[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:40

Bedankt voor het mee zoeken :j

Ja en dan ook nog met bont kraag. Gaat daar geen vlas en hooi inprikken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:44

Ja, lijkt mij dus wel. Zelfs op de trailer niet praktisch, tenminste mijne zit dan altijd onder het hooi :')
Hoe mooi ook, het lijkt me niet praktisch als ze er echt mee op stal moeten.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:08

Motief geschoren 0 grams, 24/7 buiten met schuilstal

Afbeelding

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:48

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik weet niet wat mijn paard doet met zijn dekens. Maar hij beschadigd de stof zodanig dat ze binnen no time zo lek als een mandje zijn. Hij trekt er geen scheuren in maar beschadigd echt de stof.

Zijn Amigo bravo 12 deken is na 2 weken lek. Hij heeft nu een master deken op maar ook daar zitten alweer beschadigingen in / aan de stof.

Ik dacht dat de amigo 1680 den was maar zie net dat ie net als de master 1200 den is.

Zou een deken van 1680 den beter zijn? Zit nu te kijken naar Nika iemand daar ervaring mee?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:02

felicity schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik weet niet wat mijn paard doet met zijn dekens. Maar hij beschadigd de stof zodanig dat ze binnen no time zo lek als een mandje zijn. Hij trekt er geen scheuren in maar beschadigd echt de stof.

Zijn Amigo bravo 12 deken is na 2 weken lek. Hij heeft nu een master deken op maar ook daar zitten alweer beschadigingen in / aan de stof.

Ik dacht dat de amigo 1680 den was maar zie net dat ie net als de master 1200 den is.

Zou een deken van 1680 den beter zijn? Zit nu te kijken naar Nika iemand daar ervaring mee?

Of een deken zoals premier equine/rhino, met de waterdichte laag aan de binnenkant? Ze hebben ook nog eens een sterke buitenstof…

https://www.premierequine.co.uk/product ... ab76&_ss=c

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:19

Ohhhhh ik wist niet dat dat bestond de waterdichte laag aan de binnenkant. Dat klinkt ook als een goede optie.

Ik ga eens kijken naar Rhino en Premier equine.

Ik zat zelf nog aan de bucas smartex te denken maar die ligt op zijn moeder zo beroerd. Trok aan de voorkant strak en lag altijd scheef.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:14

felicity schreef:
Ohhhhh ik wist niet dat dat bestond de waterdichte laag aan de binnenkant. Dat klinkt ook als een goede optie.

Ik zat zelf nog aan de bucas smartex te denken maar die ligt op zijn moeder zo beroerd. Trok aan de voorkant strak en lag altijd scheef.

Geloof me mijn smartex was snel stuk :+ en toen ook niet waterdicht meer… ik heb sinds een week een Nika deken met 1680D erop liggen. Met al die regen gisteren was hij nog helemaal droog! En de deken is (nog) heel. :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:09

DuoPenotti schreef:
Klopt dikkere zag ik ook nog voorbij komen.

Morgen misschien gewoon ff langs de ruitersportzaak.

Oh vroeger wel. Je had ze in 100 200 300 en zelfs 400 gram. Ik was er echt altijd enorm tevreden over bij mijn nogal ronde connemara met flinke hals

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:30

Ik ben zwak en heb toch maar de 0 grams met hals opgedaan. Ze had het eigenlijk al ruim warm genoeg zonder hals, maar ikzelf slaap beter als ze ook de hals heeft tijdens het stormachtige weer :+ ...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:00

Hier ongeschoren 100 gram met 0 gram hals en niks te warm. Ik heb een watje..
felicity schreef:

Zou echt naar rhino kijken! Hier nog steeds 100% waterdicht ondanks ruin en geklooi met de deken! Zijn hier ondertussen wel wat singels en liner haakjes gebroken maar over de waterdichtheid klaag ik écht niet :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 21:31

Hier ongeschoren onder 250 gram :')

Ik wilde na die kou en regen evt weer terug naar een dunnere deken maar ze heeft het niks te warm.
Ik heb nog een onderdeken liggen die er nog onder kan, mocht dat later deze winter nog nodig zijn.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:33

felicity schreef:

De premier equine is wel veel sterker dan de Rhino. De PE is van ballistic nylon en de Titan dan zelfs 1680 denier. Kan ook 8000mm water hebben op 24 uur, ik meen de Rhino 3000mm. Mijn Rambo's konden dit weer nooit aan qua doorlekken, mijn PE zit nu in zn 2e seizoen en nog nooit doorgelekt of een gat erin.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 22:52

Slmt9 schreef:
felicity schreef:

De premier equine is wel veel sterker dan de Rhino. De PE is van ballistic nylon en de Titan dan zelfs 1680 denier. Kan ook 8000mm water hebben op 24 uur, ik meen de Rhino 3000mm. Mijn Rambo's konden dit weer nooit aan qua doorlekken, mijn PE zit nu in zn 2e seizoen en nog nooit doorgelekt of een gat erin.

Ik heb voor mijn merrie altijd rambo gehad en dat lekte idd door met dit weer. Ze heeft nu PE en die is idd veel beter waterdicht. Nog nooit een drupje onder de deken of naden gezien.
Voor onze ruin heb ik nu rhino en dat lekt ook niet door.

Ik heb dus het idee dat (deze) rhino veel waterdichter is als rambo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 07:51

Die van mij heeft de laatste weken regelmatig met de Rambo in hele dagen regen gestaan en niet doorgelekt gelukkig.
Bij de Bucas dekens die hij heeft regent het wel door op de zijnaad met hele dagen regen.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 08:25

Hier staat de mijne onder 200 gr met hals, ongeschoren en 24/. Die is er niks te warm onder. Hij vindt het echt ruig dit jaar.
Ik ben onwijs tevreden met de Shires Typhoon dekens. Heb er 2, van 100 en 200 gram. Ik had e vanwege hun aantrekkelijke prijs meer voor reserve gekocht, maar beide dekens draagt ie non-stop. Zelfs dinsdag met een hele dag regen was ie er droog onder. 840 dernier en 3000mm dus had dat nooit verwacht. Heel goede prijs/kwaliteit.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 08:59

Nouvel schreef:
Die van mij heeft de laatste weken regelmatig met de Rambo in hele dagen regen gestaan en niet doorgelekt gelukkig.
Bij de Bucas dekens die hij heeft regent het wel door op de zijnaad met hele dagen regen.

Mijn Rambo Supreme is ook top waterdicht. Wil alleen met echt slecht weer een klein beetje doorlekken op de naad bij de staartflap ben ik inmiddels achter. Liner trekt dan niet helemaal vol water oid, dus ik vind het niet zo erg.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:16

LisaaSophie schreef:
Ik heb voor mijn merrie altijd rambo gehad en dat lekte idd door met dit weer. Ze heeft nu PE en die is idd veel beter waterdicht. Nog nooit een drupje onder de deken of naden gezien.
Voor onze ruin heb ik nu rhino en dat lekt ook niet door.

Ik heb dus het idee dat (deze) rhino veel waterdichter is als rambo

Ik heb ook nog gekeken naar Rhino vorig jaar. Maar vond ze ontzettend duur en dan is de stof geen ballistic nylon. Dat overleefd het niet in onze kudde en na drie lekkende Rambo’s, de prijs en de ‘mindere’ stof toch maar voor PE gegaan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 10:42

Hier heeft mijn Rhino de speelse kudde nog geen jaar overleefd helaas. Fijne deken maar ze spelen echt ruig. Beschadigingen had hij al langer maar nu ook echt gaatjes dus heb een Rambo suprème te leen en moet snel een andere. Heb normaal altijd Rambo maar dit is voor een 3 jarige dus dacht begin niet té duur :=

Twijfel tussen de nieuwe Rambo suprème of de duo force, die is wel 100 gram dus moet ik van het voorjaar alsnog een nieuwe 0 gram. De 50 gram lijkt me ook fijn maar de voorraad is overal drama en ook bij Horseware zelf leeg en vanaf januari weer aangevuld. Dus moet even keuzes maken en bestellen waar voorraad is.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:37

Capriootje schreef:
Hier heeft mijn Rhino de speelse kudde nog geen jaar overleefd helaas. Fijne deken maar ze spelen echt ruig. Beschadigingen had hij al langer maar nu ook echt gaatjes dus heb een Rambo suprème te leen en moet snel een andere. Heb normaal altijd Rambo maar dit is voor een 3 jarige dus dacht begin niet té duur :=

Twijfel tussen de nieuwe Rambo suprème of de duo force, die is wel 100 gram dus moet ik van het voorjaar alsnog een nieuwe 0 gram. De 50 gram lijkt me ook fijn maar de voorraad is overal drama en ook bij Horseware zelf leeg en vanaf januari weer aangevuld. Dus moet even keuzes maken en bestellen waar voorraad is.

Ik heb de nieuwe rambo Supreme, 0 gram, topdeken. Enige nadeel, echt loodzwaar!! Die dikkere stof merk je duidelijk in het gewicht.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:51

Ja eens, daarom gebruik ik mn PE titan niet :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 16:54

Ja die ‘nieuwe’ stof houd me ook een beetje tegen. Die oude suprème is top maarja die is van het andere paard dus kan ik niet blijven gebruiken voor hem := Is ook nergens meer te vinden online helaas. Maar zo’n sterke stof heb ik dus wel nodig ook.

Als winter deken heb ik de nieuwe amigo super bravo en die is vergelijkbaar denk ik. Alleen daar smelt hij nu onder weg dus moet echt een dunnere erbij hebben. Anders kon ik nog uitstellen tot voorjaar.

Ik ga verder internet afspeuren.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 17:30

Voor diegene die ook last hebben van inregenen en geen hals op willen doen: de horseware fly liner als onderdeken gebruiken is hier een (relatief) goedkope oplossing (45,- agradi). Dit is een lichte, waterdichte deken, officieel voor onder je eczeemdeken. Let wel op dat je een maatje groter koopt, ze vallen erg klein tov de normale liners.

Ik heb er de bucas power cooler als voering ingenaaid. Had twee jaar terug al zo’n fly liner met rode stay dry, maar ook dat is te warm.

Overigens blijf ik het bijzonder vinden dat alleen de horseware dry liner ervoor zorgt dat de borst doorweekt is bij inregenen. Met de bucas power cooler, rambo staldeken of de horseware flyliner blijft mijn paard echt kurkdroog.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:08

Shires Typhoon was nog steeds droog! Zelfs na vandaag. Vanavond nog een keer checken. Maar ben erg onder de indruk nog steeds van deze deken

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:19

Slmt9 schreef:
Voor diegene die ook last hebben van inregenen en geen hals op willen doen: de horseware fly liner als onderdeken gebruiken is hier een (relatief) goedkope oplossing (45,- agradi). Dit is een lichte, waterdichte deken, officieel voor onder je eczeemdeken. Let wel op dat je een maatje groter koopt, ze vallen erg klein tov de normale liners.

Ik heb er de bucas power cooler als voering ingenaaid. Had twee jaar terug al zo’n fly liner met rode stay dry, maar ook dat is te warm.

Overigens blijf ik het bijzonder vinden dat alleen de horseware dry liner ervoor zorgt dat de borst doorweekt is bij inregenen. Met de bucas power cooler, rambo staldeken of de horseware flyliner blijft mijn paard echt kurkdroog.

Mijn horseware regen deken was van de week ook nat geregend. Heb alleen een 200 grams liner er onder zitten en die buitenkant was dus ook nat. Gelukkig de binnenkant niet maar vindt het te warm voor een hals. Maar de tip is wel handig als ze alleen de regen deken op heeft. Voor nu helaas niet handig denk ik vanwege de liner.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 19:44

Mijn amigo hero van ruim 3 jaar oud heeft paard lief netjes droog gehouden