Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
corinagirl schreef:Ik ga misschien toch vanmiddag de staldeken onder Vita haar winterdeken doen. Is toch echt wel koud buiten zeg. Even goed voelen of ze warm is of niet. Ze heeft nu, geschoren, een 220gr winterdeken op. Heb nog een staldeken liggen van ong. 150gr die ik eronder kan doen.
Tancreda4 schreef:jesito schreef:Weet iemand hier waarmee je de bucas smartex kunt vergelijken qau gram er zit een fleecelaagje in.
De stay dry fleece wordt vaak als ongeveer 100 gram gezien, iig staat dat op redelijk wat sites. Ik heb hem vorig jaar ook in mijn hoofd als een 100 gram gebruikt (ik heb de smartex rain volgnes mij, ongevoerd maar wel met die fleece laag.
Monster_tos schreef:corinagirl schreef:Ik ga misschien toch vanmiddag de staldeken onder Vita haar winterdeken doen. Is toch echt wel koud buiten zeg. Even goed voelen of ze warm is of niet. Ze heeft nu, geschoren, een 220gr winterdeken op. Heb nog een staldeken liggen van ong. 150gr die ik eronder kan doen.
Dan zou ik nog even wachten, dan zit je namelijk al op 370 gram. Lijkt mij nog beetje veel voor nu..

)
Tancreda4 schreef:@ Bravura; bij merrie regent ook alles in. Ook de bucas helaas, maar wel in mindere mate. Iig de Freedom versie van de bucas. De Irish Turnout is minder, maar ook iet. De Smartex weet ik niet, want vorig jaar ging ze met regen steeds naar buiten met een extra Rhino Wug erover heen. Mijn merrie heeft een brede borst, maar een iel halsje, waardoor er altijd ruimte is bij haar hals/schouders helaas.
Er liggen er zo'n 10 redelijk nieuwe winterdekens voor 1 paard maar staarde me blind op de Bucas, die niet zou inregenen.
Tja...een dekentic heb ik zéker en mijn paard trekt zich er niks van aan!
Kouuud zeg