Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Karin_deB schreef:Ik ben niet zo van de meerdere dekens over elkaar, dat lijkt me niet fijn liggen op de een of andere manier.
@ stalleke, is jouw paard dan zo'n koukleum dat ze het ook echt nodig heeft?
De mijne stond 24/7 buiten (met schuilstal) toen het vroor met een 300 grams deken.
Musjes schreef:Wat zijn sommige van jullie al vroeg met dikke dekens. Mijn paard staat in een open en bloot stal, maar als ik er 's ochtends om 7 uur ben is ze echt nog warm. Ik heb sommige paarden dan in mn handen die echt veel te warm staan met een deken, en een enkeling die echt al een deken nodig heeft. In de zomer gaan we koelen als die paarden zo warm zijn, maar in het vroege najaar is het blijkbaar niet erg als ze te warm onder een deken staan. Overigens ben ik niet tegen dekens, ook niet om de vacht kort te houden, maar ik heb het 's ochtends echt te doen met die veel te warme paarden.
stalleke schreef:Karin_deB schreef:Ik ben niet zo van de meerdere dekens over elkaar, dat lijkt me niet fijn liggen op de een of andere manier.
@ stalleke, is jouw paard dan zo'n koukleum dat ze het ook echt nodig heeft?
De mijne stond 24/7 buiten (met schuilstal) toen het vroor met een 300 grams deken.
JA ze heeft het echt nodig, anders ook meteen last van de spieren

Tiso schreef:ik zag deze topic dus dacht ik ga even kijken
want ik zit nog een beetje te twijfelen met mijn haflinger.
ik heb hem nu snachts op stal staan en heeft nog steeds mooie vacht nog geen tekenen van wintervacht. hij stond vorig jaar hele jaar buiten ivm blesure en mocht die lekker buiten uitrusten
toen had die een hele dikke vacht en bleef heel lang nat.
maar we zijn nu fanatiek met hem bezig en straks wedstrijden.
is het verstandig om hem dan wel of geen deken op te doen?
germie schreef:Je hebt het over de gemiddelde temperatuur over 24 uur. In augustus is de gemiddelde dagtemperatuur 22.3 graden.
En als de temperatuur overdag niet meer boven de 15 graden uitkomt, dan zit je al in november.

MISTRAL94 schreef:Tiso schreef:ik zag deze topic dus dacht ik ga even kijken
want ik zit nog een beetje te twijfelen met mijn haflinger.
ik heb hem nu snachts op stal staan en heeft nog steeds mooie vacht nog geen tekenen van wintervacht. hij stond vorig jaar hele jaar buiten ivm blesure en mocht die lekker buiten uitrusten
toen had die een hele dikke vacht en bleef heel lang nat.
maar we zijn nu fanatiek met hem bezig en straks wedstrijden.
is het verstandig om hem dan wel of geen deken op te doen?
Als jij wedstrijden wilt rijden en je rijdt vrij intensief wel.

Cleo_ schreef:klopt het dat ze van haver een dikkere vacht aanmaken??