[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:08

Ja ik was ze allemaal ook wel zelf. Maar ik zit over na te denken om de liners bv zelf te wassen in de wasmachine/ wasmand met even genoeg zeep erin e.d, en de gewone deken weg te laten brengen... Maar daar twijfel ik nog over! :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:18

Hoe wassen jullie outdoordekens dan? En hoe houd je die dan waterdicht, met wat voor spray?
Ik kan het ook niet aan om ze vies weg te doen. :')

En hoe bewaren jullie ze? Ik neig naar zo'n plastic opbergkrat, mijn partner naar een dekenrek in de berging (muisvrij).

En hoeveel gram hebben jullie nu nog op liggen in de nachten?
Overdag gaat het hier nu bij een beetje redelijk weer gewoon af, s'nachts ligt er nog 200 gram op. Pony is een paar weken terug voor het eerst in haar leven kaal gegaan en een beetje een mietje.
Ik heb een fleecegevoerde regendeken klaar liggen maar geen idee vanaf welke temperaturen s'nachts ik daar op over ga stappen.

Alvast bedankt, ik heb 0,0 ervaring met dekens en it shows. :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:21

Voorheen bracht ik ze weg, en blijven waterdicht.
Maar de bedoeling dit jaar is, om de outdoordeken + hals weg te brengen, en de liners zelf te wassen.

Wil even kijken of ik met gewone wasmiddel was, of dat ik van Bucas even ga halen.
Ik krijg ze dan terug in een zak, en houd ze hier dan in, en dan gaat de outdoordeken ook terug in de tas van Rambo. De liners leg ik dan in mijn dekenkist, (de grootste maat van de Action €9,95), doet het prima, zelf mijn vliegendeken e.d heb ik een apart kist voor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:26

ik was de dunne zelf met bucas wasmiddel, de dikkere of hele vieze gaan naar limpia/dominick dekenwasservice, komen ze als nieuw terug!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:30

Zoals ik al zei was ik ze gewoon met het rambo wasmiddel. Ze worden daarna niet ingesprayd of zo. Blijven prima waterdicht. Mijn regenjas is ook niet ineens niet meer waterdicht na een wasbeurt :+ . Wel maar op 30 graden wassen en laag in toeren.

edit: ik bewaar ze overigens in de originele zakken en dan in een dekenkist (kist voor tuinkussens).

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:39

Wij brengen de outdoordeken/regendeken weg om te wassen en inpregneren, aantal fleecedekens wassen we zelf in bakken. :j

Hoe hebben jullie de paarden er nu bij staan? Overdag moeten ze het wel redden met een ongevoerde regendeken, maar ik vind het 's nachts toch wel erg koud nu, paard staat in een buitenstal, wel goed beschut. Je blijft anders wisselen heb ik het idee, maar wil ook niet dat ze kou vat!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:43

MarrieLeen schreef:
Wij brengen de outdoordeken/regendeken weg om te wassen en inpregneren, aantal fleecedekens wassen we zelf in bakken. :j

Hoe hebben jullie de paarden er nu bij staan? Overdag moeten ze het wel redden met een ongevoerde regendeken, maar ik vind het 's nachts toch wel erg koud nu, paard staat in een buitenstal, wel goed beschut. Je blijft anders wisselen heb ik het idee, maar wil ook niet dat ze kou vat!

Hier heb ik afgelopen zaterdag weer de 100 grams opgegeven...
Misschien dat ik de hals er nog terug op gooi, maar dat weet ik nog niet heel zeker.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:20

MarrieLeen schreef:

buiten en binnen met 100 grams

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:35

Overdag bloot en 's nachts 100 gram. Afgelopen zaterdag heb ik wel de fleecgevoerde regendeken opgelaten. Toen vond ik get zelf ook koud met die wind. Heb mijn muts weer opgedaan... :brr:

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:12

MoniekV schreef:
De Mio dekens zijn niet bepaald sterk en ook niet helemaal waterdicht volgens mij, er zitten ook geen bevestigingsringen aan voor liners.

Ohw ja dat is wel een must. Bedankt voor je advies. Ik ga er eens even naar op zoek naar die deken die u zei.

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:16

dnieSz schreef:
MoniekV schreef:
De Mio dekens zijn niet bepaald sterk en ook niet helemaal waterdicht volgens mij, er zitten ook geen bevestigingsringen aan voor liners.

Ik heb een mio deken, geen verschil met amigo ;)

Maar klopt het wel dat er geen bevestigingsringen zitten voor de liners?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:27

aan de mio en de hero kun je geen liners bevestigen, je kunt ze er natuurlijk wel los onder doen en dan klipjes aan de achterkant vast maken

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:26

Zo heb ik ze ook liggen. Gaat prima. Alleen de rambo liners onder de Amigo trekken helemaal scheef aan de achterkant bij mijn Belg.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:50

Kan je bij de amigo bravo de liners aan de voorkant en achterkant vastmaken? Of enkel de achterkant?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:00

Crazy_boon schreef:
Kan je bij de amigo bravo de liners aan de voorkant en achterkant vastmaken? Of enkel de achterkant?

Voorkant en achterkant

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:59

Ik heb nu ook een oude regendeken met een "ruwere" binnenkant. En dan blijft de liner ook goed liggen. Maar ik ben bang dat als de binnenkant van de deken ook glad is, en ik de liner alleen aan de achterkant kan bevestigen, hij gaat schuiven.
De Mio deken wordt wel als regendeken verkocht. Dus dan zal hij toch ook wel waterdicht zijn? Ik vind dekens aanschaffen lastig en nog lastiger wanneer je welke deken op moet doen haha

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:01

Hier schuift de liner niet onder een gladde regendeken waar alleen achter vast zit.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:02

De vliegendeken en liners was ik zelf. Daarna reinig ik de machine met speciale machine reiniger. De regendeken en 300 gram outdoordeken heb ik nog niet laten reinigen.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:36

Ik laat al mijn outdoor dekens wassen bij dekenwasserij Balans, super goed geregeld, ophalen en weer terug brengen, goed schoon en altijd goed waterdicht :j de horseware liners was ik zelf na gebruik, als ik een liner wissel dan was ik de gebruikte gelijk, staat ook op dat je gewoon kan wassen in de wasmachine, stop ze niet in de droger, eerst wasprogramma 30 gr en daarna spoel programma en centrifugeren, dan uithangen en met een dag is hij droog en fris +:)+ zweetdekens was ik elke week, heb er wel 2, die wissel ik af om de dag. Ik ben een beetje een schoonfreak ben ik bang :+

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:40

Zweetdekrn heb ik toevallig nu in de was, die was ik zodra het zweetdekenseizoen over is.

Dekens wil ik dit jaar toch eens wegbrengen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:08

MarrieLeen schreef:

Ik had hem met de amigo ongevoerde staan. Zondag echter weer onder 200 gram gezet. Was echt te koud helaas.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:14

Hoe doen jullie dat met de maartse buien die voorspelt worden volgende week?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:19

Ligt een beetje aan de temperatuur, maar ik denk gewoon met vliegendeken. Ze gaan toch binnen staan als ze ook maar denken dat het gaat regenen. :+ Anders sunshower of regendeken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:26

Ik doe dan gewoon 100 gram op, dat hebben ze nu ook op. Ik vind het echt nog te koud om ze in de regen te zetten met eczeemdeken.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:20

2 graden in de nacht hier en 7 overdag met veel regen word hier voorspelt