[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:15

Kasmir schreef:
Nee? Is dat wat? Zat evt ook te kijken naar een weatherbeeta airflow detach-a-neck flysheet.. Weet niet hoe die valt op de schoft maar ziet er op de foto wel ruim uit xD.

Ik ga deze van de zomer testen ☺ heb ze thuis liggen in de kast..

Ojajoh

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:03

hoe is de ervaring met de bucas multipower? dat lijkt mij ook wel wat

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:18

MoniekV schreef:
eswestplate schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag aan jullie. Mijn paard is erg gevoelig op schuurplekken onder zijn dekens. Ik ben deze winter het liners systeem van Horseware tegen gekomen. Hij heeft er nu geen last meer van en zijn schuurplekken trekken mooi bij *\o/*
Nou wil ik een nieuwe regen deken aanschaffen. (0gram) Weet iemand van jullie of de binnenkant van deze dekens het zelfde zijn als de liners? En hoe zijn jullie ervaringen met regendeken van dit merk? Alvast bedankt voor het mee deken

Ja, alle Horseware dekens hebben een gladde binnenstof. Als je al liners hebt zou ik voor een 0 grams Amigo bravo gaan, of natuurlijk Rhino/Rambo maar die zitten weer een prijsklasse hoger.

Ik heb idd al Liners. Ik heb deze deken gezien: Horseware Mio Turnout Lite regendeken. Ik ga die u voorstelt ook eens even bekijkenn. Bedankt iig :)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:33

De Mio dekens zijn niet bepaald sterk en ook niet helemaal waterdicht volgens mij, er zitten ook geen bevestigingsringen aan voor liners.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:43

Kasmir, heb je de Amigo Aussie allrounder al geprobeerd. Die heeft een wijde hals.

Bobbiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:23

Ik heb mijn eczeemdeken 2 jaar geleden bij www.shetlandershop.nl gekocht en deze draagt mijn pony nog steeds (dus sterk is deze wel)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:58

Ik wou het weekend zonder gaan maar zie dat het komende week in de nacht allemaal tegen het vriespunt zit. Nu is die dan niet geschoren maar merk toch dat het een koukleum was afgelopen winter.
Blijf nog maar even de nachten de regendeken ophouden.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:56

Ja raar weer. Volgens buienradar kan het donderdag weet 18 of 20 graden worden. 8)7 Daarna weer koeler. Mijn draver staat met de Amigo Bravo 1200 op buiten overdag en snachts binnen in stal met buitenluik. Ze is niet geschoren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:59

hier vandaag 8/9 graden met veel wind en regenbuien, brr... :brr:
heb ze vanmorgen de 100 grams maar weer op gedaan...

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:09

Ja best fris idd. Ik kon helaas niet naar stal toe.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 22:12

Ik heb ze ook onder 100 staan, raar weer.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:40

Kan ik hier ook terecht voor vragen over vliegendekens? Ik ben namelijk op zoek naar een onsloopbare vliegendeken voor mijn paard die nogal panisch is voor alles wat vliegt en zoemt. Vorig jaar heb ik een deken van QHP gekocht voor €70, maar die kreeg ik na een seizoen met iets meer gaten dan de bedoeling was terug van paardlief.. :(:) Ik heb deze allemaal gemaakt en wil het dus een tweede keer proberen, maar ik verwacht zelf niet dat deze lang stand houdt.. Dus heeft er iemand een tip welke vliegendeken een spelende kudde wel overleefd?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:53

xTammyy schreef:
Kan ik hier ook terecht voor vragen over vliegendekens? Ik ben namelijk op zoek naar een onsloopbare vliegendeken voor mijn paard die nogal panisch is voor alles wat vliegt en zoemt. Vorig jaar heb ik een deken van QHP gekocht voor €70, maar die kreeg ik na een seizoen met iets meer gaten dan de bedoeling was terug van paardlief.. :(:) Ik heb deze allemaal gemaakt en wil het dus een tweede keer proberen, maar ik verwacht zelf niet dat deze lang stand houdt.. Dus heeft er iemand een tip welke vliegendeken een spelende kudde wel overleefd?

In elk geval geen Nika, die wist onze vos op oorlogspad binnen ruim 1,5 uur te " verbouwen" tot poetslap.. Hier blijven de fedimax, bucas buzz off netjes. Nu spelen ze wel, maar niet echt ruw meer. Ik ben zelf groot fan van de Snuggy hoods dekens& maskers, maar dat is meer richting de eczeem dekens.

Is de rsih niet wat? Die is vrij stevig. stalgenootje heeft een EJ zebra vliegendeken, die beviel geloof ik wel goed.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:59

De sterkste deken is de Rambo fly protector. Maar alle dekens kunnen kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:45

Nika overleeft het hier al best lang anders.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:21

Ook een vraagje over vliegendekens. Ik heb een pony die qua winter en regendekens pagony heeft. Dus ook een pagony vliegendeken gekocht. Deze zit in principe prima, maar schuift (ik denk vanwege de stof?) Naar achteren en gaat dan dus schuren op de borst/schouder. Niet fijn.

Nu heb ik van een vriendin een rambo vliegendeken gepast. Die zat prima, maar helaas ook weer te strak.op de schouder. Iemand hier nog tips?

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:39

Beloven schreef:
Nika overleeft het hier al best lang anders.

Dat heb ik ook van verschillende andere gehoord. Alleen die hebben een " normaal/ gewoon paard". Als onze vos zo heel zelden een terugval heeft o.a. qua jaloers kreng op oorlogspad uithangen dan moet je echt een goede kwaliteit deken hebben. Dan is er niks aan de hand.Nu moet ik wel zeggen dat dat soort acties als het al gebeurd standaard in de Seasonal rise van het Ppid/Cushing seizoen zijn. Dan hebben ze toch al een verhoogd me Acth waarde/ meer cortisol, en als ze dan wat idioot doet is het ook een stuk heviger. Verder echt een fijn dier, alleen qua management moet je er in de periode wat meer bovenop zitten. Was het een mens zou ik haar dan verplicht aan de chocolade zetten. :) Als paard doet haar happy houden& wat extra werk en aandacht het ook.

De Nika vond ik qua stof ook dunner dan de bucas& fedimax. Eerder ook vantaggio vliegendekens gehad, die waren al wat sterker. Alleen qua pasvorm voor onze vos met haar brede schouders niet ideaal. ( heeft het ook niet scheur loos doorstaan destijds tijdens een dip, net als de Qhp comfort eczeem deken van onze gup. Al was dat laatste meer een jalours kreng actie. Deed ze trouwens alleen bij ons andere paard. Andere paarden liet ze keurig heel inclusief dekens. Nu ze op medicatie voor de PPID staat& beetje opletten met managen is ze trouwens voorbeeldig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:42

Dan valt het wel te snappen. Wil op den duur nog wel een rambo vliegendeken maar voor nu is de nika nog goed. Dus die gaat op als de regendeken afgaat. Hier zitten amper vliegen maar hij staat toch een stuk rustiger met vliegendeken..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:09

Wesco schreef:
De sterkste deken is de Rambo fly protector. Maar alle dekens kunnen kapot.

Dat is inderdaad een fijne deken :j Ik heb er nu een met de sweet itch hoody staan, maar die krijgt volgend jaar de protector denk ik. Voordeel van de hoody vind ik de gaten voor de oren in de hals, maar de hals van de deken is korter dan die van het paard dus dat voordeel gaat toch niet op.
Dott schreef:
Nu heb ik van een vriendin een rambo vliegendeken gepast. Die zat prima, maar helaas ook weer te strak.op de schouder. Iemand hier nog tips?

Heb je Bucas al eens geprobeerd? Die liggen goed op mijn paard waar Rambo te strak op de schouder ligt.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:30

Wassen jullie altijd alle dekens?
Ik bedoel dan, de liners?
Ookal heeft je paard maar 1 weekje onder bv 200 grams liner gestaan?

Ik zit te twijfelen, normaal deed ik dit wel, maar was het alleen de 100 grams deken, en dan 200 en 300 liner, maar de 200 is amper vies, ja beetje huidvet...

Wilde het dan eigenlijk zelf wassen, ipv weg brengen. De deken zelf en de hals breng ik wel weg, want hals moet gerepareerd worden op de naad.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:32

Stamper schreef:
Wassen jullie altijd alle dekens?
Ik bedoel dan, de liners?
Ookal heeft je paard maar 1 weekje onder bv 200 grams liner gestaan?

Ik zit te twijfelen, normaal deed ik dit wel, maar was het alleen de 100 grams deken, en dan 200 en 300 liner, maar de 200 is amper vies, ja beetje huidvet...

Wilde het dan eigenlijk zelf wassen, ipv weg brengen. De deken zelf en de hals breng ik wel weg, want hals moet gerepareerd worden op de naad.

Ja ik was alles, ik vind vieze dekens echt smerig.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:44

Ik was ook alles zelf. Niet elke dag natuurlijk, maar wel regelmatig. Regendekens heb ik vorig jaar weggebracht, maar kreeg ze lek als een mandje terug. Die was ik nu ook zelf en spuit ze daarna ik met waterdichtspray.

Ik heb alleen 2 Amigo's die ik dan toch maar laat reinigen hoor Horsewarekenners. Dan hoop ik dat ze waterdicht blijven. Zo niet, dan was ik ze volgende x ook zelf. Zonde van mijn geld, anders.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:54

Nies_ schreef:
Heb je Bucas al eens geprobeerd? Die liggen goed op mijn paard waar Rambo te strak op de schouder ligt.

Nee nog niet, omdat ze vrij kostbaar zijn. Maar t proberen waard. Heb je met of zonder hals?

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:04

MoniekV schreef:
De Mio dekens zijn niet bepaald sterk en ook niet helemaal waterdicht volgens mij, er zitten ook geen bevestigingsringen aan voor liners.

Ik heb een mio deken, geen verschil met amigo ;)

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:04

Ik was ze ook zelf, zowel mijn rambo als amigo en HH. Ik heb ze vorig jaar voor de eerste keer weggebracht en mijn amigo is nu lek :( . Thuis was ik ze met het rambo wasmiddel op 30 graden en maar 800 toeren.

De liners was ik ook allemaal, denk dat het ook beter is voor je deken om alles schoon weg te leggen.