Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:47

Ik heb die van mij gisteren ongeschoren onder 200 gram gezet. Hij staat samen met mijn shet aan het water en er stond echt een koude wind niet normaal. Meneer had erg koude oren en een koude neus en was wat onrustig. toen ik een dikkere deken op had gedaan ging hij eindelijk rustig staan eten.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:47

CalvinenGino schreef:
Pff Warempel heeft een circa 275 op liggen (eik 300, maar dekens zijn al eens gewassen)
Hij is geschoren een 3 weken geleden, maar je ziet er niks meer van?!
Echt super raar!! Na goed de haren zijn nu niet super lang, dus als het zo blijft laat ik het zo maar ik ben er bang voor en denk dat ik hem over een maand weer mag doen!

wij hebben de helft van de week ook opnieuw geschoren, bij een aantal zag je al niet eens meer dat ze geschoren waren

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:52

Het is ook echt te gek met de temperaturen, binnenkort gaat hij weer naar hoog en zijn de nachten weer rond de 5 graden en komt het overdag weer boven de 10 graden. En dan zitten we bijna in december :roll:
Mijn shet is door de rare temperaturen gaan schuren omdat ze steeds een natte vacht heeft en die begint al korstjes te krijgen van het erge schuren. Scheer haar liever niet maar dit moet ook niet erger worden.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:06

de mijne heeft nu denk ik 400 gram op

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:39

Mijn paard (ongeschoren) staat nu onder 200 gr.. Is prima zo, maar hij maakt wel dikkere vacht aan..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:37

ik zit in een dilemma..

Mijn paardje staat nu momenteel onder een 300 gram met halve hals ( HH thor) Donderdag wordt zei geschoren omdat de vacht echt ondanks de dikke deken niet normaal is.. ze voelt prima onder de 300, niet te warm, maar gewoon goed.

Nu zit ik te twijfelen wat ik doe. óf na het scheren deze deken weer op, of een onderdeken eronder? alleen deze is 300 gram.. en vind 600 gram voor nu echt te veel :S stel dat het dadelijk -20 word.. wat dan?

9999

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:42

Mijn paard staat nu (met alleen de benen geschoren over paar dagen gaat de rest) op een 250 gram en als hij helemaal geschoren is dan komt hij onder een 400 gram + in de wei komt er nog een nekkapje op (ben de naam vergeten XD)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:42

Gelukkig kwam donderdag de 200 grams winterdeken binnen. Die heb ik maar gelijk op gedaan.
Want ik vind het erg koud en hier heeft en 's nachts al gevroren.

Hoe doen jullie dat trouwens met rijden. Gewoon de deken er af en flink warm stappen of een inrijdeken erop?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:45

Die van mij is vandaag geschoren en onder 200 gram met hals gegaan, stonden heerlijk in de zon vandaag. Was eigenlijk van plan er vanavond een 100 gram onder te doen, maar ze voelde zonet heerlijk warm aan dus heb het gelaten. Morgenochtend maar weer even voelen, als de zon er niet is dan word het toch stuk kouden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:54

Die van mij word als goed is maandag voort eerst geschoren.

Flosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:28

Ik heb mijn paard nog niet onder een deken staan. Nou is haar stal binnen dus dat scheelt al. Misschien krijgt ze binnenkort een luik. Dan ga ik al wel m'n deken opdoen. Als het echt koud wordt, dus eigenlijk onder de 5 graden gaat ze pas onder een deken. Ze is trouwens niet geschoren en begint al een teddybeertje te worden :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:32

Nog steeds in d'r blote billen! :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:45

Hier is de onderdeken eronder gegaan. de liner onder de Amigo heavy.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:48

Ik heb alles onder 400 grams met hals buiten. Het is echt koud hier op de wind. Voorspellen ze 10 graden en dan wordt het rond de 5.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:50

Wow, mijn paardje staat gewoon nog met een 0grams op en gaat ook buiten staan (hij heeft een inloopstal dus kan kiezen)

Is dit dan te koud? of gaat hij zo in de winter een te dikke vacht aan maken want ik rijd hem wel flink en wedstrijd(en 2x perweek binnen..)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:51

Nou de nachten zijn nu zo fris zijn dan is een 0 grams wel te weinig hoor als je niet wil dat hij veel haar gaat aanmaken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:14

casperzazoe schreef:
Wow, mijn paardje staat gewoon nog met een 0grams op en gaat ook buiten staan (hij heeft een inloopstal dus kan kiezen)

Is dit dan te koud? of gaat hij zo in de winter een te dikke vacht aan maken want ik rijd hem wel flink en wedstrijd(en 2x perweek binnen..)

Zou wel wat opdoen dan, want 's morgens zijn we hier al aan het krabben , weet niet hoe het bij jou is?
Maakt ie nog geen vacht aan dan? Mijn jaarling maakt niks aan bijvoorbeeld, en mijn pony juist wel weer.
Merk echt dat zn hals lang zeiknat, en dus ook koud blijft, daar zit het meeste haar.

Paarden kiezen vaak toch om buiten te staan, hun vacht houd hun wel warm, wil je dit niet is een deken handig :j

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:18

die van mij staat onder een 100 gr onderdeken met een zomerdeken er overheen pas als het overdag ook kouder blijft dan krijgt ze de 200 gr op.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:32

Mijn stallen zijn even koud als buiten.
Dus alle paardjes blijven lekker buiten met dit heerlijke herfst weer.
Allemaal hebben ze een goede vacht en ze hebben nog geen deken op.
Ik wacht af totdat de winter echt inzet, en dan de boel op stal en de deuren dicht.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:33

Mijne krijgt morgen zijn 300 grams op. Heb heb hem gister en vandaag niet gezien maar het is wel duidelijk meer afgekoeld. FF aankijken maar.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:34

Ik heb al een maand een deken opgedaan, maar ze heeft toch een dikke vacht aangemaakt :n

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:40

Mijne is gelukkig tot nu toe dun in zijn vacht gebleven! Hopen dat dat ook zo blijft nu! Stap wel al in met dekentje om zijn billen. Hihi anders gaat meneer stuiteren als ik erop ga. Moet van de DA namelijk een kwartier instappen en anders gaat meneer uit zijn stekker om warm te worden. Maarja, mocht het toch een teddy worden kan ik hem altijd nog scheren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:41

LadyDaily schreef:
Gelukkig kwam donderdag de 200 grams winterdeken binnen. Die heb ik maar gelijk op gedaan.
Want ik vind het erg koud en hier heeft en 's nachts al gevroren.

Hoe doen jullie dat trouwens met rijden. Gewoon de deken er af en flink warm stappen of een inrijdeken erop?

Mijn ongeschoren paard borstel en zadel ik gewoon in haar blote kont buiten, en gaan we ook in de blote kont rijden. Ook buitenritten. Of ik moet echt alleen maar, of grote delen gaan stappen, dan krijgt ze evnetueel wel een uitrijdeken op of bij neerslag. Als ik intensief in de bak ga rijden dan stap ik in zonder dekens, maar stap ik wel uit met een deken op (moet een eindje naar en van de bak rijden)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:46

chanel1985 schreef:
Ik heb al een maand een deken opgedaan, maar ze heeft toch een dikke vacht aangemaakt :n

Had ik ook :j daarom scheren , heb hem nooit geschoren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:50

Ja, k weet het maar ik ben een recreatieruiter die wel 3 à 4 keer in de week rijd, maar heb dit nog nooit gedaan. Langs de andere kant is ze al na 5 minuten keinat precies of ze al heel lang heeft moeten lopen.