toch maar voor 3 mm geopteerd (omdat blijkt dat ie 't haast niet koud kán krijgen
).
Een tussentijdse foto van vandaag: Tadaaa
Met dank aan Kaatje77 voor het adviseren via pb vorig jaar!
Whild schreef:Even reclame maken voor de Max Moser 45!Dit is de.. vijfde keer dat ik hem hier mee scheer; twee keer helemaal, twee keer half patroon en enkele weken geleden alleen de hals. Messen heb ik in al die tijd pas 1 x laten slijpen. Heb in het verleden 7 mm geprobeerd (bang dat ie het koud ging krijgen), is ook fijn, maar nu toch maar voor 3 mm geopteerd (omdat blijkt dat ie 't haast niet koud kán krijgen
).
ninne1 schreef:Whild schreef:Even reclame maken voor de Max Moser 45!Dit is de.. vijfde keer dat ik hem hier mee scheer; twee keer helemaal, twee keer half patroon en enkele weken geleden alleen de hals. Messen heb ik in al die tijd pas 1 x laten slijpen. Heb in het verleden 7 mm geprobeerd (bang dat ie het koud ging krijgen), is ook fijn, maar nu toch maar voor 3 mm geopteerd (omdat blijkt dat ie 't haast niet koud kán krijgen
).
Ik zit er ook over te denken om deze te kopen, ik leen nu een scheermachine die erg veel kabaal maakt, wat mijn paard toch best spannend vind. Maakt deze veel geluid? En deze is dus ook geschikt om een paard helemaal mee te scheren? Hoelang ben je dan bezig om hem helemaal kaal te scheren? Nu ben ik met een grote scheermachine 1.30 a 2 uur bezig......
Wesco schreef:Welke scheermachine raden jullie mij aan. Ik wil 2 keer per jaar scheren. Mijn haflinger heeft een dikke vacht met veel huidvet. Ik weiger in kou te wassen. Ik weet dat huidvet slecht is voor de messen.