[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:16

evilginger schreef:
De mijne staat nu lekker onder een 200g deken in zijn stal. Echter blijft dit deken niet echt goed liggen op hem en zakt het continu scheef. De borstriemen en buikriemen zijn correct, heeft enkel geen riempjes vanachter aan de benen dus dat is vervelend. Ik wil hem hier voorlopig nog even mee laten staan aangezien hij onder een 100g echt koud had en hij hierdoor ook afgevallen is helaas.. iemand enige oplossing voor het scheefzakken te verhelpen?

Past het model van de deken wel goed op je paard en en is deken niet te groot waardoor deze scheef zakt?
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 03-12-23 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:25

Nouvel schreef:
evilginger schreef:
De mijne staat nu lekker onder een 200g deken in zijn stal. Echter blijft dit deken niet echt goed liggen op hem en zakt het continu scheef. De borstriemen en buikriemen zijn correct, heeft enkel geen riempjes vanachter aan de benen dus dat is vervelend. Ik wil hem hier voorlopig nog even mee laten staan aangezien hij onder een 100g echt koud had en hij hierdoor ook afgevallen is helaas.. iemand enige oplossing voor het scheefzakken te verhelpen?

Pst het model van de deken wel goed op je paard en en is deken niet te groot waardoor deze scheef zakt?

In principe zou het gewoon moeten passen. Lengte zit al zeker goed en de buikriemen ga ik voor zijn comfort niet nog meer aanspannen. Hij zit tussen een 175 en 185 in, afhankelijk van het merk. Dit deken is een 175

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:23

Temeraire schreef:
Wat voor merk of model raden jullie aan voor een fjord waarbij een amigo hero deken in maat 6.3 te krap is bij de borst maar te lang is in lengte?

Evilginger: misschien kan je een staartriem eraan maken?

Amigo XL in 6.0 :j

3heathcliff5

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:36

evilginger schreef:

Een paardje dat ik er wel eens bij deed trok alle dekens scheef, waaronder bucas en verschillende type HW dekens. Die staat nu onder een Dominick outdoor (met liners) en die deken ligt als een huis. Dominick heeft trouwens die tussenmaat van 180 die jij zoekt. Heb er voor mijn paard ook een vanwege die tussenmaat.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 10:55

Pasvorm is ook niet alleen afhankelijk van lengte. Als lengte goed is maar de deken niet blijft liggen is de pasvorm niet geschikt helaas.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:15

3heathcliff5 schreef:
evilginger schreef:

Een paardje dat ik er wel eens bij deed trok alle dekens scheef, waaronder bucas en verschillende type HW dekens. Die staat nu onder een Dominick outdoor (met liners) en die deken ligt als een huis. Dominick heeft trouwens die tussenmaat van 180 die jij zoekt. Heb er voor mijn paard ook een vanwege die tussenmaat.

Daar ga ik eens naar kijken dan! Het is wel echt sterk merkafhankelijk bij hem helaas

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:17

MyWishMax schreef:
Pasvorm is ook niet alleen afhankelijk van lengte. Als lengte goed is maar de deken niet blijft liggen is de pasvorm niet geschikt helaas.

Tuurlijk, maar het deken omhelst hem ook goed om het zo even te zeggen, dus waar het exact aan ligt weet ik niet. Enige waar ik aan kan denken is de fleecekraag dat deze te glad is en daardoor schuift? Hij heeft ook een heel gladde vacht

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:50

Nacht 2 met de dry liner op en ik zag dat hij helaas ook erg naar achter trekt en strak staat bij de boeg. Hij is ook te warm voor mijn paard, maar dat kan ook komen doordat hij een hals droog.

Dus ik ga hem verkopen. Mocht iemand nog interesse hebben in een zo goed als nieuwe (en gewassen) dry liner in maat 130/183, pb maar :)

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:32

Goedemiddag allemaal,

Mijn quarter heeft last van behoorlijk hoge spierspanning. Ook bij het rijden / ander soort beweging duurt het even voordat hij soepel is. Mijn lesgeefster gaf aan dat een deken wellicht kan helpen om hem wat soepeler te houden, hij staat 24/7 buiten met mogelijkheid tot schuilen. Ik heb hem opgemeten en van schoft tot staart is hij 1.27, en van borst tot bil is hij 1.85. Welke deken zouden jullie adviseren bij een breed gebouwd paard? Ik neig zelf naar een bucas big neck, moet ik dan gaan voor een 6.0 of een 5.9?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:37

Je hebt ook speciale dekens voor quarters, van onder andere Schneiders. Als ik zelf een quarter had zou ik daar eerst naar kijken voordat ik naar bucks zou kijken, maar goed, heb zelf alleen ervaring met warmbloeden ;)

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 16:54

RianneH schreef:
Je hebt ook speciale dekens voor quarters, van onder andere Schneiders. Als ik zelf een quarter had zou ik daar eerst naar kijken voordat ik naar bucks zou kijken, maar goed, heb zelf alleen ervaring met warmbloeden ;)

Dat wist ik niet, ik ga kijken, dankjewel!

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:34

Ik ben zelf tevreden over de Kavalkade deken.
De Alaska.

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 22:30

Vrijbuiter34 schreef:
RianneH schreef:

Dat wist ik niet, ik ga kijken, dankjewel!

als jarenlange schneider stormshield versatility/nu armorflex chalenger geworden/ gebruiker, om precies te zijn 11 jaar lang, is bij mij sinds vorig jaar helaas het punt bereikt dat hun dekens mijn spaanse royaal uitgevoerde pre niet meer past in hun dekens.
dus bekijk goed of je het risico aandurft.
ik had helaas moeten bestellen in usa, en kon dus niet retourneren, omdat dat net zo duur was als de hele deken.

voor de duidelijkheid mijn pre heeft een korte rug ten opzichte van zijn benodige ruime onderkant vanwege een zeer brede borst schouderpartij, nu bleef de opening van de closed front halverwege zijn nek steken. schneiders had besloten de nekopening te verkleinen en de voorkant zo'n 10 cm te versmallen, de doodsteek voor de vroeger ideale pasvorm voor mijn paard.

ps; ik ben dus noodgedwongen over op bucas big neck dekens

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 23:07

Voor diegene die vroegen naar de aansluiting van HW liners icm weatherbeeta hierbij een foto. Het klittenband is te dik voor de aansluiting van de buiten deken. Met geen mogelijkheid krijg je het erdoorheen.
Helaas blijft de liner ook niet voldoende op zijn plaats met alleen achter vast. Vanmiddag trof ik hem aan 1 kant aan met de sluiting op z’n hals -O-

Afbeelding

De deken leek de eerste dagen heel goed te bevallen maar helaas trekt hij toch ook wat scheef en is het net niet helemaal fijn. Daarom gekozen om toch weer een nieuwe medium outdoor te kopen; morgen komt de amigo super bravo binnen. Hopelijk bevalt die beter, als diehard Rambo fan toch wel benieuwd. Ik heb ook meerdere liners liggen in alle diktes dus dat is iig passend bij elkaar. Helaas zit paard met z’n 3,5 jaar tussen 2 maten in van Rambo dus dat vind ik een te dure grap en gok.

EmmyAJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:40

Misschien heeft iemand hier een tip.

Ik heb vorig jaar mijn amigo bravo dekens ingewisseld voor de rambo supreme. Dit omdat de amigo te snel kapot gingen op de ruinenwei en de amigo bij z'n schouders te klein geworden wad. Hij kreet kale plekken op z'n schouders. Met de rambo deken waren deze plekken zo verdwenen.
Helaas heb ik nu met de rambo deken weer hetzelfde probleem. Hij is door training nog breder geworden en nu willen wij z'n buik en bilspieren nog sterker maken dus hij is er nog niet.

Welke deken voldoet aan de volgende eisen:
- beschikbaar in maat 5,6 of 170cm
- stevig materiaal geschikt voor spelende ruinen.
- liefst met hals en liners kunnen gebruiken

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:46

Welke liner/onderdeken hebben jullie onder je bucas
Ik heb een nieuwe deken maar nergens meer een liner tevinden

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:48

Junior2019 schreef:

Ik heb de bucas quilt met stay dry voering onder mijn smartex rain. Heb een 150 gram en 300 gram, en hij staat eigenlijk het hele seizoen onder de smartex in combinatie met de 150 gram liner. Heb evt als tussenoplossing nog een hals en als het echt kouder wordt dan dus nog de 300 gram.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:50

Binkie_Eline schreef:
Junior2019 schreef:

Ik heb de bucas quilt met stay dry voering onder mijn smartex rain. Heb een 150 gram en 300 gram, en hij staat eigenlijk het hele seizoen onder de smartex in combinatie met de 150 gram liner. Heb evt als tussenoplossing nog een hals en als het echt kouder wordt dan dus nog de 300 gram.

Dat word tewarm de deken is 50 en wil er een 100 onder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:03

Ik heb een bucas quilt 50 grams en 150 grams.

Die 50 grams gebruik ik het meeste onder mijn 50 grams deken.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:30

EmmyAJ schreef:
Misschien heeft iemand hier een tip.

Ik heb vorig jaar mijn amigo bravo dekens ingewisseld voor de rambo supreme. Dit omdat de amigo te snel kapot gingen op de ruinenwei en de amigo bij z'n schouders te klein geworden wad. Hij kreet kale plekken op z'n schouders. Met de rambo deken waren deze plekken zo verdwenen.
Helaas heb ik nu met de rambo deken weer hetzelfde probleem. Hij is door training nog breder geworden en nu willen wij z'n buik en bilspieren nog sterker maken dus hij is er nog niet.

Welke deken voldoet aan de volgende eisen:
- beschikbaar in maat 5,6 of 170cm
- stevig materiaal geschikt voor spelende ruinen.
- liefst met hals en liners kunnen gebruiken

Ik ben om deze reden overgestapt naar Weatherbeeta en daar erg tevreden over.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 17:26

Zijn hier mensen met ervaring van de Bucas recuptex light deken. Hoe valt de hals van dit dek?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:07

Ik heb bericht gekregen dat ik een nieuwe deken krijg voor mijn lekke Rambo van nog geen 2 jaar oud.
Super blij mee.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:31

SandraWierda schreef:
Zijn hier mensen met ervaring van de Bucas recuptex light deken. Hoe valt de hals van dit dek?

Ik vind alle halsen van bucas vrij krap vallen. De recuptex is daar geen uitzondering op.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:58

Help!

Voor mijn haffie zoek ik een onderdeken to max 200 gram (150 heeft de voorkeur), ze draagt nu een Bucas power turnout big neck maar 125/168. Ik was van plan om een quilt SD in zelfde maat (BN) te kopen maar die schijnen en nergens meer te krijgen te zijn.Wat zou een goed alternatief zijn. Stay dry heeft de voorkeur maar in deze moeilijke zoektocht geen must.

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:00

SandraWierda schreef:
Help!

Voor mijn haffie zoek ik een onderdeken to max 200 gram (150 heeft de voorkeur), ze draagt nu een Bucas power turnout big neck maar 125/168. Ik was van plan om een quilt SD in zelfde maat (BN) te kopen maar die schijnen en nergens meer te krijgen te zijn.Wat zou een goed alternatief zijn. Stay dry heeft de voorkeur maar in deze moeilijke zoektocht geen must.

[ [url=m/3UUDww.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een bucas quilt 150g in 5.6 big neck liggen met stay dry die ik helaas niet meer kan gebruiken. Is 2 dagen gebruikt in totaal. Misschien dat je die kunt overnemen?