Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:45

Nu alleen nog een 0grams regendeken. Maar ik heb er nog een veulen bij lopen.
Zaterdag gaat het veulen er af en dan krijgt ze de 200 grams op

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:06

corinagirl schreef:
Ik ga misschien toch vanmiddag de staldeken onder Vita haar winterdeken doen. Is toch echt wel koud buiten zeg. Even goed voelen of ze warm is of niet. Ze heeft nu, geschoren, een 220gr winterdeken op. Heb nog een staldeken liggen van ong. 150gr die ik eronder kan doen.

Dan zou ik nog even wachten, dan zit je namelijk al op 370 gram. Lijkt mij nog beetje veel voor nu..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:41

Sinds gisteren beide paarden een 300 grams op (al zal het geen 300 grams meer zijn, aangezien de dekens al een aantal keer gewassen zijn) Beide paarden staan de hele dag buiten op het weiland en 's avonds binnen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:50

Mijn ruin staat nu onder een 250 grams amigo met hals
Mijn merrie nog onder een 200 grams HH thor. Zij krijgt hopelijk dit weekend nog een nieuwe amigo + hals op, en een fleece deken eronder.

Staan hele dagen buiten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:52

Tancreda4 schreef:
jesito schreef:
Weet iemand hier waarmee je de bucas smartex kunt vergelijken qau gram er zit een fleecelaagje in.

De stay dry fleece wordt vaak als ongeveer 100 gram gezien, iig staat dat op redelijk wat sites. Ik heb hem vorig jaar ook in mijn hoofd als een 100 gram gebruikt (ik heb de smartex rain volgnes mij, ongevoerd maar wel met die fleece laag.

Dank je, deze deken heb ik ook.

Chelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:30

Wat een drama met dit weer en dekens zeg!
Mijn pony heeft best wel een aardige vacht al, ik wil niet gaan scheren. Denk dat hij nu zo'n 1 centimeter haar heeft.
Dit vind ik prima en gaat ook goed met rijden. Ik wil niet dat de vacht dikker gaat worden. Normaal veranderd hij echt in een dikke teddybeer en dat wil ik voorkomen. Ik vind het erg moeilijk, want zelf heb ik niet veel ervaring met dekens. 7 Jaar geleden heb ik mijn pony verkocht en nu heb ik hem terug gekocht afgelopen September, en alle jaren heeft hij dekens op gehad. Ik heb een staldeken mee gekregen, ik denk dat deze 100 gram is, maar ik weet het niet zeker, misschien 150? Zelf heb ik een regendeken ongevoerd gekocht en een regendeken 220 gram. De staldeken kreeg hij daar al vanaf augustus elke nacht op, in een binnenstal. Hier staat hij in een buitenstal, dus dat heb ik ook elke nacht gedaan, ook al vond ik het toen erg warm, maar dit is hij gewend. In de tussentijd dat hij hier staat heeft hij meer haar gekregen.
Nu had ik voor mijzelf zoiets, als het onder de 15 graden is, ongevoerde regendeken, 10 graden en minder, staldeken met regendeken er overheen, onder de 5 graden de 220 gram, en als het echt gaat vriezen, zou ik hier nog wat onder kunnen doen.
Mis ik dekens? Zouden jullie het anders doen? Net als vandaag, toen ik hem buiten had gezet was het 9 graden, heb dus de staldeken op gedaan met regendeken, maar het zonnetje schijnt wel, maar had het idee dat alleen de ongevoerde regendeken dan toch weer fris zou zijn. Maar daarbij komt dat hij wel een dikkere vacht heeft.
Ik sta op het punt een zadel te kopen, voor een kleine meerprijs kan ik daarbij een tussendeken van 200 gram kopen en een regendeken 300 gram. Is dit handig om erbij te nemen of onnodig?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:57

Ik heb m'n paard vandaag voor het eerst laten scheren. Maar het was bij ons zo warm in de volle zon, dat ik meer weer gewoon dezelfde deken heb opgedaan. Dat is een 100gr Horseware regendek.

Om 5u komen de paarden weer naar binnen. Dus ik zorg dat ik dan ook op stal ben zodat ik even kan chekken hoe hij er onder aan voelt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:31

Het was bij ons echt koud. Niks lekker aan. Mistig en het was hier 6 graden. hopelijk wordt het morgen weer beter.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:48

Monster_tos schreef:
corinagirl schreef:
Ik ga misschien toch vanmiddag de staldeken onder Vita haar winterdeken doen. Is toch echt wel koud buiten zeg. Even goed voelen of ze warm is of niet. Ze heeft nu, geschoren, een 220gr winterdeken op. Heb nog een staldeken liggen van ong. 150gr die ik eronder kan doen.

Dan zou ik nog even wachten, dan zit je namelijk al op 370 gram. Lijkt mij nog beetje veel voor nu..

Ik heb het ook niet gedaan. Vita voelde gewoon normaal warm onder haar 220gr. Ben nu opzoek naar een 300gr winterdeken, zodat ze die straks op kan. En dan als het echt gaat vriezen (ook overdag) kan ze de onderdeken eronder krijgen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:51

over 2 weekjes wordt de pony weer geschoren, hij staat nu onder 200 gr :))
straks onder 300 :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:29

Sinds dinsdag met vacht onder zijn nieuwe Bucas Rain. Hij voelde toch echt niet warm er onder vandaag. Zou een deken tot -5 zijn, maar geloven is een ander verhaal. Was erg benieuwd naar hoe de Bucas zou liggen en zich gaat houden met regen. Andere dekens regenen in. De big neck was te ruim en de gewone te krap voor. Oplossing: bij naaister de riemen waar de gespen aan zitten een cm of 5 laten verlengen. Ziet er prima uit en blijft prima zitten. Zo heeft hij geen last van een dik tussenstuk, die ook te groot was, en een veel te dikke prop zou geven voor de boeg.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:06

wobbe staat nog steeds onder een 200grams deken.
einde van de maand scheer ik hem nog een keer en doe dan een 300grams op.
(of we moeten ineens weer super weer hebben :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:09

Ik heb de mijne (ongeschoren, alleen stukje bij zijn borst is kaal) gisteren zijn 220 grams omgedaan. Was bang dat hij het er misschien wat warm onder zou hebben, maar hij was er vandaag toch niks te warm onder. Hij staat nu overdag buiten, en 's nachts binnen. :)

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:14

Die van mij,
Ze heeft al een deken op omdat ze al wat ouder is en wat mager word.
We geven haar de deken aan zodat ze haar warmte beter vast kan houden :brr: en daar minder moeite voor hoeft te doen.
Zo dat ze weer goed kan aan sterken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:22

Hier hadden we het vandaag beiden!! Strakblauw en zonnig, fijn aangenaam met een ietwat koud windje. En toen kwam de mist.... nat, grijs en binnen een half uur een temp verschil van 5 graden, en een wat feller windje, brrr.

Mijne staat onder een 50 gram nog steeds, voelt ze fijn warm onder.

@ Bravura; bij merrie regent ook alles in. Ook de bucas helaas, maar wel in mindere mate. Iig de Freedom versie van de bucas. De Irish Turnout is minder, maar ook iet. De Smartex weet ik niet, want vorig jaar ging ze met regen steeds naar buiten met een extra Rhino Wug erover heen. Mijn merrie heeft een brede borst, maar een iel halsje, waardoor er altijd ruimte is bij haar hals/schouders helaas.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:28

het was heir vandaag echt waterkoud..geen zon gezien vandaag :n

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:29

Ik ben vandaag van 200 naar 360 gegaan. Ze had het behoorlijk koud onder haar 200 en dat ding was zo vies en kleverig dat hij me ook niet echt lekker meer leek zitten. De hals is wel nog steeds 200 en dikker heb ik ook niet, maar denk dat ze het daar wel warm genoeg mee heeft. :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:36

Tancreda4 schreef:
@ Bravura; bij merrie regent ook alles in. Ook de bucas helaas, maar wel in mindere mate. Iig de Freedom versie van de bucas. De Irish Turnout is minder, maar ook iet. De Smartex weet ik niet, want vorig jaar ging ze met regen steeds naar buiten met een extra Rhino Wug erover heen. Mijn merrie heeft een brede borst, maar een iel halsje, waardoor er altijd ruimte is bij haar hals/schouders helaas.

Ben er ook bang voor, zeker nu ik het stuk voor de boeg moest laten verruimen. De deken ligt nu iets losser om zijn schouders zodat het water ws weer langs zijn hals er in loopt. Heb net een nieuwe halsdeken overgenomen van iemand die hem niet gebruikte. Dus misschien wordt die straks wel gebruikt bij heel nat weer.
Ik doe net of ik geen dekens heb! :o Er liggen er zo'n 10 redelijk nieuwe winterdekens voor 1 paard maar staarde me blind op de Bucas, die niet zou inregenen. :D Tja...een dekentic heb ik zéker en mijn paard trekt zich er niks van aan! :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:56

Brrr snel gewisseld naar 300 grams :x Kouuud zeg

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:59

Portorico staat momenteel op de Amigo 220 grams met hals.
Leandro onder de 0 grams, met fleece deken binnenkant.

:)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:00

Flame staat nu met 300 grams met hals. :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:16

Mijn fries staat ongeschoren (geen dikke vacht) onder een 250 grams. Hij staat een deel van de dag buiten, niet erg beschut. Op stal houdt hij diezelfde deken om :j

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:17

Ondanks dat het vanavond weer een stuk kouder was voelde m'n paard die vandaag geschoren is nog steeds heerlijk warm aan onder z'n 100gr regendek.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:35

Mijne staat nu onder een HH 200 grams maar die is al een aantal keer gewassen dus zal wel 150 grams zijn nu. Dan krijgt hij zondag zijn Bucas smartex all in one op. Die is dan net nieuw dus nog wel echt goed 300 grams. Blijft namelijk vanaf maandag onder de 10 graden. Dan krijgt hij als het rond het vriespunt blijft overdag die 2 dekens bij elkaar op en een bijpassende hals voor mijn Bucas deken. Bij ons was het vanmiddag rond 2 uur wel 14 graden maar on 4 uur kwam de mist op en werd het vies koud. Gelukkig gaan bij ons dan de branddeuren dicht en blijft de mist buiten maar de kou komt toch wel binnen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:13

Het is hier nu 6 graden en de temp daalt nog.

simon heeft nu zijn amigo met hals op met een 100 grams onderdeken.

Heb hem vandaag ook getemperatuurd ivm dat hij niet zo lekker was na het enten. Wist ik meteen of hij het te warm had. Temp was normaal en dat was in de middag
en toen was het nog warmer als nu. Hij blijft dus nu hier voolopig onder staan.