[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 16:25

MarjanB schreef:
Sintara schreef:
Ik zou denk ik eerder voor rechte sluitingen dan voor de v gaan bij Hera

Denk dan gewoon de bravo? Of zou jij ook bucas aandurven of ander merk?

Ja bucas kan je proberen, de smartex bijvoorbeeld. Ze hebben verschillende pasvormen, de bucas dekens

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 16:42

Is er ergens iets te vinden over de verschillende pasvormen? Moet er 1 hebben dan die wat lager sluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 17:56

MarjanB schreef:
Is er ergens iets te vinden over de verschillende pasvormen? Moet er 1 hebben dan die wat lager sluit.

Dat ga je bij Bucas niet vinden. Bucas sluit gewoon hoog.

De verschillende pasvormen zit hem vooral in de schouders. Ze hebben dekens de freedom serie die hebben geen schouderplooien dus die vallen smaller. Inprincipe vallen de Irish, atlantic, smartex gelijk die hebgen zelfde snede.

Dan hebben ze ook nog big necks die hebben een grotere halsopening.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:14

MarjanB schreef:

Voor lager sluiten kun je het beste Rambo met de V sluiting hebben. Die vallen laag aan de voorkant en vrij ruim.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:19

Hmm ok, alleen is ruim niet nodig. Want zo breed is ze ook niet. De disk vind ik zelfs wat ruim vallen -O-

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:32

Ik vind de Rambo/Rhino's niet perse heel ruim. Wel mooi laag. De V sluiting is wel nog iets smaller dan de disk heb ik het idee. Scheelt niet veel, maar wellicht voor jou net genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:33

De V sluiting is juist breder dan de disk. Dat geeft horseware zelf ook wel aan.

Hier krijg je de disk bijvoorbeeld niet eens dicht en V sluiting wel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:35

Daarom dacht ik dat ik naar een rechte sluiting moest gaan kijken

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:38

Hmm ik heb de disks vooral geprobeerd met de summer en Autumn series dus wellicht dat dat iets uitmaakt in mijn ervaring.. Zijn toch dunne flexibele dekentjes. Maar voor mijn gevoel hebben die V sluitingen echt meer een strakke V punt en die disk is aan de onderkant iets breder waardoor je zegmaar iets meer ronding hebt in de sluiting. Maar mijn normale Rambo en Rhino hebben allebei de V sluiting dus weinig ander vergelijkingsmateriaal. Bovendien vinden veel mensen Rambo en Rhino anders vallen maar op mijn paard lagen de twee modellen die ik had echt nagenoeg identiek dus zal ook enorm per type deken en type paard verschillen wat beter/ruimer/korter/etc. valt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:44

Celebi schreef:
Ik vind de Rambo/Rhino's niet perse heel ruim. Wel mooi laag. De V sluiting is wel nog iets smaller dan de disk heb ik het idee. Scheelt niet veel, maar wellicht voor jou net genoeg?

Ik vind de V sluiting juist ruimer vallen dan de disk…

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 18:57

Geen ervaring met de disk maar wel met een wat smaller paard, daarop lag de V toch altijd het mooiste. Dekens met recht sluiting, ook Amigo sloten te hoog voor haar en gingen daardoor schuren. Rambo, Amigo bravo vielen best gelijkwaardig, de Rhino vond ik breder vallen, de Rhinowug eigenlijk een halve maat te groot daardoor.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:13

Plonspony schreef:
Lemieux Kuddos!
Altijd Horseware (Rambo) dekens gehad en mijn paarden hadden precies ditzelfde probleem. Met de Lemieux deken verleden tijd.
Paarden staan hier ook 24/7 buiten in kuddeverband en er wordt druk gespeeld en getrokken aan de dekens. De LeMieux deken houdt het perfect!

Exact dit ! Voor mij ook niks anders meer. De eerste deken die perfect ligt en geen schuurplekken meer creëert. Ook voor een flinke sloper blijft de deken top heel.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:16

RianneH schreef:
Geen ervaring met de disk maar wel met een wat smaller paard, daarop lag de V toch altijd het mooiste. Dekens met recht sluiting, ook Amigo sloten te hoog voor haar en gingen daardoor schuren. Rambo, Amigo bravo vielen best gelijkwaardig, de Rhino vond ik breder vallen, de Rhinowug eigenlijk een halve maat te groot daardoor.

Ik vind dekens zo verschillende vallen…
Rambo zit bij mijn paard qua lengte goed, voor ietsje aan de ruime kant maar niet echt teveel, heb ik een Rhino plus via mp gekocht in dezelfde maat, die zit voor heel mooi maar is achter te net te kort voor het mooie..
Een maat groter gekocht, en die is gewoon echt te groot…
Bucas zit bij hem ook mooi aan de voorkant, hij is wat smal op de schouders en dan past Bucas ook mooi.
Op onze bredere paarden lag Bucas echt waardeloos.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:26

Ik vind Bucas niet hoog sluiten hoor. Mijn paard past perfect in een Rhino Plus met v-hals, maar de bucas power turnout past ook goed.
Heb ‘m te koop staan trouwens :D maat 198, inclusief hals. Range -10 tot +16 graden.
Ik vraag niet de hoofdprijs. Dus als iemand interesse heeft, dan pb graag! Is gewassen en helemaal waterdicht.

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 19:44

Ik merkte bij Bucas bij de mijne dat de ruimte voor de hals echt te krap was, dan trok alles straks als ze van de grond at.

Nadeel van Rambo vind ik dat de verschillende versies verschillend lijken te vallen, ik had de Duo die lijkt uit de verhalen hier wat smaller te vallen.

Welke maat heeft jouwe nu MarjanB? Ik heb momenteel geen paard dus als je in de buurt woont mag je best wat passen, mits het maat 6.3 is. Als je verder weg woont heb ik nog een Rambo original liggen, gewassen, waterdicht gemaakt, maar destijds beschadigd gekocht dus weet niet hoe correct waterdicht ie echt is, maar mag je tegen verzendkosten hebben mocht het helpen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:15

Woon vlakbij Boxmeer :D heb ze 24/7 buiten staan een een stout ruintje er bij dus moet wel goed waterdicht zijn en bestand tegen een pony die aan de staartflap hangt _O-

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:18

Iemand hier tips? Ik zoek een staldeken van max 100 gram. Harry Horse highliners passen erg mooi, maar die vind ik nergens in 100 gram. Gaat om een breed paard waarbij alle dekens zo ongeveer snijden in de hals.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:47

Amigo insulator?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:05

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:37

Amigo insulator is denk ik te smal (net als veel andere amigo dekens met rechte borstsluiting). Of valt dit wat ruimer?

MarjanB schreef:

Deze hebben we in onze collectie, prima deken, heeft ze nu op :-D , maar is eigenlijk net niet optimaal. Misschien is het vooral in mijn hoofd niet optimaal :+ , ik zou er graag een zonder fleece hebben, maar wel met iets voering.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:51

Oh zie dat je om de hoek woont. Heb nog een shires liggen die gewassen moet worden. Dacht 100 grams. Mocht je interesse hebben kan ik wel ff kijken want moet dan even over het eea heen klimmen :Y) is maat 198

Edit, deze heb ik https://www.agradi.nl/tempest-original- ... -blauw.htm

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 16:02

emilie schreef:
Iemand hier tips? Ik zoek een staldeken van max 100 gram. Harry Horse highliners passen erg mooi, maar die vind ik nergens in 100 gram. Gaat om een breed paard waarbij alle dekens zo ongeveer snijden in de hals.

ik heb toevallig deze afgelope week gekocht van Eppeljeck

https://www.ej.nl/staldeken-epplejeck-c ... =staldeken

Hij valt mij niet tegen betreft pasvorm.

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 17:41

Bedankt voor de tip, ik kan die van EJ wel een keer proberen, die ken ik helemaal niet.

MarjanB schreef:
Oh zie dat je om de hoek woont. Heb nog een shires liggen die gewassen moet worden. Dacht 100 grams. Mocht je interesse hebben kan ik wel ff kijken want moet dan even over het eea heen klimmen :Y) is maat 198

Edit, deze heb ik https://www.agradi.nl/tempest-original- ... -blauw.htm

Dat zou ideaal geweest zijn, maar helaas te klein. Scheelt weer klimmen :Y)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:25

Hihi :D heb als eens vast gezeten daar en moest m’n vriend bellen om me te bevrijden _O- dus klim alleen als hij thuis is

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 19:25

Ik heb even een vraag over liners. Mijn shet is twee weken geleden geschoren. Nu heeft hij een 200 grams deken op. Hier heeft hij het lekker onder. Van het weekend wordt het kouder en wil ik een liner onder de deken doen. Maar ja, wordt dat een 100 of 200 grams.

Mijn paard is niet geschoren en heeft momenteel ook een 200 grams op. Die krijgt vanaf het weekend de 300 grams op. Gaat het goed vriezen ook overdag net zoals twee jaar geleden, krijgt hij 400 gram op. Maar ja dat is een echte koukleum en vind warmte heerlijk.

Neem ik de shet mee in dezelfde liner dikte als mijn paard of toch iets dikker?