Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eddy_Rocks schreef:Die van mij stond vorige week te zweten onder zijn deken en heeft een flinke kou gevat, met gevolg twee dagen zo stram als een bejaarde.. arm beest.. staat nu weer gewoon onder een regendekentje.. over een paar weken ga ik hem weer scheren
Ariebren schreef:Eddy_Rocks schreef:Die van mij stond vorige week te zweten onder zijn deken en heeft een flinke kou gevat, met gevolg twee dagen zo stram als een bejaarde.. arm beest.. staat nu weer gewoon onder een regendekentje.. over een paar weken ga ik hem weer scheren
Bij mij stonden ze te zweten zonder deken ???
casperzazoe schreef:paardje stond laatst toen het zo koud, 2 nachten met 180grams ofzo(te dik, maar beter te warm dan te koud..)
Hij staat nu overdag zonder en snachts onder 0grams regendeken
casperzazoe schreef:paardje stond laatst toen het zo koud, 2 nachten met 180grams ofzo(te dik, maar beter te warm dan te koud..)
Hij staat nu overdag zonder en snachts onder 0grams regendeken
rikkybergy schreef:Ik heb een vraagje. Mijn haflinger heeft al een dek op maar zij zweet er ook onder maar als ik minder dekens op doen staat hij te trillen. Hebben jullie een oplossing? Zij word ook niet meer droog na het rijden!
mirgino schreef:rikkybergy schreef:Ik heb een vraagje. Mijn haflinger heeft al een dek op maar zij zweet er ook onder maar als ik minder dekens op doen staat hij te trillen. Hebben jullie een oplossing? Zij word ook niet meer droog na het rijden!
dan zou ik hem na laten kijken, het is niet normaal als hij met deze temp staat te rillen van de kou!
en mijn paard is ook nat na het rijden, het is warm en ze hebben een dikke vacht
maar een tijdje met een zweetdeken laten staan helpt een eind of droog wrijven.
en als je veel rijd is scheren ook een optie.
rikkybergy schreef:Ik rijd ongeveer 4 á 5 keer in de week. Maar ik denk dat ze staat te rillen omdat ze heeft gezweet en de wind. Scheren vinden mijn ouders niet zo heel erg leuk..
Adamootje schreef:rikkybergy schreef:Ik rijd ongeveer 4 á 5 keer in de week. Maar ik denk dat ze staat te rillen omdat ze heeft gezweet en de wind. Scheren vinden mijn ouders niet zo heel erg leuk..
Een uitrijdeken erop en anders voor een half uurtje een zweetdeken erop. Vervolgens doe je de normale deken erop en haal je de zweetdeken eraf. En verder goed uitstappen natuurlijk!