Mijn schimmel staat nu nog zonder, omdat het eind vd week weer 20 graden gaat worden. Als ik een deken op gooi, blijft deze op.. dus vandaar dat ik nog even wacht.
Ank89
Geplaatst: 08-09-10 08:41
Paardje staat vanaf gister dag en nacht met deken op, 100 grams. Vooraf al 2 weken 's nachts met deken gestaan.
Moeni11
Geplaatst: 08-09-10 08:42
Hier staan ze ook al 2 weken in de dekens. En snachts ligt er een 200 grams op ipv een zomerdekentje. Het was al meerdere keren rond de 6 graden snachts en dat vind ik best koud.
reiziger
Geplaatst: 08-09-10 08:46
Ik heb 2 paarden, waarvan er één met een dunne regendeken staat. Vorig jaar heeft ze nog gewoon zonder gestaan. Laatst toen het dagen zo geplenst heeft kwam ze superstijf de wei uit. Regendeken erop, en de volgende dag liep ze veel beter. Ze wordt ouder en heeft het blijkbaar nodig nu.
Mijn pony is 3 weken geleden geschoren en hij staat nu onder een amigo regendeken 0 grams.
slagchoco_91
Geplaatst: 08-09-10 08:51
geen dekens hier hun vacht regelt het zelf wel... en ik ben er ook niet vies van om een wintervacht in de lente eraf te moeten poetsen. Zolang ze hier nog jong en fit zijn ga ik niet met dekens lopen sjouwen en al helemaal niet om deze tijd van het jaar..
roxiie
Geplaatst: 08-09-10 08:53
Ik heb mijn pony onder een 0-grams regendeken staan sinds vorige week.
alle 2 onder 0 grams regendek maar de oudste krijgt eerdaags zn fleece gevoerde op die heeft het gewoon echt koud. Jonkie laten we onder 0 grams nog even.
mijne staat weer zonder ook snachts de temperaturen liggen weer boven de 10-11 graden snachts ( staat in een binnenstal met 4 andere paarden ) en buiten is het ruim 17-19 graden dus hoeft ie van mij echt geen deken op hoor
Ik vind het toch maar lastig met dit weer, ik wacht nog ff af anders leg ik volgende week ook de deken op. Een 100 grams, ieder jaar weer opnieuw vind ik het zo lastig om te bepalen wanneer nou een deken op moet!
Tamara21
Geplaatst: 08-09-10 13:55
Mijne staat nu met een 0 grams regendeken (rhino Wug halve hals) op.. Hele morgen heeft het geregend en nu net is het droog maar ik laat de deken wel op.. Mijn paardje staat kort in het haar en heeft het vrij snel koud.. Wel moeilijk altijd met die dekens hoor wanneer, welke en wat..
Laatst bijgewerkt door Tamara21 op 08-09-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Keandra
Geplaatst: 08-09-10 13:58
hier staat jonkie zonder iets en Githa zal eind deze maand haar 100g opkrijgen ze zijn beide wel al druk bezig met een teddyvachtje te maken maar swoit
Ik haalde ponylief gister toch rillend uit het land. Zolang het regent krijgt hij wel even een regendekentje op. Hij heeft zelf ook nog nauwelijks wintervacht, nog een beetje te vroeg.
Mmm, ik had al eerder gereageer in dit topic, dat ik nog even wacht. De temperatuur lag me toch iets te hoog. En de regen was niet echt een probleem; liep zo van de vacht af. Paardjes hadden het ook niet koud.
Deze dagen vind ik het wel een beetje grensgevalletje. Ze staan 24-7 op het land en het is 's nachts wat frisser. Maar het is overdag niet koud, dus ik kijk het nog even aan. Maar de ongevoerde regendeken is alvast gekocht
asselinlover
Geplaatst: 08-09-10 14:07
mij staat ook al in de dekens.. 200gram regendeken.. omdat het toch al wel een beetje koud is snachts in het hoge noorden hier...
MiniMaxi
Geplaatst: 08-09-10 14:11
asselinlover schreef:
mij staat ook al in de dekens.. 200gram regendeken.. omdat het toch al wel een beetje koud is snachts in het hoge noorden hier...
Wat leg je dan 's winters op als het vriest vraag ik me dan af...?
overdag als het echt koud is lekker in de deken en savonds kun je er best weer op rijden
jadis
Geplaatst: 08-09-10 14:45
ik laat de dekens voorlopig nog af, daar begin ik pas mee midden/eind oktober, als het overdag zo rond de 15° is (deze week is het savonds nog 21° geweest!!) . dan begin ik met een 0gram dekentje. als het overdag onder de 10° blijft, leg ik daar een fleecje onder en als het onder de 5° blijft leg ik een 400gram op, dan daalt het snachts toch onder 0°.
hij heeft van nature een vrij dunne vacht, dus van een teddy-vachtje heeft hij geen last (hij is ook nog nooit nie geschoren geweest, dat helpt )
hij staat ook in een manege, maar wel aan een buitendeur en daar kan het nogal trekken
easygoing
Geplaatst: 08-09-10 14:46
Ik bedoel dan voornamelijk dat het paard dan altijd nog wat warm van het rijden de koude nacht in moet. Wil hem niet scheren maar heb eigenlijk ook het principe van deken op is deken op.
CalvinenGino
Geplaatst: 08-09-10 14:49
Hmm door jou reactie Jadis, begin ik te twijfelen.. Ht is idd nog vaak warm maar het koel Ook goed af, 's avonds.. Ik wacht nog 2 weekje en dan gaat die op !
jadis
Geplaatst: 08-09-10 14:57
hehe srry dat ik je doe twijfelen, maar bij ons op stal ligt er bij nog geen enkel paard een deke op.