Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:Het is nu 14 graden!
Dus ook dunnere dekens opgedaan en terug naar dunne 100 bij mijn ruin en 200 bij mijn merrie (was 250 en 150).
Ze verharen overigens al een week enorm. Handenvol komen er al af!
Bij jullie ook?
Jientis schreef:Die van mij stond vanmorgen nat van het zweet onder zijn 50 gram?!?!?
Deken afnemen zie ik niet zitten, hij komt van 200 gram op een week tijd.
Ik heb schrik dat als ik zijn deken afneem, hij kou gaat pakken.
Hij staat momenteel wel op stal(medische reden) dus daar is het nog wel wat warmer dan buiten en geen wind.
Jientis schreef:Die van mij stond vanmorgen nat van het zweet onder zijn 50 gram?!?!?
Hij staat momenteel wel op stal(medische reden) dus daar is het nog wel wat warmer dan buiten en geen wind.
LauraBeaux schreef:Helaas kan ik dus niet de hals afdoen want ze kan zowel binnen als buiten staan.
Vanaf volgende maand kan dat wel en zal ik dat dus gaan doen! Dank jullie wel voor de tips
mavantos schreef:Van mij heeft 400gr op. Ik beb zelf van mening dat continu wisselen met dekens niet goed is.
Ladyson schreef:mavantos schreef:Van mij heeft 400gr op. Ik beb zelf van mening dat continu wisselen met dekens niet goed is.
Ik vind het belangrijker dat het paard zich comfortabel kan voelen qua temperatuur. Ik wissel liever niet, maar bij 15 graden verschil is dat voor mijn paard toch noodzakelijk, staat anders te zweten.
Nicole schreef:Ik heb een vraagje mijn pony is verkocht en vertrekt zondag naar zijn nieuwe eigenaren die hebben nu nieuwe dekens aangeschaft voor hem. Hij staat op dit onder een 300grams deken (Hij is ONGESCHOREN) en voelt goed aan en zit goed kort in vacht. Nu gaat het volgende week behoorlijk vriezen -6 snachts en -2 overdag (hij komt overdag gewoon buiten te staan open weiland en staat bij mij 2-3 uurtjes buiten met goed weer) wat is slimmer om te doen kwa onderdeken 100 grams of toch 200 grams onderdeken om hem nu met dat vriezen kort in zijn vacht te houden?
44Myrthe44 schreef:Jientis schreef:Die van mij stond vanmorgen nat van het zweet onder zijn 50 gram?!?!?
Kan je er geen 0-gram op doen?