Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:59

Ariebren schreef:
Waarom zou een Tinker een dichtere vacht aanmaken ??
Dit idee is ontstaan doordat er in voorgaande jaren heel veel ongezonde Tinkers zijn binnen gehaald uit Engeland en Ierland.
Nu zijn al die Tinkers met de goede voeding en goed ontwormings beleid, gewone paardjes geworden.
Mijn Tinkers hebben een aankomende wintervacht die net zo mooi, strak en goed is als de vacht van de quarters.
De zwartjes staan te glanzen, je kan je haar erin kammen.
De bruine quarters spiegelen, helaas heb ik ook een Cremello quarter, die is altijd vies.

Fijn dat jij helemaal zonder dekens kan...echt heel goed..weetje...je krijgt van mij een pluim..een dikke wollige pluim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:47

simongek schreef:
Robin_S schreef:
Ja maar dat wil ook even nuanceren: niet elke warmbloed is gedoemd om een dun vachtje te hebben, dat wilde ik zeker niet zeggen. Ze kunnen inderdaad net zo goed een dikke warme pels krijgen. Zoals misschien ook niet elke koudbloed in een beertje zal veranderen...

Maar globaal gezien bestaat er toch een verschil in beiden vind ik.

er zal gerust wel verschil zijn maar ik zie bij ons op de manege verschillende friezen, tinkers etc met een veel mooiere en
dunnere vacht als mij kwpn. die krijgt een pak haar waar een shetlander u tegen zegt.

Dat is wat ik bedoelde ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:48

NatasjavE schreef:
Ariebren schreef:
Waarom zou een Tinker een dichtere vacht aanmaken ??
Dit idee is ontstaan doordat er in voorgaande jaren heel veel ongezonde Tinkers zijn binnen gehaald uit Engeland en Ierland.
Nu zijn al die Tinkers met de goede voeding en goed ontwormings beleid, gewone paardjes geworden.
Mijn Tinkers hebben een aankomende wintervacht die net zo mooi, strak en goed is als de vacht van de quarters.
De zwartjes staan te glanzen, je kan je haar erin kammen.
De bruine quarters spiegelen, helaas heb ik ook een Cremello quarter, die is altijd vies.

Fijn dat jij helemaal zonder dekens kan...echt heel goed..weetje...je krijgt van mij een pluim..een dikke wollige pluim.

Beetje vreemde reactie?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:06

Dat vond ik ook al. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:18

Robin_S schreef:
Beetje vreemde reactie?

sorry. Ik wordt een beetje kriebelig van de mensen die alsmaar stom vinden dat ik een wel een deken op do.
Ik weet dat als ik mijn paard niets op doe hij een prima vacht krijgt. Dat wil ik echter niet.

Martine_Levi

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:33

De postst van Ariebren moet je met een flinke korrel zout nemen, ze slaan 9 van de 10 keer nergens op :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:17

Mja dat snap ik wel :j ik lig er intussen niet meer wakker van wat andere mensen er van vinden, zij zijn niet degene die voor mijn paard moeten zorgen ;)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:03

Hier nog een regendeken. Denk dat er zaterdagavond een 200 grams opgaat aangezien de temp dan weer naar beneden gaat.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:10

Vandaag lekker zonder deken, vannacht regendeken, hij zit nog lekker strak in zijn (ongeschoren) velletje.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:41

NatasjavE schreef:
Robin_S schreef:
Beetje vreemde reactie?

sorry. Ik wordt een beetje kriebelig van de mensen die alsmaar stom vinden dat ik een wel een deken op do.
Ik weet dat als ik mijn paard niets op doe hij een prima vacht krijgt. Dat wil ik echter niet.

Pff, helemaal mee eens hoor! Ik word er ook kriebelig van. Nu weten we het wel dat ze anti-deken is. Prima, maar ze voegt verder niets toe aan het topic, en hoort er eigenlijk niet eens thuis als ze toch niet met dekens aan het mutsen is.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:10

Wat hebben jullie op het moment op de geschoren paarden ? Die van mij lopen beide zonder deken. Maar 1 van hun moet weer aan de bak aangezien mijn blessure over is ~~}>

Doordat ik dit jaar niet begonnen ben met dekens heeft ze dus een behoorlijke vacht aangemaakt. Dit word voor mij eerste keer scheren. Ik heb deken in 100 gram, 200 en 300 gram, alleen allemaal zonder hals. En wil haar hals ook scheren. Maar nu al een deken met hals vind ik wat overdreven, het is nog zo warm buiten.

Hoe doen jullie dat met paarden die compleet geschoren staan ? Paarden staan bij mij de hele dag buiten in weer en wind, en wil niet dat ze het koud krijgt. Mevrouw is al 17 dus stijve spieren heeft ze zo..

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:21

Ik heb nu geschoren 200 grams op als het rond de 10 word gaat er wel meer op. 300-400 grams en later zeker met hals.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:28

mijn haf staat onder een 200gram met daarover een ongevoerde regendeken?dit omdat ze in hit actief staat en paarden dekens knabbelen. Dekens zonder hals trouwens.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:35

tussen de middag mijn geschoren paardje 200 grams afgedaan en dunne Dominick met alleen katoenen voering op gedaan, ze was echt warm zo in het zonnetje...

eind van de middag afgespoten na het rijden, opgedroogd onder de fleece en toen 200 grams weer op...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:02

Mijn paard staat in een buitenbox en overdag tijdje buiten in de paddock. Hij is geschoren en heeft nu 350 gram op.De hals is teruggeslagen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:38

Robin_S schreef:
Mja dat snap ik wel :j ik lig er intussen niet meer wakker van wat andere mensen er van vinden, zij zijn niet degene die voor mijn paard moeten zorgen ;)

Zo is dat!!! Als je je steeds alles aan moet trekken wat andere mensen zeggen of doen..............
Het is gelukkig je eigen paard dus jij beslist.

Ik heb mijn paard naakt staan zo lang mogelijk, maar met koud nat weer moet er een deken op vanwege artrose in der rug.
Zou ik haar nog rijden zou ze ook gewoon de deken misschien al op hebben en mijn shet geschoren.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:55

Jeetje, het was gister zó warm! Mijn paard stond gewoon te zweten onder zijn dekentje! Wat is het toch vreemd weer! :n

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:50

Nu 300 gram? Het is 17-18 graden overdag, ja beetje wind soms maar echt niet fris. Ook 's avonds koelt het niet hard af. De 300 grams had ik op toen het 's nachts vroor aan de grond. Nu ben ik te schijterig om 's nachts de dekens eraf te laten want qua temp kan het. Overdag staan ze (al 2 weken?) de hele dag zonder dek.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:10

het is nu hardstikke koud....hopelijk zodadelijk scheren en dan weer 200 gram erop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:45

Vind je het koud? Ik vind het niet normaal warm, echt onhandig met die dekens nu! |o

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:49

mijn geschoren gaat overdag bloot en s'nachts 200gr. dan maar 2x per dag naar stal, ik vind het overdag echt te warm met 200gr. hij voelt dan helemaal klam aan.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 13:30

Robin_S schreef:
Tja niet iedereen heeft een sterke Tinker ;) hoewel ik het nu toch ook wel erg warm vind voor een deken. De mijne heeft sinds enkele dagen een ongevoerde regendeken op, normaal krijgt ze die eind september maar deze temperaturen zijn echt niet normaal! Overdag is het nog warm maar 's nachts ligt het toch rond de 10°.. dus toch maar een dekentje dan :)

heb ik ook niet hoor :) een slappe appaloosa,, die het alles behalve koud heeft :)
lekker zonder dek :j maar zal wel 1 van de weinige zijn die niet eens een deken heeft op een nood deken na voor je weet maar nooit :) deze is gewoon 0 grams waterdicht :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:27

JIJ vindt het misschien koud maar een beetje paard niet. Als je geschoren paard het nu koud heeft is er iets mis...
En kom op rond de 10 graden 's avonds is echt niet koud voor een paard als je nagaat dat de temperatuur waar zij zich het prettigste bij voelen rond de 5 graden ligt. Dat wij nou mietjes zijn zonder haar die het snel koud hebben. Ik vind het ondanks dat mijn mannen kaal zijn heerlijk dat ze overdag kunnen luchten. Ze moeten al genoeg met dek staan van de winter

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:09

het was 11 graden dat ik vanochtend op de fiets ging. inmiddels is de hals/borst geschoren en gewoon nog regendek op, warm zat met dat zonnetje!

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:10

De Draver die ik verzorg heeft nu al een deken op, heeft nu al '''wintervacht'' maar dat stelt helemaal niks voor...