[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:25

Serieus? :D

En ik maar denken dat een vriendin die vorig jaar al had...
Wat heeft ze dan verkocht bij verkoop paard :?

Maar goed, dat is dus hetzelfde als de Liner van horseware. Geen extra singels en ik vind dat echt fijn :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 16:31

Al wel wat langer dan een week, maar volgens mij is dit het eerste seizoen. Maand of 3 terug stonden ze al wel op de site maar nog nergens verkrijgbaar

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:25

Mijn onderdeken is niet eens meer te vinden op de site van bucas zelf. :') Blijkbaar een oud model, want hij komt wel voor in 1 van de filmpjes. Wel zonde, want die buiksingels vind ik fijner als degene die er nu op staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:46

manzano schreef:
Al wel wat langer dan een week, maar volgens mij is dit het eerste seizoen. Maand of 3 terug stonden ze al wel op de site maar nog nergens verkrijgbaar

Volgensmij zijn ze ook amper leverbaar :') staat bijna overal nu noet leverbaar.

Dus dan snap ik de verwarring van DP! Deze zijn echt net nieuw ze hadden niet meer dan die onderdekens die ook staldeken zijn :))

Nu ben ik wel benieuwd of ze dan ook een onderdeken met recuptex maken. Dan hebben ze een gat in de markt denk ik. Want vermoedelijk passen deze onderdekens ook onder horseware.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-23 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:46

MyWishMax schreef:
Mijn onderdeken is niet eens meer te vinden op de site van bucas zelf. :') Blijkbaar een oud model, want hij komt wel voor in 1 van de filmpjes. Wel zonde, want die buiksingels vind ik fijner als degene die er nu op staan.

Dat was de quilt select!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 18:59

Nu de sluiting nog laag bij de big neck ;)

Dan koop ik meteen een stay dry. :j

Zo durf ik niet eens de horseware variant daarvan te kopen want die is er nog niet in xl variant.

Pff tank paarden hebben is niet handig...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:53

Spenk schreef:
MyWishMax schreef:

Dat was de quilt select!

Ja die heb ik ook! Superfijne onderdeken, en de elastische buiksingels kunnen er ook af. Maar die deken heb ik echt al jaren....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:55

Zag net op FB van Hypostore dat Amigo ook een nieuwe onderdeken/staldeken in collectie heeft.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:20

Pumpkins schreef:
Spenk schreef:
Dat was de quilt select!

Ja die heb ik ook! Superfijne onderdeken, en de elastische buiksingels kunnen er ook af. Maar die deken heb ik echt al jaren....

Zie je! Ik vind dat de perfecte onderdeken haha. Baalde er erg van dat dat type niet meer te vinden is. Hoewel ze er wel kouder onder was als onder de recuptex en die zou minder warm horen te zijn. Ben bang te vaak gewassen ondertussen... en ja, die heb ik ook al jaren. Minimaal 8 al, want gekocht bij vorige paard die hem gebruikt heeft en huidige heb ik al ruim 7 jaar.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:24

Wat handig dat Bucas nu ook dunne lichte liners heeft! Ik vond die onderdekens best heftig qua dikte en ook heel duur.. Maar goed ik gebruik helaas geen Bucas meer.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:27

Celebi schreef:
Wat handig dat Bucas nu ook dunne lichte liners heeft! Ik vond die onderdekens best heftig qua dikte en ook heel duur.. Maar goed ik gebruik helaas geen Bucas meer.. :')

Hmm maar ze zijn in dikte toch niet anders?

De liners komen in 100 200 en 300 gram. De onderdekens zijn er in 50, 150 en 300 gram.

Wel vind ik ze warmer aanvoelen omdat het echt een hele deken is. Maar qua dikte is het niet echt anders.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:28

De 'gewone' quilt is toch wel ongeveer hetzelfde? Alleen de singels kunnen er helaas niet af. Vind ik ook een ideale deken, alleen jammer dat ze pas vanaf 150 gram komen. Had ze graag ook in 100 en 200 gehad.

Hij voelt wel behoorlijk warm idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:29

De gewone Quilt is er in 50 grams :j die gebruik ik heel veel.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:30

De onderdeken zelf is gewoon heel dik.. stevige stof, vulling en dan nog in mijn geval zo'n laagje stay dry ook. En dan twee borstsluitingen over elkaar en buiksingels over elkaar. Heb 'm maar 2 dagen gebruikt in de tijd dat ik Bucas nog gebruikte maar vond het wel een dik pak. Heb dan liever een dun licht linertje als ik moet kiezen.

Ik kon trouwens kiezen ook 150g of 300g dus dat was voor mijn teddybeer al best veel. Maar hij heeft op die 2 dagen vrieskou en hevige sneeuw dus met de smartex Rain gestaan van 0 grams en dat was prima.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 20:39

Spenk schreef:

Jamaar ik wil 100 :+
edit; maar je hebt gelijk, ik schreef vanaf 150. Dat klopt niet idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:32

lies schreef:
Spenk schreef:

Jamaar ik wil 100 :+
edit; maar je hebt gelijk, ik schreef vanaf 150. Dat klopt niet idd.

Ah zo ja. Nou deze 50 is net zo warm als de 100 van horseware :j

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 00:43

mavantos schreef:
Ik dacht hier pas te lezen dat de Back on Track liners ook in Horseware dekens passen, maar kan het niet terug vinden. Klopt dat? Of heb ik het mezelf wijs gemaakt? _O-

Bestel je ze dan in dezelfde maat of een maat kleiner daar twijfel ik nu over

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 01:43

Had de Arika regendeken trouwens al een jaar nieuw in de kast als reservedeken en heb hem nu in gebruik. Wat een fijne en mooie deken zeg!!
Gekke is dat de Arika vliegendeken niet zo mooi lag op mn paard, maar kennelijk zijn ze toch niet helemaal identiek.

Misschien de 100grams toch eens bestellen voor mn andere paard om eens te kijken of deze wellicht beter past.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:49

Jonnekee schreef:
mavantos schreef:
Ik dacht hier pas te lezen dat de Back on Track liners ook in Horseware dekens passen, maar kan het niet terug vinden. Klopt dat? Of heb ik het mezelf wijs gemaakt? _O-

Bestel je ze dan in dezelfde maat of een maat kleiner daar twijfel ik nu over

ik had dezelfde maat er onder

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:52

manzano schreef:
Had de Arika regendeken trouwens al een jaar nieuw in de kast als reservedeken en heb hem nu in gebruik. Wat een fijne en mooie deken zeg!!
Gekke is dat de Arika vliegendeken niet zo mooi lag op mn paard, maar kennelijk zijn ze toch niet helemaal identiek.

Misschien de 100grams toch eens bestellen voor mn andere paard om eens te kijken of deze wellicht beter past.

Vond t idd ook een hele mooie deken. Paste kaat alleen niet. Wil voor Hera nog een andere deken. Ze is een stuk smaller dan kaat was. Dus wellicht past hij haar wel.

Gister kaat haar amigo en onderdekens verkocht. Waarschijnlijk veel te goedkoop maar goed.. kan ze ook lastig laten hangen. -O-

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 15:53

Afbeelding

De Rambo hals past op de PE *\o/*

Ik heb hem nog omgeslagen tot de eerst sluiting, zit mooi, maar voor het comfort wat te krap. Dus als het weer even droog is ga ik hem zelf maar innemen en duimen dat dat goed werkt. Wat zijn die halzen duur nieuw! Kon helaas geen een vinden in zijn maat op mp.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:36

De mijne staat nu lekker onder een 200g deken in zijn stal. Echter blijft dit deken niet echt goed liggen op hem en zakt het continu scheef. De borstriemen en buikriemen zijn correct, heeft enkel geen riempjes vanachter aan de benen dus dat is vervelend. Ik wil hem hier voorlopig nog even mee laten staan aangezien hij onder een 100g echt koud had en hij hierdoor ook afgevallen is helaas.. iemand enige oplossing voor het scheefzakken te verhelpen?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:43

Wat voor merk of model raden jullie aan voor een fjord waarbij een amigo hero deken in maat 6.3 te krap is bij de borst maar te lang is in lengte?

Evilginger: misschien kan je een staartriem eraan maken?
Laatst bijgewerkt door Temeraire op 03-12-23 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:59

Maatje kleiner maar dan de xl versie?

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:59

Temeraire schreef:
Wat voor merk of model raden jullie aan voor een fjord waarbij een amigo hero deken in maat 6.3, 183, te krap is bij de borst maar te lang is in lengte?

Evilginger: misschien kan je een staartriem eraan maken?

Er zit een koord bij om een staartriem van te maken, helaas helpt dat ook niet voldoende..