zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:03

Ik heb nu tubes plakkaatverf voor kinderen gaan halen (afwasbaar met water). Er zit ook meteen een smal teutje op dus ik kan mooi strepen trekken en dan met een doekje erover om ze wat breder te maken. Morgen ga ik dus eerst mijn pinto aanpakken. Dat gaat leuk worden met zijn vlekken, heb gele en zwarte verf gekocht. Het zijn vrij grote tubes, voor 0.89 euro bij de action. Misschien een idee voor sommige hier?
En dan maandag ons donkere meid, dan is ze terug van wedstrijd. Wat gaat zij blij zijn. Vanmorgen is ze al gaan lopen op de weide voor de dazen. Gelukkig in hun schuilhok valt het mee. Mijn pinto stond nog rustig te grazen maar die heeft er dus veel minder last van. Tja, die heeft al verschillende kleuren en veel wit en dat is toch een heel groot verschil.

@ Gohya: wat een gedoe! Ik heb in ieder geval dat artikel uitgeprint om het aan de weide te hangen. Mensen zullen nu niet meteen de politie bellen maar verontruste telefoontje van "je paard is mishandeld!" kan ik misschien wel verwachten.

Raja

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:07

Witte klei schijt toch wel het beste te helpen.
De versies die ik tegen kwam waren erg duur! (reform winkels, special witte klei voor op je gezicht)

Maar ik vind het het proberen waard!

Het bloem mengseltje wat ik had gemaakt is er na het rollen ook vrijwel helemaal af helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:10

Wat mij dan weer zorgen baart over de vingerverf, is dat het vaak niet zo goed afwasbaar is al word beschreven; dan moet je dus echt die voor de baby's hebben, meeste vingerverf is voor vanaf 3 jaar en ouder en bv de hema verf blijkt dus niet meer uit kleren te gaan...

Is het ook , die witte klei , vrij prijzig en bij mij in de buurt schijnbaar maar in 1 winkel te verkrijgen, hihi, heb al gebeld en pas om half 10 open, maar ik wil dan toch een mengsel gaan maken van de kalk/krijt poeder en dan witte klei erdoor voor de houdbaarheid op paard, weet wel dat ik dan geen grote voorraad kan maken want klei word hard na mengen met water...

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:11

gohya schreef:
Ik heb het ook uitgelegd aan de politie,maar ze gelooft er dus nix van dat het zou werken tegen dazen.
Daarbij vond ze dat het de Natuur is,dus heel normaal dat paarden gestoken worden.

Je mishandelt ze toch niet?? Het zijn jouw paarden, waar bemoeien ze zich mee zeg :n

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:13

ohjajoh6 schreef:
Wat mij dan weer zorgen baart over de vingerverf, is dat het vaak niet zo goed afwasbaar is al word beschreven; dan moet je dus echt die voor de baby's hebben, meeste vingerverf is voor vanaf 3 jaar en ouder en bv de hema verf blijkt dus niet meer uit kleren te gaan...

Is het ook , die witte klei , vrij prijzig en bij mij in de buurt schijnbaar maar in 1 winkel te verkrijgen, hihi, heb al gebeld en pas om half 10 open, maar ik wil dan toch een mengsel gaan maken van de kalk/krijt poeder en dan witte klei erdoor voor de houdbaarheid op paard, weet wel dat ik dan geen grote voorraad kan maken want klei word hard na mengen met water...

Klei en krijt mengen is idd ook wel een idee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:22

Splinter schreef:
gohya schreef:
Ik heb het ook uitgelegd aan de politie,maar ze gelooft er dus nix van dat het zou werken tegen dazen.
Daarbij vond ze dat het de Natuur is,dus heel normaal dat paarden gestoken worden.

Je mishandelt ze toch niet?? Het zijn jouw paarden, waar bemoeien ze zich mee zeg :n

Ze vinden het zielig voor de paarden.Ze dachten in eerste instantie dat het door vandalen gedaan was.
ohjajoh6
De vingerverf die ik heb gaat er heel makkelijk af.De vos had op zijn kont al een paar strepen minder.Denk met stevig rollen eraf gegaan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:31

Oh Gohya het is ook wel hollen of stilstaan of niet met die stomme politie! Wordt je paard mishandeld komen ze niet, heb je ze versierd met strepen is er een hoop ophef... _-:(

Als ze moeilijk gaan doen dan laat je het maar weten ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:55

Het mag er ook best wel een paar dagen op blijven zitten vind ik. Anders word het wel een dure hobby als je ze elke dag moet doen. En zolang het met water afwasbaar is volgens de pot, dan zal dat er wel afgaan ook hoor.
Vorige jaar hadden we de paarden "versierd" en die verf was helemaal weg na een dag of twee. En toen had het niet geregend.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:59

Ik volg ook even :D , ik kom echt gek van die dazen

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 11:02

Het wordt een echte hype. In Duitsland lopen ze allemaal al zo rond, Nederland is aan het volgen en ook in Vlaanderen begint het te lopen.
Volgend jaar al die producenten van dazenspul met verf op de markt. Verf die langer houdt (1 week en blijkt dan maar 2 dagen te zijn enzo), die juist makkelijk afwassen. In spuitbus vorm, in borstelvorm, in stiftvorm. Allerlei diktes en kleuren. Met geur toegevoegd tegen muggen en vliegen... En dan 20 euro voor een tube van een halve liter. Ja ik zie een gat in de markt.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:13

Nou vraag patent aan Dana!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:13

Haha, snel, maak er een patent op!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:59

Dana82 schreef:
Het wordt een echte hype. In Duitsland lopen ze allemaal al zo rond, Nederland is aan het volgen en ook in Vlaanderen begint het te lopen.
Volgend jaar al die producenten van dazenspul met verf op de markt. Verf die langer houdt (1 week en blijkt dan maar 2 dagen te zijn enzo), die juist makkelijk afwassen. In spuitbus vorm, in borstelvorm, in stiftvorm. Allerlei diktes en kleuren. Met geur toegevoegd tegen muggen en vliegen... En dan 20 euro voor een tube van een halve liter. Ja ik zie een gat in de markt.

Ik zat er ook al aan te denken, zij al thuis van daar valt geld mee te verdienen ;)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:05

Stel je voor. Ik zou het moeten doen. Kan je ook een pattent aanvragen zonder het product ook echt te produceren of zelf maar te onderzoeken?

Edit: oei lijkt moeilijker dan verwacht haha

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:17

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:22

Nou... Hier ook twee gezebrade paarden.
Tegen vliegen werkt t zover nog niet maar geen daas te bekennen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:23

Nu nog iets uitvinden tegen die vliegen.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:27

ik spray er gewoon mn vliegen spray overheen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 14:39

Nou ik ben weer terug; dacht witte kleipoeder bij een reformhuis te kunnen halen en dus van te voren nog speciaal gebeld erover, had die trut het niet in huis! Dacht dat ik niet goed werd... Bedankt voor de tip Nynke55, maar het punt is nu eenmaal dat online bestellen toch minstens een halve week duurt voor het binnen is en de hittegolf nu aan de gang is, ben dus van pure ellende de hema ingelopen en heb idd plakkaatverf gehaald, staat op fles dat het volledig afwasbaar is, maar ik betwijfel het , haha, heb het gemengd met het krijt maar elke druppel verkeerd kon ik er niet eens afvegen, hihi zat er direct op! Maar zelfs al zal dit echt zo zijn, 1x in de rui en je bent het ook weer kwijt en krijt alleen is er na 1x rollen al compleet af, mijn kleine was vanochtend al weer gewoon pikzwart...
En ik heb dus Deet rollers die ik tussen de strepen erop smeer tegen de vliegen...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:12

Mijn krijtstrepen zijn idd ook al verdwenen...is ook wel extreem zo warm nu. Normaal zou ik het alleen met buitenrit op doen.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:20

Hier lijkt het ook te werken! Paard vanochtend opnieuw gezebraad met bloem, azijn en water.

Vorige week had ik het ook al even geprobeerd door één helft van het paard wel te zebra"en en de andere helft niet.
Toen zag ik ook al verschil tussen beide zijden. Maar wat een ramp om de strepen er weer af te krijgen..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:26

De acrylverf strepen van mijn paard beginnen nu weg te vagen na drie dagen incl veel zweten en de tuinslang en wat gerol :) die vind ik dus wel geslaagd!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:49

Vingerverf vind ik niet geslaagd :')

Na een week zat het er wel nog op :j

MAAR...

Volgens mij heb ik nu een permanente zebra ...

Afbeelding

Afbeelding

Al 3 X gewassen ...
:')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:51

Uhm is dat met vingerverf gedaan?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:54

Dat WAS met vinger verf gedaan.