Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rainer schreef:Ik zie alleen dekens met buikflap in de lagere prijsklasse… Ik heb nu smartex dekens en wil ook niet minder ivm 24/7 buiten en een paard dat veel speelt.
MyWishMax schreef:Ik heb beide0 grams met liner en een smartex medium waar soms de liner ook onder gaat als het echt koud wordt. Voordeel van de 0 grams is je de liner makkelijk wast en het is lichter. Maar heb niet echt een voorkeur, nu zit de smartex erop al tijdje. Daarvoor tijdje de 0 gram met liner nadat de smartex zeiknat was doordat mevrouw lekker uitgebreid on de regen was gaan liggen en het dus omhoog getrokken was.
stitchlover schreef:Hoi bokkers, misschien kunnen jullie meedenken met mij. Mijn tuiger ruin (1,67) en normaal bespierd heeft heel makkelijk schuurplekken op de borst van dekens. De enige deken die nu goed lijkt te gaan is de Horseware Bravo met Disc sluiting. Over deze deken ben ik ook best tevreden ook (gaat nu het derde seizoen in en mijn paard staat 24-7 buiten in de kudde). Het enige wat ik jammer vind is dat de binnenstof bij de borst nu echt is versleten/kapot. Dit heb ik gerepareerd, maar de naden die daardoor in de stof zijn gekomen zorgen nu (wederom) voor schuurplekken.
Wat zijn nu dekens die echt sterk, goed glad zijn aan de binnenkant en NIET schuren. Echt een deken met zo veel mogelijk drukverlaging op de schouders.
Een Tempest deken met rechte borstluiting en een horsegear Colca (driehoekige sluiting op de borst) heb ik allebei geprobeerd. Gaven allebei schuurplekken bij de schouders helaas
Hier net gekocht, paard is inmiddels in de deken gegroeid qua maat (145/195). Deken valt in het echt precies zoals de maattabellen voorschrijven qua lengte
[ [url=m/epTMdp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard is van nature niet breedgebouwd, maar wel goed in conditie en gespierd.
[ [url=m/KPqOqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meest recente foto die ik heb met zijn deken op
[ [url=m/OubYc0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zonder deken
[ [url=m/LaMKZR.jpg]Afbeelding[/url] ]
stitchlover schreef:Hoi bokkers, misschien kunnen jullie meedenken met mij. Mijn tuiger ruin (1,67) en normaal bespierd heeft heel makkelijk schuurplekken op de borst van dekens. De enige deken die nu goed lijkt te gaan is de Horseware Bravo met Disc sluiting. Over deze deken ben ik ook best tevreden ook (gaat nu het derde seizoen in en mijn paard staat 24-7 buiten in de kudde). Het enige wat ik jammer vind is dat de binnenstof bij de borst nu echt is versleten/kapot. Dit heb ik gerepareerd, maar de naden die daardoor in de stof zijn gekomen zorgen nu (wederom) voor schuurplekken.
Wat zijn nu dekens die echt sterk, goed glad zijn aan de binnenkant en NIET schuren. Echt een deken met zo veel mogelijk drukverlaging op de schouders.
Een Tempest deken met rechte borstluiting en een horsegear Colca (driehoekige sluiting op de borst) heb ik allebei geprobeerd. Gaven allebei schuurplekken bij de schouders helaas
Hier net gekocht, paard is inmiddels in de deken gegroeid qua maat (145/195). Deken valt in het echt precies zoals de maattabellen voorschrijven qua lengte
[ [url=m/epTMdp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Paard is van nature niet breedgebouwd, maar wel goed in conditie en gespierd.
[ [url=m/KPqOqQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Meest recente foto die ik heb met zijn deken op
[ [url=m/OubYc0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zonder deken
[ [url=m/LaMKZR.jpg]Afbeelding[/url] ]
mavantos schreef:prugelpiet schreef:Misschien iets off topic, maar heeft iemand ervaring met de rug warmer van Back on Track? Ik wou graag de Catago Fir Tech rug warmer, maar overal waar die een beetje een normale prijs is, is die uitverkocht. En de back on track is sowieso een stuk betaalbaarder
Die twee zijn niet te vergelijken met elkaar. De Catago Fir Tech Pro rugwarmer is infrarode warmte via een kleine accu (het deken zelf warmt echt op), terwijl de rugwarmer van back on track werkt middels de keramische deeltjes in de stof.
Celebi schreef:Ik vind die Amigo wel mooi liggen, zou daar niet teveel vanaf proberen te wijken. Een Horseware met V sluiting? Ik weet niet of de Amigo range die heeft maar de Rambo's wel in ieder geval. De sluiting verschilt maar iets qua ligging met de disk en het is veel meer hufterproof.
Marigo schreef:Beste wensen allemaal!
Ik wil een dikkere deken erbij met vaste hals. 300 gram. Nu zat ik naar Nika te kijken, de 1680D. Weet iemand hoe de maten vallen? In Shires heeft mijn haf een 6.0 (183). Hij zit echt tussen 175 en 185 in. En gaan dekens met vaste hals minder trekken als ze net een tik te lang zijn?