Ik vond t vandaag ook echt fris. Die wind ging door merg en been. Mijn biefstuk staat in de polder op de open vlakte zonder schuilstal. Dus die had sinds gisteren al weer z'n 100gr deken op.
Het blijft bij ons voorlopig ook deze temperatuur. Zo rond de 12graden. En 's nachts blijft t zo rond de 6 a 7 graden. Dus dan is de 100gr prima voor mijn biefstukje.
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 08-11-11 00:00
paard staat nu 's nachts onder een 200 grams deken. Vind het in de nacht wel redelijk koud. Nog voor even staat paardjelief overdag's onder een regendeken met fleecevoering.
Gek weer. En het zou afschuwelijk koud worden....
jesito
Geplaatst: 08-11-11 09:27
Gister was het hier amper 10 graden met vieze wind, miezer en muisgrijs en had ik haar de 0-grams op gedaan. Vandaag wordt het weer 15/16 graden met zon, dus zo naar stal en de deken weer af. Vanaf zaterdag wordt het weer slechter en langzaam zal het dan wel afgelopen zijn dat ze naakt kan lopen. Nou ja, we hebben het nog lang vol kunnen houden zonder en iedere dag die we kunnen pakken, die pakken we.
Nouvel
Geplaatst: 08-11-11 19:02
vinden jullie 200 grams te weinig op een geschoren paard?
ik vind het lastig nu, voelt koud aan met die wind, maar het is hier wel steeds net boven de 10 graden...
simongek
Geplaatst: 08-11-11 19:07
Voelde koudet aan vandaag idd.
Simon heeft nu 350 op en is geschoren.
Nouvel
Geplaatst: 08-11-11 19:12
ja ik vind het lastig nu, voor morgen geven ze weer 14 graden en zon, dan vind ik 200 grams weer echt zat...
Ik heb mn mini shetter vorige week alweer voor de 2e keer geschoren. Zat alweer een dikke cm haar op. Nu staat 's nachts op stal met een 300 grams deken op en overdag als hij naar buiten gaat gaat de hals er bij om (200 grams). Wel makkelijk zo'n hals die je eraf kan halen. Hiervoor stond hij voor de 2e keer scheren met een 200 grams. En de fjord staat tot nu toe nog dekenloos buiten. Is voor hem eigenlijk ook verder niet nodig maar gezien zijn leeftijd van 25 jaar wil ik hem wat extra beschermen. Hij is niet meer zo makkelijk op gewicht te houden en wil hem dan in de winter wat extra helpen zodat hij niet zoveel energie hoeft af te geven aan zichzelf warmhouden. Maar zodra het waar gaat regenen gaat z'n fleece gevoerde deken weer op. Vind het nu nog wat te warm voor echt een dikker gevoerde deken, daar staat hij dan ook echt onder te zweten. Nu soms al onder de fleece gevoerde. Dus zodra het kouder word en slechter weer gaat de regenjas weer aan. Als het echt winter word met echt kou, sneeuw, regen en dat soort dingen dan gaat de 100 grams deken erop. Die heeftie net nieuw dus ben benieuwd of hij het er niet te warm onder krijgt.
dag en nacht buiten, nu weer ongevoerde regendeken. Was vannacht ook nog bijna 10 graden hier ongeveer (zeeklimaatttt!) vanaf t weekend als ze nog buiten blijft en t wordt echt koud snachts dan winterdeken erop, maar misschien gaan ze dit weekend naar binnen en dan vind ik een deken op stal nog te warm. Ze deed het goed zonder deken, ik heb nog steeds een blij paard alhoewel ze nog steeds geen teddy-vachtje aanmaakt, en ze glimt nog als een spiegel!
S_uus
Mark heeft nogaltijd zijn 200 grams op. alleen wat ik merk is dat hij toch nog dikker in zijn haar komt. hij is bijna te vergelijken met mijn pony die zonder deken staat:= zodra ik de kans krijg om een scheerapparaat kan lenen,gaat die er overheen anders blijft hij maar lekker zo staan en gaan we de training wel ietsje aanpassen
Sinds maandag staat mijn pony weer met een ongevoerde regendeken en mijn paard met een 300grams staldeken + ongevoerde regendeken (paard is geschoren, pony niet).
ladypaard
Geplaatst: 09-11-11 12:01
damm wat is het hier ineens koud geworden, jaarling stond gister ook met de haren volledig overeind