Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saphira1993

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:20

ik heb gister mijn paard en pony geschoren, wij scheren maar 1 keer vandaar (zo) laat...
het paard heeft het altijd warm en heeft nu een waterdichte weatherbeeta deken op van 200 gram en de pony een een 200 gram stal deken met ongevoerde regen deken, deze krijgt het paard ook op wanneer het weer kouder wordt... en als het echt erg koud is krijgen ze allebei een weatherbeeta van 400 gram met staldeken eronder met een staldeken van 150 gram of 200 gram

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:21

Paardje al weer een paar dagen in zijn blote kont. shetterpoown had het zo warm dat ze een flinke natte teddyvacht had, Ze moet nog even doorbijten want de vacht zal ze wel fijn vinden als de kou er op den duur wel is. Paard krijgt overigens wel een deken op als het kouden gaat worden.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:58

Mijn paard staat ook al weer een de hele week zonder deken. Want hij had t veel te warm onder z'n 100gr regendek. Ik weet nog niet wanneer hij weer op gaat. Ik hou het weerbericht gewoon even in de gaten...

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:04

mijn paard heeft zen deeken ook al zoon twee weeeken af maar ik vertrouw het niet echt dus heb ik er iemand bij gehalt en het was nog net goed als ik het eerder had gedaan was het niet goed gegaan
aaaaaaaah wat een geluk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 17:58

vanmiddag paar uurtjes in het zonnetje met dunne dekentje, uur of 2 de 200 grams er weer op gedaan...

Josje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:31

In een tusse door deken, niet te dik, niet te dun!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:55

Maar beseft iedereen nu dat de temperaturen van afgelopen maand op het nivo lagen van die vreselijke natte zomer maanden die we gehad hebben ?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:01

Die van mij stond vorige week te zweten onder zijn deken en heeft een flinke kou gevat, met gevolg twee dagen zo stram als een bejaarde.. arm beest.. staat nu weer gewoon onder een regendekentje.. over een paar weken ga ik hem weer scheren :)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:06

Eddy_Rocks schreef:
Die van mij stond vorige week te zweten onder zijn deken en heeft een flinke kou gevat, met gevolg twee dagen zo stram als een bejaarde.. arm beest.. staat nu weer gewoon onder een regendekentje.. over een paar weken ga ik hem weer scheren :)

Bij mij stonden ze te zweten zonder deken ???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:50

ja paarden die al flink vacht hebben willen wel zweten nu, 't is net zo warm als van de zomer toen ze een dun vachtje hadden...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 22:59

Porva en Anda nog steeds zonder deken. Ik hou het weer gewoon in de gaten, maar met deken is echt te warm voor ze nu. Evt vliegendeken af en toe op.
De rest blijft ook "naakt".

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:04

paardje stond laatst toen het zo koud, 2 nachten met 180grams ofzo(te dik, maar beter te warm dan te koud..)
Hij staat nu overdag zonder en snachts onder 0grams regendeken

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 23:50

Mijne nog steeds onder een 0grams. FF kijken want schijnt vanaf morgennacht weer koeler te worden. Dan ben ik toch op stal dus dan denk ik overdag 0grams of 's'nachts 200 grams.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:02

Ariebren schreef:
Eddy_Rocks schreef:

Bij mij stonden ze te zweten zonder deken ???

Hij is geschoren ;)

geert100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:15

casperzazoe schreef:
paardje stond laatst toen het zo koud, 2 nachten met 180grams ofzo(te dik, maar beter te warm dan te koud..)

dat geldt niet voor paarden. Ja even wennen hoor, net even andersom denken.

Ik vind het heel erg naar wat ik hier allemaal lees, paarden hebben het niet zo maar koud. te pas en te onpas wordt er maar een deken opgegooid. Echt heel raar.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 00:32

150 grams gevoerd en waterdicht op dit moment

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:00

casperzazoe schreef:

je denkt nu echt verkeerd hoor :j
een paard wat zijn warmte niet kwijt kan voelt zich echt heel rot.
en met deze temp hebben ze het echt niet TE koud,ook al zijn ze geschoren

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:11

Ik heb een vraagje. Mijn haflinger heeft al een dek op maar zij zweet er ook onder maar als ik minder dekens op doen staat hij te trillen. Hebben jullie een oplossing? Zij word ook niet meer droog na het rijden!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:25

rikkybergy schreef:
Ik heb een vraagje. Mijn haflinger heeft al een dek op maar zij zweet er ook onder maar als ik minder dekens op doen staat hij te trillen. Hebben jullie een oplossing? Zij word ook niet meer droog na het rijden!

dan zou ik hem na laten kijken, het is niet normaal als hij met deze temp staat te rillen van de kou!
en mijn paard is ook nat na het rijden, het is warm en ze hebben een dikke vacht
maar een tijdje met een zweetdeken laten staan helpt een eind of droog wrijven.

en als je veel rijd is scheren ook een optie.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:03

mirgino schreef:
rikkybergy schreef:

dan zou ik hem na laten kijken, het is niet normaal als hij met deze temp staat te rillen van de kou!
en mijn paard is ook nat na het rijden, het is warm en ze hebben een dikke vacht
maar een tijdje met een zweetdeken laten staan helpt een eind of droog wrijven.

en als je veel rijd is scheren ook een optie.

Ik rijd ongeveer 4 á 5 keer in de week. Maar ik denk dat ze staat te rillen omdat ze heeft gezweet en de wind. Scheren vinden mijn ouders niet zo heel erg leuk..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:20

rikkybergy schreef:
Ik rijd ongeveer 4 á 5 keer in de week. Maar ik denk dat ze staat te rillen omdat ze heeft gezweet en de wind. Scheren vinden mijn ouders niet zo heel erg leuk..

Een uitrijdeken erop en anders voor een half uurtje een zweetdeken erop. Vervolgens doe je de normale deken erop en haal je de zweetdeken eraf. En verder goed uitstappen natuurlijk!

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:33

Adamootje schreef:
rikkybergy schreef:

Een uitrijdeken erop en anders voor een half uurtje een zweetdeken erop. Vervolgens doe je de normale deken erop en haal je de zweetdeken eraf. En verder goed uitstappen natuurlijk!

Een uitrijdeken zal niet helpen. Ze zweet dan alleen maar meer. En een half uurtje zweetdeken is ze nog niet droog

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:44

das wel heel.... vreemd... :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:56

zo, het is hier verrekte mistig. en koud dus nu krijgt layka der 0gr regendeken alvast weer op.
we hebben er gewoon nog even wat langer mee gewacht.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:28

Mijne staat nu al lange tijd onder de 200 grams dekentje. Nouja 200 grams, dat wassie toen ik hem kocht, van HH en hijs al jaartje oud dus denk nog maar 100 gra haha. ze is wel geschoren