Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
upendo schreef:Ik heb ook een smal dier, lijkt qua uitstraling wel wat op die van jou, daar heb ik vooral Amigo en Bucas op. La Valencio heb ik geen ervaring mee.
xyzutu2 schreef:Back on topic: heeft iemand al ervaring met de Felix Buhler High Neck Detroit van Krämer? Ik vind het wel mooi dat hij geen sluitingen op de borst heeft, maar weet niet of de deken ook geschikt is voor een paard met een erg laag aangezette hals? Het is niet de bedoeling dat hij zichzelf wurgt tijdens het grazen.
Yvank_ schreef:Ik vindt dekens nu ook nog veel te warm er zijn ook een tal van opties om bijvoorbeeld wel de rug warm te hebben zonder ze gelijk een plakkerige regendeken om te doen. Depaarden die ik ze nu op zie hebben zweten daar onder.
xyzutu2 schreef:Wel/niet zweten wordt ook sterk bepaald door hoe goed een deken ademt, naar mijn ervaring verschilt dat echt per merk en ook kleur.
fransje23 schreef:Welke dekens, liefst met 50 gram vulling, zijn geschikt voor de wat meer barokke type paard? Flinke boeg en zware halsaanzet?
Mijn driejarige paste vorige winter nog in de Amigo dekens,erfenis van vorige paard, maar die is nu aan de voorkant duidelijk te krap. Wil als alternatief tijdelijk een tussenstukje proberen maar uiteindelijk moet er toch wat anders komen.
Deken is overigens vooral bedoeld voor noodgevallen, normaal staat ze bloot.
RianneH schreef:Is het patent van de V sluiting vrij gekomen dit jaar? Ze duiken plots bij allemaal merken op, heel fijn want een stukje betaalbaarder, maar wel opvallend. De La Valentia ziet er goed uit, jammer dat er geen goede foto van de voorkant bij staat..