[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 11:33

MyWishMax schreef:
Omdat elastiek ook nat wordt en dus geen nut heeft? Eigenlijk nog vervelender dan gewoon een natte vacht. Voor wind enzovoorts maakt een kleine opening niet uit, voor de pasvorm moet je wel de opening hebben om geen irritante druk te geven als ze hals naar beneden brengen.

Alleen ook de hals van een paard is bij elk paard anders en dus zal de pasvorm van hals niet overal even goed zijn. Daarom us het wel jammer dat merken niet op elkaars deken passen.

Dat is ook weer zo inderdaad. Het is wel een echt zoektocht naar de beste deken

Marigo

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:08

Goh…even jullie advies gevraagd. Ik heb een deken verkocht via MP omdat ie mijn haf niet lekker paste na een paar keer dragen (schuur plekken). Deken net geen jaar oud. Ongewassen, Max 10x gedragen. Heeft wel van de zomer opgeslagen in de tas in de schuur gelegen.
Deken blijkt nu lek geeft koper aan. Ik bied aan dat ze deken retour stuurt en aankoopbedrag terug krijgt. Maar ontvang niet echt reactie. Tot hoe lang zou ik zo’n aanbod laten staan? Wil niet 100% van het geld terug geven als ze pas de deken over 4 weken terugstuurt. Wie weet wat er dan in de tussentijd mee is gedaan.
Ik wil zelf verder de garantie met de winkel afhandelen. Ik had de deken niet verkocht als ik had geweten dat ie lek zou zijn. Dan ging ie direct terug natuurlijk.
Wat een gedoe. En hoe voorkom je zulke situaties als je een deken 2e hands verkoopt?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:12

Marigo schreef:
Goh…even jullie advies gevraagd. Ik heb een deken verkocht via MP omdat ie mijn haf niet lekker paste na een paar keer dragen (schuur plekken). Deken net geen jaar oud. Ongewassen, Max 10x gedragen. Heeft wel van de zomer opgeslagen in de tas in de schuur gelegen.
Deken blijkt nu lek geeft koper aan. Ik bied aan dat ze deken retour stuurt en aankoopbedrag terug krijgt. Maar ontvang niet echt reactie. Tot hoe lang zou ik zo’n aanbod laten staan? Wil niet 100% van het geld terug geven als ze pas de deken over 4 weken terugstuurt. Wie weet wat er dan in de tussentijd mee is gedaan.
Ik wil zelf verder de garantie met de winkel afhandelen. Ik had de deken niet verkocht als ik had geweten dat ie lek zou zijn. Dan ging ie direct terug natuurlijk.
Wat een gedoe. En hoe voorkom je zulke situaties als je een deken 2e hands verkoopt?

Aangeven dat ze de deken kan retourneren deze week? Als je daar geen reactie of T&T op krijgt het hierbij laten? Als ze dan pas over 2 weken reageert, aangeven dat jij nu niks meer kan doen. Een winkel hanteert ook 14 dagen retourneren meestal.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:35

Voorkomen kun je alleen door het deken te testen voordat je het verkoopt. Over een kruiwagen hangen en een paar flinke emmers water erover gooien.

Gewoon de koper een termijn voor het terugsturen geven of je aanbod vervalt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 13:55

En lekt ie of regent het in?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:34

Ja dat is inderdaad een interessante. Waar zitten de natte plekken?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:39

Goh, lastig. Als jij zeker weet dat je de deken lekvrij hebt verkocht, weet ik niet zeker of ik hetzelfde aanbod had gedaan. Voor het zelfde geldt is hij ingesprayed met een waterdicht goedje waar de oorspronkelijke deken niet tegen kan en is hij daarom lek.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:40

Thanks voor de tips!
Ja geen idee, ze zegt alleen dat haar pony er nat en rillend onder stond. Wat ik echt heel naar vind. Zou om die dus nooit een lekkende deken willen verkopen. Heb geen foto’s gehad. Ze heeft zelf ene test gedaan met een glas water en idd bak eronder. Geeft aan dat ie lekt.
Heb nu voorgesteld: binnen 14 dagen, intact retour = geld terug. Tussen 14-21 dagen nog 25% en daarna 0%
Vind het zelf heel redelijk, maar ja je weet via marktplaats nooit wanneer iemand je wel voor oplichter zou uitmaken.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:49

Nou ik vind dat meer dan redelijk. Imo is en van de reden dat marktplaats goedkoop is ivt winkel, dat je geen garantie hebt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:23

Ik vind het eigenlijk veel te redelijk, helemaal met later retour alsnog geld terug. Ik had al getwijfeld of ik hem überhaupt terug zou nemen, het is niet voor niets marktplaats.

Als je zeker wil weten dat deken nog goed is moet je hem ophalen en testen...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:51

Ik heb mijn paard opgemeten. Hij meet van borst tot staat 187 en draagt nu harry horse 185. Maar wil graag een bucas bestellen welke maat kan ik dan het beste doen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 16:29

appiesjappie schreef:
Ik heb mijn paard opgemeten. Hij meet van borst tot staat 187 en draagt nu harry horse 185. Maar wil graag een bucas bestellen welke maat kan ik dan het beste doen?

6.0, misschien zelfs 5.9
Je moet tot zijkant van de bil meten niet de hoek om naar de staart. Mijn ruin heeft een 185 harry's horse regendeken, een 6.0 Amigo en Lemieux en zijn bucas recuptex is 5.9

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:04

Het is hier vandaag niet warmer geweest dan 2 graden, wel zonder neerslag. Hij heeft de hele dag op de wei gestaan met een 0g regendeken en nu hij binnenkomt voelt hij echt koud aan onder zijn deken. Hij staat nu wel op stal. Is het een slim idee om een 100g deken op te leggen? De komende dagen worden niet direct beter van temperatuur..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:29

Als hij koud aanvoelt, zou ik zeker een warmere deken op leggen.

Ik heb dit jaar de overstap gemaakt van Bucas naar Horseware. Alleen ik twijfel of ik de deken niet te kort vind. Wat vinden jullie?

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 18:59

Dit is juist goed. Langer is die te lang.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:01

Ik heb inmiddels een tweedehands rambo kunnen kopen. Ik denk dat het wel een oudere is. Terwijl er zgan bij stond. Beetje apart maar Weet iemand of hier liner onder kunnen?
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:07

Kan het niet zo goed zien, maar lijkt er eentje met halve hals, een wug. Kan dat? Liners kunnen dan wel, maar kun je ze alleen achter vast maken aan de clipjes. Deed ik ook wel vaker onder mijn Rambo wug.

Je kunt aan deken wel snel zien of ze wat ouder of iets nieuwer zijn. Sinds een paar jaar zitten er groene labels in. De oude labeltjes zijn gewoon wit. De oudere dekens hebben een v-suiting waar er niets in de ring staat. De nieuwere dekens hebben daar horseware op staan.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 30-11-23 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:10

Dat is een echte klassieker, kleur en de twee buikriemen zijn wel van een oudje. Heb je er veel voor betaald? Kan natuurlijk gewoon zo goed als nieuw maar wel oud zijn. Verder is jouw vraag de laatste paar pagina's al een paar keer gesteld, dit is een halve hals, ja hier kunnen liners onder, mits ze achter vast passen en voor hoeven ze niet perse bevestigd te worden om te kunnen blijven liggen onder de deken.

De bucas van hierboven zakt nog wel in denk ik, dan sluit ie mooi aan. Het is wel net aan, maar denk dat een halve maat uiteindelijk te lang zal zijn.

Koud paard onder de deken zou ik wel een laagje bij geven, op stal bewegen ze ook nog minder dan ze meestal buiten doen, en tenzij het echt een warme stalgang is kan het nog best fris worden.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:12

RianneH schreef:
Dat is een echte klassieker, kleur en de twee buikriemen zijn wel van een oudje. Heb je er veel voor betaald? Kan natuurlijk gewoon zo goed als nieuw maar wel oud zijn. Verder is jouw vraag de laatste paar pagina's al een paar keer gesteld, dit is een halve hals, ja hier kunnen liners onder, mits ze achter vast passen en voor hoeven ze niet perse bevestigd te worden om te kunnen blijven liggen onder de deken.

De bucas van hierboven zakt nog wel in denk ik, dan sluit ie mooi aan. Het is wel net aan, maar denk dat een halve maat uiteindelijk te lang zal zijn.

Koud paard onder de deken zou ik wel een laagje bij geven, op stal bewegen ze ook nog minder dan ze meestal buiten doen, en tenzij het echt een warme stalgang is kan het nog best fris worden.

Antiek :+
Ze zei zgan en maar paar keer op ander paard gelegen. Kan natuurlijk. Ik heb er 75€ voor betaald, kon t niet laten.

De achterkant via de bilkoorden?Ik zal morgen nog eens goed kijken want had haast maar had hem er toch even snel opgelegd haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:12

RianneH schreef:

Ah ja, je kunt het ook zien aan de buiksingels. De meeste Rambo's hebben er drie en hebben die safety sluiting.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:29

Koud paard voel ik ook in de liezen en onderkant oren. Pas als dat niet meer warm is doe ik een laag extra.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:23

Hieperdi schreef:
Ik heb inmiddels een tweedehands rambo kunnen kopen. Ik denk dat het wel een oudere is. Terwijl er zgan bij stond. Beetje apart maar Weet iemand of hier liner onder kunnen?
[ [url=m/lIZlTv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb er ooit zo een gehad, misschien wel 20 jaar terug. Nog gekocht in het gulden tijdperk. Pony stond binnen een week met kale bloedende schouders, pasvorm was het dus niet voor hem. Ik heb de deken een paar jaar geleden verkocht en daarvoor had ie 15 jaar in de berging gelegen. Die deken was met een week dragen ook zo goed als nieuw, alleen een ouder model.

Wanneer zetten jullie zo goed als nieuw bij een advertentie? Ik heb mijn Weatherbeeta’s op MP gezet. Mijn Shagya gaat ze nooit passen. 1 deken heeft misschien 20 keer op een paard gelegen en de andere misschien 25 keer. Ik heb ze op gebruikt staan. Ik heb ze getest dus ik weet dat ze waterdicht zijn.
Heb nu een bod gehad lager dan de kosten van het wassen, nou dan blijven ze lekker in de berging liggen.

evilginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 20:45

Zijn oren waren echt wel koud, liezen waren op zich nog oke maar wel aan de koudere kant. Hier wordt het -4 vannacht dus die extra laag kan zeker geen kwaad nu

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:16

Na het rijden was mijn paard vandaag nog wat klam. Iets van het zweet maar ook het vocht uit de lucht wat op zijn lichaam sloeg. Ik heb de Dry liner met deken erover opgegooid en hem nog een minuutje of 20/30 buiten gegooid om de stal uit te mesten. Na het binnenhalen meteen de deken eraf en hij was mooi droog. Ben er toch wel erg tevreden over hoor. Hij was dan wel niet heel nat, maar zowel paard als deken waren droog en zijn temperatuur was aangenaam. :j

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:14

Iemand die dit weet. Ik heb gezocht maar niet gevonden.

Bestaat er een amigo (of rambo/rhino) regendeken met V sluiting in 100 gram?

Ik heb de bravo 12 in 0 gram en 250gram. Ik werk al met liners maar ik wil ook graag een 100 grams deken om de recuptex mee te combineren :+