Ja en dan ook nog met bont kraag. Gaat daar geen vlas en hooi inprikken?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felicity schreef:Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik weet niet wat mijn paard doet met zijn dekens. Maar hij beschadigd de stof zodanig dat ze binnen no time zo lek als een mandje zijn. Hij trekt er geen scheuren in maar beschadigd echt de stof.
Zijn Amigo bravo 12 deken is na 2 weken lek. Hij heeft nu een master deken op maar ook daar zitten alweer beschadigingen in / aan de stof.
Ik dacht dat de amigo 1680 den was maar zie net dat ie net als de master 1200 den is.
Zou een deken van 1680 den beter zijn? Zit nu te kijken naar Nika iemand daar ervaring mee?
felicity schreef:Ohhhhh ik wist niet dat dat bestond de waterdichte laag aan de binnenkant. Dat klinkt ook als een goede optie.
Ik ga eens kijken naar Rhino en Premier equine.
Ik zat zelf nog aan de bucas smartex te denken maar die ligt op zijn moeder zo beroerd. Trok aan de voorkant strak en lag altijd scheef.
felicity schreef:Ohhhhh ik wist niet dat dat bestond de waterdichte laag aan de binnenkant. Dat klinkt ook als een goede optie.
Ik zat zelf nog aan de bucas smartex te denken maar die ligt op zijn moeder zo beroerd. Trok aan de voorkant strak en lag altijd scheef.
Slmt9 schreef:felicity schreef:Ohhhhh ik wist niet dat dat bestond de waterdichte laag aan de binnenkant. Dat klinkt ook als een goede optie.
De premier equine is wel veel sterker dan de Rhino. De PE is van ballistic nylon en de Titan dan zelfs 1680 denier. Kan ook 8000mm water hebben op 24 uur, ik meen de Rhino 3000mm. Mijn Rambo's konden dit weer nooit aan qua doorlekken, mijn PE zit nu in zn 2e seizoen en nog nooit doorgelekt of een gat erin.
Nouvel schreef:Die van mij heeft de laatste weken regelmatig met de Rambo in hele dagen regen gestaan en niet doorgelekt gelukkig.
Bij de Bucas dekens die hij heeft regent het wel door op de zijnaad met hele dagen regen.
LisaaSophie schreef:Ik heb voor mijn merrie altijd rambo gehad en dat lekte idd door met dit weer. Ze heeft nu PE en die is idd veel beter waterdicht. Nog nooit een drupje onder de deken of naden gezien.
Voor onze ruin heb ik nu rhino en dat lekt ook niet door.
Ik heb dus het idee dat (deze) rhino veel waterdichter is als rambo
Capriootje schreef:Hier heeft mijn Rhino de speelse kudde nog geen jaar overleefd helaas. Fijne deken maar ze spelen echt ruig. Beschadigingen had hij al langer maar nu ook echt gaatjes dus heb een Rambo suprème te leen en moet snel een andere. Heb normaal altijd Rambo maar dit is voor een 3 jarige dus dacht begin niet té duur
Twijfel tussen de nieuwe Rambo suprème of de duo force, die is wel 100 gram dus moet ik van het voorjaar alsnog een nieuwe 0 gram. De 50 gram lijkt me ook fijn maar de voorraad is overal drama en ook bij Horseware zelf leeg en vanaf januari weer aangevuld. Dus moet even keuzes maken en bestellen waar voorraad is.
Slmt9 schreef:Voor diegene die ook last hebben van inregenen en geen hals op willen doen: de horseware fly liner als onderdeken gebruiken is hier een (relatief) goedkope oplossing (45,- agradi). Dit is een lichte, waterdichte deken, officieel voor onder je eczeemdeken. Let wel op dat je een maatje groter koopt, ze vallen erg klein tov de normale liners.
Ik heb er de bucas power cooler als voering ingenaaid. Had twee jaar terug al zo’n fly liner met rode stay dry, maar ook dat is te warm.
Overigens blijf ik het bijzonder vinden dat alleen de horseware dry liner ervoor zorgt dat de borst doorweekt is bij inregenen. Met de bucas power cooler, rambo staldeken of de horseware flyliner blijft mijn paard echt kurkdroog.