[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Netam89

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:17

De deken zit inderdaad netjes.

Hier staan de paardjes nog lekker zonder deken vanavond gaat de regendeken weer op gezien ze voor morgen slecht weer hebben voorspeld!

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:58

Hier vanochtend ook lekker bloot. Straks weer een regendeken op voor de regen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:28

hier onder de rambo sweet itch + regenliner. Ideaal voor dit weer :j

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:14

Hier toch maar de 0 Gr op gelegd inverband met de slechte voorspelling van morgen. Snel opzoek naar een vliegendeken met liner systeem, dat lijkt mij ook ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:20

Is het ook :)

De dekens die trouwens geschikt zijn voor die liner zijn:
Rambo Fly Buster
Rambo Protector
Rambo Sweetitch Hoody
Amigo Bug Buster
Amigo Bug Rug

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:53

Ik heb de amigo bug rug en ook van plan om nog de regen liner aan te schaffen. Paard nu nog s nachts onder 100, overdag had ie wel lekker blote billen. Maar hij is wel geschoren dus s nachts vind ik nog wel fris

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:08

De regen liner is idd ideaal, het enige 'nadeel' is dat je hem onder de rsih niet ziet zitten en dan vinden sommige mensen het zielig dat mijn ene paard wel een regendeken op heeft want hij heeft gewoon een regendeken over de rsih en de andere niet maar zij heeft dus de regenliner er onder :')

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 00:40

De regen liner is een ideaal ding!
Eenvoudig te gebruiken en blijft meestal goed liggen.

Tenzij je van die acrobaten als hier hebt met een spekglad zomervelletje _-:( :o
( en geen horseware vliegendeken). Dat ging helaas toch schuiven.
Voor zulke gevallen is de buzz off rain ideaal, die blijft netjes zitten hier.

Is alleen wel handig als bucas dan bij je paard past.
Anders heeft fedimax ook iets dergelijks in het assortiment.

Hier onze gup vorig jaar met de regen liner maat groot.
qua breedte had ze dat echt nodig, qua lengte te lang. Maar goed voor het idee.

Afbeelding

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:39

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag aan jullie. Mijn paard is erg gevoelig op schuurplekken onder zijn dekens. Ik ben deze winter het liners systeem van Horseware tegen gekomen. Hij heeft er nu geen last meer van en zijn schuurplekken trekken mooi bij *\o/*
Nou wil ik een nieuwe regen deken aanschaffen. (0gram) Weet iemand van jullie of de binnenkant van deze dekens het zelfde zijn als de liners? En hoe zijn jullie ervaringen met regendeken van dit merk? Alvast bedankt voor het mee deken

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:41

eswestplate schreef:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag aan jullie. Mijn paard is erg gevoelig op schuurplekken onder zijn dekens. Ik ben deze winter het liners systeem van Horseware tegen gekomen. Hij heeft er nu geen last meer van en zijn schuurplekken trekken mooi bij *\o/*
Nou wil ik een nieuwe regen deken aanschaffen. (0gram) Weet iemand van jullie of de binnenkant van deze dekens het zelfde zijn als de liners? En hoe zijn jullie ervaringen met regendeken van dit merk? Alvast bedankt voor het mee deken

Ja, alle Horseware dekens hebben een gladde binnenstof. Als je al liners hebt zou ik voor een 0 grams Amigo bravo gaan, of natuurlijk Rhino/Rambo maar die zitten weer een prijsklasse hoger.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:56

Super handig van dat linersysteem bij de vliegendekens! Ik twijfel toch tussen dat en een buzz off rain. Iemand ervaring met die?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:01

Als je paard Rambo past zou ik daarvoor gaan :j Die vliegendekens lijken sowieso wat sterker dan die van Bucas.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:22

Ik heb de amigo 3 in 1 vanoose, leek bij het passen ook een fijne deken. Linersysteem is handig, maar ik kreeg het idee dat ik dan vaker zou moeten wisselen. De buzz off rain heb ik vorig jaar even een paar dagen kunnen testen, maar vond die niet ideaal liggen op mijn paard. Voor de hele hete dagen zonder regen heb ik nog een oudere normale vliegendeken liggen, als het waterdichte deel te warm is.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:33

MoniekV schreef:
Deken zit netjes! Alleen de buiksingels nog wat strakker doen :P

Ja klopt! Hier was ik hem alleen aan het passen :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:41

Ik baal een beetje... Ik had een amigo deken met wug hals gekocht, maar hij regent in bij mijn merrie -O-
Aangezien ze 24/7 buiten staan vind ik het niet verantwoord haar er onder te laten staan. Volgens de verkoper is dit een gevolg van met het hoofd naar beneden staan tijdens een regenbui. Beetje stom antwoord, aangezien paarden op de wei wel vaker grazen. :roll: Pasvorm is verder oke.
Is er nog iemand met dit probleem?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:45

Als het zou komen omdat het paard met zn hoofd naar beneden staat moet het gebied rond de schoft juist nat zijn lijkt mij...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:19

Ik had dit ook met mijn gewone amigo, was geen halve hals. Ik kreeg toen te horen dat het toch aan de pasvorm lag. Helaas heeft mijne dit bij veel dekens dus staat ze nu met hals.

Lijkt me inderdaad ook dat als ze grazen de schoft juiste nat zou worden.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:24

OliLau schreef:
Super handig van dat linersysteem bij de vliegendekens! Ik twijfel toch tussen dat en een buzz off rain. Iemand ervaring met die?

Ik heb beide gehad, en gebruik nu de buzz off rain. Wat wil je weten?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:16

Ja super systeem.lijkt mij daarom stap ik ook over. Jammer alleen dat het zo gruwelijk duur moet zijn

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:47

samirah schreef:
OliLau schreef:

Ik heb beide gehad, en gebruik nu de buzz off rain. Wat wil je weten?

Valt die net zo klein als de Buzz of zebra? Ik heb de buzz off zebra vorig jaar gekocht maar die valt heel erg klein. Hij past nu wel goed maar heb 2 maten groter dan normaal.

Verder of hij gewoon bevalt

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:18

Ik denk dat je vast zit aan een hals :') ik had ook een rhino wug en had hetzelfde probleem. Ben toen overgestapt op deken met hals, daarna nooit meer problemen gehad. Mijn paardjes staan ook 24/7 buiten hele jaar rond.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:43

Ik heb de bucas buzzoff met hals en ben er wel heel content van, gaat ondertussen zijn derde jaar in gebruik. Ik heb wel de buik ervanaf gehaald, en vervangen met buik riemen. paard vond dat niet zo een leuk iets.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:00

Hmm ik ben nog altijd aan het puzzelen naar een deken wat mijn merrie past, alles zit te krap rondom haar hals (staat super strak bij haar schoft). Nu heb ik eerder in dit topic de tip gekregen eens een dek van shire te proberen, hoe valt dit deken? Twijfel nogal tussen 191 en 198, haar wug is 6.6 (zit ruim maar door de pasvorm erg goed) maar haar liner die eronder zit 6.3. Neig eerder naar 198 maar als die heel ruim valt misschien beter maatje kleiner..

Heb het nu trouwens over de shires sweet itch combo vliegendeken. Ze heeft niet perse een eczeem deken nodig maar moet iets hebben met 'n fatsoenlijke pasvorm x).

**Edit: ik heb tot nu toe geprobeerd: Amigo bug rug, Amigo bug buster, Bucas full neck & rambo sweet itch hoodie. Alles zit te strak rondom haar schoft spekjes :o of wordt echt een jurk..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:12

Kasmir schreef:
Hmm ik ben nog altijd aan het puzzelen naar een deken wat mijn merrie past, alles zit te krap rondom haar hals (staat super strak bij haar schoft). Nu heb ik eerder in dit topic de tip gekregen eens een dek van shire te proberen, hoe valt dit deken? Twijfel nogal tussen 191 en 198, haar wug is 6.6 (zit ruim maar door de pasvorm erg goed) maar haar liner die eronder zit 6.3. Neig eerder naar 198 maar als die heel ruim valt misschien beter maatje kleiner..

Heb het nu trouwens over de shires sweet itch combo vliegendeken. Ze heeft niet perse een eczeem deken nodig maar moet iets hebben met 'n fatsoenlijke pasvorm x).

**Edit: ik heb tot nu toe geprobeerd: Amigo bug rug, Amigo bug buster, Bucas full neck & rambo sweet itch hoodie. Alles zit te strak rondom haar schoft spekjes :o of wordt echt een jurk..

Al eens naar Dominick gekeken?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:14

Nee? Is dat wat? Zat evt ook te kijken naar een weatherbeeta airflow detach-a-neck flysheet.. Weet niet hoe die valt op de schoft maar ziet er op de foto wel ruim uit xD.