Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:36

Ik heb tijd terug die spray besteld, werkte niet geweldig en deed al helemaal niet wat het beloofde. Kijk ik net in mijn mailbox, heb ik mail van ze. Dat ik de spray heb besteld en dat ik hem natuurlijk geweldig vond. Heb maar even teruggemaild dat ik de spray helemaal niet geweldig vond, beetje erg hoogmoedig van ze, dat ze denken dat iedereen hun spray geweldig vind.

Carolaa

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:38

ik kreeg net ook een mail! heb ze even een niet zo'n aardige mail terug gestuurd.
Mijn spraydop werkt niet eens, en laat staan dat je een klant al een mening op gaat leggen vind ikhelemaal niet kunnen!.

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:40

Precies, ze komen met allemaal drogredens, ons woorden in de mond leggen... Vind het erg slecht van het bedrijf, ook al zou ik hun spray wel geweldig vinden.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:50

Ik heb het binnen gekregen (1 maand later) ga het vanavond meteen proberen!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:50

ik snap niet waarom er zn poehaa en discursie over gemaakt wordt om een vliegenspray :?
en dan boze mailtjes terug sturen tja........wat een onzin zeg :?

als iemand achter zijn produkt staat dan promoot die het dat is erg logisch?!

ten eerste is elk paard anders en werkt een vliegenspray bij elk paard ook anders, wij hebben het ook uitgeprobeerd op diverse paarden van ons en is duidelijk bewezen dat het bij de eene wel werkte en bij de andere niet, daar werkte weer een ander merk spray, die op de paarden waar wij zzimply op hadden gedaan weer niet, dus is toch elk paard verschillend ;)

qa allergie op de paarden heeft geen een paard een reaktie gehad (ook niet op de andere middelen)

ook is het een heel groot voordeel als je je paard voor een buitenrit wast en dan een vliegenspray op doen,dan merk je ook duidelijk verschil ;)

ik kan over dit middel het zelfde als een ander middel zeggen het werkt soms en soms niet 't is maar net op welk paard ik het gebruik ;)

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:08

Ik snap je punt en tuurlijk werkt elke vliegenspray op elk paard anders. Wij hebben het hier op 2 paarden uitgeprobeerd en het werkte op allebei niet zo goed als onze eigen spray. Jammer dan, dan blijven we bij die spray, dat vind ik niet zo'n probleem :) Alleen wat ik onzin vind, is dat Zzimply mij woorden in de mond gaat leggen, alleen omdat ik een proefverpakking heb aangevraagd. Als ik nou zo'n megafles had gekocht, oke, dan moet ik er wel tevreden mee zijn, anders doe je dat niet zo gauw. Maar bij zo'n flesje waarmee je ongeveer 3x een paard spuit...nee, dat vind ik te gek.
Ik heb ook geen boze mail of wat dan ook gestuurd, alleen dat ik het product niet geweldig vind en dat het bij mij niet voldeed aan wat er beloofd werd. Vind dat zij dat moeten weten, anders kom je inderdaad wel aan die 80% ;)

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:22

nou wees blij dat Zzimply een proef verpakking stuurt :D ik heb vele grote verpakkingen eerst moeten kopen voordat ik het ging gebruiken en waarbij ik bij vele niet tevreden was, en dan is je 39.95 weg die kan je zo door de Wc heenspoelen als het niet werkt, nee ik vindt dit op een zeer vriendelijke manier gedaan zodat je het eerst kan testen en dan kan je altijd zelf beslissen of het goed werkt of niet ;)

maar ga niet zitten zeuren om een spontaan mailtje wat ze sturen met daarin dat ze de woorden in je mond leggen dat het werkt, de mensne van het produkt staan er achter en maken veel werk ervan om het te promoten, en werkt het niet dan is het jammer maar ga niet zn rottig mailtje terug sturen dat jij niet tevreden bent, want een ander is dat wel ;) dat vindt ik zo kinderachtig ;)

bij mij werkte het wel en niet en dat heb ik het zelfde al met een andere vliegen middel, dus als je veel paarden hebt is het altijd even dokteren welk middel het beste is bij welk paard ;) en hebben wij ook diverse merken staan van vliegensprays :D

ik zeg maar zo waardeer de mensen die aan dit product (of andere producten)hebben gewerkt want dat doen ze toch om het jouw paard zo gemakkelijk mogelijk te maken, ik ben altijd erg blij met nieuwe producten dan kan ik dat allemaal weer eens uit proberen, en werkt het niet dan is het jammer ;)

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:30

Ja dat is waar, het is goed dat je het eerst (gratis) kunt testen, dat doen ze wel beter als anderen :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:32

Anya schreef:
singasong schreef:
Ik denk niet dat ik mijn paard hier mee wil rond laten lopen :n

Tot je paard een aantal weken in een kliniek staat zonder witte bloedlichaampjes van enige betekenis. Vanwege de door teken overgedragen coïnfectie en een lyme-infectie.
Nu heb ik zelf ook chronische lyme.. ik weet wat voor effect dat kan hebben. Mijn paard is voor de dood weggesleept door 2 weken antibiotica ín de slagaders te spuiten.

En er werkt verder niets anders tegen teken.
De insecticide is voor paarden ongevaarlijk, er zijn er wel die allergisch kunnen reageren, maar dat geldt ook voor andere middelen.
deze specifieke insecticide is niet toegestaan in de eu in bepaalde hoeveelheden. Enkele liters tegelijk in de sloot is niet goed voor het oppervlaktewater. Maar goed: ik gooi het niet in de sloot.
En mijn paarden zijn teekvrij en hebben véél minder last van vliegen. En aangezien mijn andere paard een sarcoid heeft gehad en die overgebracht worden door vliegen (zo blijkt uit recent duits onderzoek) spuit ik het er met een gerust hart op

Ik weet wat Lyme is, heb een hond die het heeft gehad.
Teken zijn er ook buiten het 'dazen'seizoen, zet je hem dan ook in de Endure?
En heb je wel eens uitgeplozen wat langdurig gebruik van pecticiden doen op/met een paardenlichaam?

Prima dat jij Endure gebruikt, ik gebruik Hoba-daas tegen de dazen. Dat werkt voor mij prima. Zitten geen pecticiden in.
En ga hopelijk deze week ook de Zzimply uitproberen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:04

Endure is toegestaan voor de Amerikaanse markt, daar ook getest. Wordt zeer veelvuldig gebruikt. Er zijn mij geen nadelige effecten bekend. Ik gebruik Endure in het vliegen/tekenseizoen.

En als ik dan toch moet kiezen: heb ik 100x liever een paard met een zeer gering pesticide-risico van een goedgekeurd middel, dan weer een sarcoid. Ik weet hoeveel pijn en last Lan heeft gehad a.g.v. het weghalen van die sarcoid. Dat hoeft ze niet nog een keertje door als ik het verhelpen kan. En ik weet hoeveel boktpaarden sarcoids krijgen: heel veel, want ik krijg de PB's wat ik eraan heb laten doen.

Lyme zal toenemen de komende jaren. Ik heb de statjes met borrelia besmetting en de toenemende verspreiding ervan gezien.

Maken jullie je druk over pesticiden in een goedgekeurd product, dan hou ik mijn paarden teek/sarcoid vrij :j

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:09

Ik heb deze spray ook gratis geprobeerd;
Op een zwetend paard werkt het absoluut niet ookal beweren ze dat wel.
Ging een lekker bosritje maken met mijn paardje dus ik dacht ff checken of het werkt. In het bos zelf weinig last, op de terug weg door de polder werd die arme schat helemaal gek van de dazen.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:12

marialva schreef:
ik snap niet waarom er zn poehaa en discursie over gemaakt wordt om een vliegenspray :?
en dan boze mailtjes terug sturen tja........wat een onzin zeg :?

Eens ;)

En lijkt me logisch toch, dat ze terugkoppelen naar de probeerders :+

Ben inderdaad blij dat ze zo'n probeer-actie doen, scheelt je al gauw 15,-
Heb dat bij geen enkel merk vliegenspray gezien. En ik heb er al heel wat geprobeerd.

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

Endure is een insecticide welke zeer schadelijk is voor vissen en koudbloedigen.
Iemand schreef op deze site dat de producent van Endure geen belang heeft om het product in Europa uit te brengen. Duidelijk moet zijn dat er vanwege ons natte land en de bevolkingsdichtheid voor zo’n gevaarlijk goedje als Endure geen plek is in Nederland.
Je brengt het op het paard. Het gaat regenen en waar blijft dan het product? Precies in de bodem of in het water. Super gevaarlijk dus voor het milieu en natuurlijk ook voor je zelf.
De eisen voor zo’n product zijn in Amerika nog niet zo hoog. Maar dat komt nog wel!
In Amerika is zelfs het gebruik van groeihormonen nog steeds toegestaan!
In Europa houd men rekening met voedselveiligheid, het milieu, de dieren en de mens!!
Weet je als je Endure koopt dan is dat duidelijk NOT DONE.
Het is verboden en ook nog illegaal!! Ze moeten je er maar eens mee pakken!!
Wil je meer weten over de werkzame stoffen die in Endure zitten neem dan de moeite om eens te informeren op www.ctb-wageningen.nl!!!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:33

:wave: :wave: :wave: Ik quote mezelf nog maar een keer, mocht je nu nog niet reageren dan ben ik er echt klaar mee...

IKbenEllen schreef:
hofmanthuis schreef:
Duidelijkheid is belangrijk.
Hofmanthuis brengt duidelijkheid ook al wordt het niet altijd gerespecteerd!!

:wave: dan heb je waarschijnlijk mijn vraag over het hoofd gezien:
Citaat:
Waar heb jij dan Zzimply laten testen, waar baseer jij die 80% tevredenheid op?

Misschien beter om antwoorden te geven over eigen product ipv over andere producten ;)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:36

Moderatoropmerking:
Dit topic dient om ervaringen te delen. Het promoten van dit product is dan ook geen ervaring en daarom offtopic en daarbij spam dat niet is toegestaan. volgens de Boktregels. Graag ontopic verder over ervaringen met dit product.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:39

Ik heb het vanavond voor het eerst gebruikt en het werkte prima voor mijn paard!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:24

Ik heb nagevraagd.. Het hebben is NIET illegaal. Het is ook keurig door de douane (nieuwe regels) gekomen, want besteld in de VS per post). Het verkopen in Nederland is illegaal. Het is NIET schadelijk voor paarden. Het is bij grote hoeveelheden (dat wil zeggen giet een paar liter van het spul in een vijver) schadelijk voor vissen. Het testrapport staat gewoon op de site van Farnam ;) ) En aangezien wij geen vissen hebben, geen sloten ook en er ook geen grote hoeveelheden worden gebruikt, gaan er geen vissen dood. En mijn paarden zijn vlieg- en teekvrij.

Ik vind het fijn dat jij een product hebt dat je promoot, maar om dan mij aan te vallen op een product waar ik wel degelijk de ingredienten van heb nagetrokken, dat gaat wel een beetje ver. Hoe dan ook.. ik ben zeer tevreden, er gaan geen vissen dood door mijn gebruik van Endure en het werkt vele malen beter dan alle andere middelen die in de handel zijn.

Ik wens je veel succes met de verkoop van een product dat ik ook heb geprobeerd en bij mijn paard i.i.g. geen significant verschil opleverde in het aantal dazen mét en zonder gebruik van het betreffende middel. Toevoeging: ik heb een donkerbruin paard waar de dazen zo ongeveer omheen zwermen zonder goed middel.
Laatst bijgewerkt door Anya op 30-06-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:26

Ik kreeg mijne vrij snel, werkt alleen niet echt.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:44

@ hofmanthuis, zou je mijn pb willen beantwoorden??

Stefanostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:58

Hoi mensen alles goed?

Hey Eveelli Ik zag iets wat mij wel interressant lijkt en wou er graag meer van weten

Evelli schreef:
hofmanthuis schreef:
Sorry dat ik bij jullie onprofessioneel overkwam maar ik meen echt elk woord wat ik schreef.
Niet om Eveli af te zeiken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat er uit dat onderzoek komt.
Waar het getest gaat worden en welke methode wordt toegepast?
De uitslag is bij mij al bekend. Maar dat doet er niet toe.
Trouwens je hebt volgens mij echt 100 ml nodig voor een onderzoek.
En Eveli, weet je al wat zo’n analyse kost??
Dus nogmaals sorry dat ik bij jullie niet goed over kwam.

Nog even het volgende:
Dat op Bokt.nl de uitslag anders is betreffende Zzimply is logisch.
Site’s zoals Bokt.nl zijn forums waar bepaalde mensen hun emotie kwijt kunnen en daardoor is de betrouwbaarheid op zo’n site in de meeste gevallen niet te peilen!!

Groetjes van Hofmanthuis.

Nogmaals, dit gaat u niets aan wat dit onderzoek gaat kosten.

Inderdaad hoeveel het gaat kosten maakt niks uit

Evelli schreef:
En ik heb al minimaal 100 ml thuis staan inmiddels, die emotionele bokkers zijn namelijk ook ontzettend vrijgevig :)
Welke methode er wordt toegepast en waar het getest wordt gaat u ook niets aan.

Wordt vervolgd :)

Wist je ook dat emotionele bokkers ook verstandige bokkers kunnen zijn? :o Er zijn vast mensen die je onderzoek in de gaten houden.

Maar als 1 van vele verstadige bokkers weet ik dat je op forums ook veel dingen worden beweerd die helaas niet waar zijn. ;(

Ik naast vele anderen vroegen ons af welk gecertifeerde/gekeurmerkde manier van analyseren je gaat gebruiken? En welke instantie en/of professioneel persoon gaat hier mee aan de slag?

Je intentie lijkt mij puur.
Heel belangrijk voor deze uitslagen is een referentiepunt waar een bezorgde of juist onbezorgde Bokker/paardeliefhebber de gegevens kan nakijken of eventueel contact kan opnemen. :(:)

Anders schiet het gezegde: "broodje aap" zo bij de serieuse bokker uit de keel. En dat zou jammer zijn.

Ik wacht hoopvol op jou reactie, *D

Met Vriendelijke Groet,

Stefano

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:07

Gezien het je enigste post hier op het forum is en er 3 andere van je verwijdert zijn, gaat dat jou ook niets aan :)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:21

ik heb het proefflesje vorige week al gekregen en ook al 2 x gebruikt met het rijden.
bij mijn paardje werkt het wel en het ruikt lekkerder dan de hoba-daas die ik nu normaal gebruik.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:35

heb een mail gestuurd (is dus van Hofmans lieve inderdaad) over de ingrediënten en kreeg dit antwoord:

Aan Josefien

De werkzame bestanddelen in Zzimply zijn:
Kruiden olie.
Vit. E,
Vit. A,
Vit. D.

Daarnaast bevat Zzimply een haar conditioner.

Mvg,

Zzimply.com

tja kan ik weinig mee want wat is kruidenolie??
ik heb jaren geleden een keer gebeld met die firma over een andere spray en gevraagd wat de ingrediënten waren en kreeg een hele nare meneer aan de telefoon die geen antwoord wilde geven, ik zei toen iets in de trant van: ik ruik dat er tea tree in zit, nou dat kon niet, want ik had er geen verstand van want had ik dan zo'n enorm goede neus dat ik dat kon ruiken etc...heel onsymathiek allemaal..maar ik heb nu wel netjes antwoord gekregen :o
ik hou het op mijn eigen mengsel van lemongrass, Tea Tree, Lavendel en nog wat etherische oliën met een scheutje hertshoornolie erin..(en een piepklein beetje Dettol)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:09

ik heb de proefflacon ook gebruikt afgelopen weekend, maar was blij dat een vriendin van mij bremse bremse mee had... het hielp HELEMAAL NIKS die zzimply... en de bremse bremse gelukkig wel :D

ik vind het goed dat ze proefverpakkingen gratis verstuurde, want daardoor weet ik nu dat ik het in ieder geval niet ga kopen :D

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:19

Bij mij werkte het helaas ook niet. Ik ga weer terug naar mijn Atec helaas wel meer ruikend. En het komt uit dezelfde fabriek als Zzimply. Dus voor mij weer gewoon wat ik altijd had na vele testen op mijn paard van alle middelen.