deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 09:39

Kunnen het geen drukplekken ergens van zijn?

Quellian staat op het moment onder een DIKKE Weatherbeeta deken en daarover een ongevoerde regendeken. Stanley staat met eveneens een enorm DIKKE waterdichte deken en daaronder een dunne 'winter'deken.

Ze zijn niet geschoren.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:33

Ik las net in Bit (januari 2007) dat paarden een totaal andere warmtehuishouding hebben dan mensen. Hun zogenaamde thermo-neutrale zone, dat is de zone waarbij ze zich comfortabel voelen zonder te gaan zweten van de warmte of rillen van de kou, ligt tussen de circa -5 en 10 graden C. Dit zou inhouden dat ongeschoren paarden zich prima redden bij temperaturen waarbij mensen het koud hebben!....

Maarre...mijn ongeschoren 'werk'paardje staat onder een 300 grams halve hals deken (buitenbox+wei).
En mijn ongeschoren 'vut'paardje staat onder een 150 grams deken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:06

Mijn ongeschoren paardje nog steeds onder 300g. Komt ook niet meer over.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:31

Mijn ongeschoren paard staat nog steeds onder een 220gram. Als het echt gaat vriezen of rond de 0 graden blijft gaat ze onder een 300gram.

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:27

Mijn paard staat nu onder een 360 gram. Knipoog

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:49

Bonny4life schreef:
en waar staan jullie geschoren paardjes nu onder?

mijn paard is gister voor de 2e ronde geschoren en staat nu onder 550 (pagony ultra) + 350 (pagony onderdeken) beiden een jaar oud.

mijn paard staat in een buitenstal die niet geisoleerd is en ze is tefreden zo heeft het niet koud en niet TE warm.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:09

ik heb vandaag mijn 400 grams weer afgedaan anders heeft hij er dadelijk met de echte kou weer niets aan heb weer de 300 opgedaan als het overdag weer 5 graden is doe ik de 400 weer op(ongeschoren paard dus)
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 31-12-06 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 01:16

De mijne staat nog steeds onder dezelfde deken (Weaterbeeta 360 halve hals) en ik ga ook niet wisselen. Ze is geschoren, staat in een uitloopstal, of op het land/paddock en haar vacht komt niet terug. Ook wanneer het nog wat kouder wordt blijft ze met deze deken staan, ze is nu aan dit lapje gewend, en hier kan ze prima onder. Wordt het nou echt koud, - veel, dan krijgt ze een dikker exemplaar op, maar tot nu toe mogen we niet klagen over de winter.
Ik vraag me wel af (zonder iemand aan te willen vallen) wat de mensen die er nu al 900 gram op hebben liggen er op gaan doen mocht het straks echt winter gaan worden!

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:41

PattyOosten Bericht onderwerp: Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?Geplaatst: Vandaag 00:16

Citaat:
Locatie: Amsterdam De mijne staat nog steeds onder dezelfde deken (Weaterbeeta 360 halve hals) en ik ga ook niet wisselen. Ze is geschoren, staat in een uitloopstal, of op het land/paddock en haar vacht komt niet terug. Ook wanneer het nog wat kouder wordt blijft ze met deze deken staan, ze is nu aan dit lapje gewend, en hier kan ze prima onder. Wordt het nou echt koud, - veel, dan krijgt ze een dikker exemplaar op, maar tot nu toe mogen we niet klagen over de winter.
Ik vraag me wel af (zonder iemand aan te willen vallen) wat de mensen die er nu al 900 gram op hebben liggen er op gaan doen mocht het straks echt winter gaan worden!

hier ben ik het mee eens dat bedoelde ik ook amar ik was moe en ziek dus kon niet meer helemaal nederlands type..

maar mijn paard staat over dag als het droog is buiten ZONDER deken en hij heeft het niet koud en snachts opstal ook nietals het -3 is gaan we is kijken maar hij staat met 5 andere paarden en in stal goed deuren dichten en zo echt geen tocht..! maar om nou te zeggen dat mijn lieverd dik in de haren zit is het ook niet bepaald.. maar ja zelde wonen jullie niet bij mij in de buurd gistern was het hier 10 grade..! van de week 0 ton begonnen we beetje te twijfelen... maar warom een deken als hij het zonder ook nog kan .> ?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:44

sommige paarden hebben al 900 gram nodig, bijou heeft nu al echt wel 600 grams nodig...ander gaat haar haartjes groeien, oftewel ze heeft het dan koud...je moet hun eigen vacht niet onderschatten

misschien moet ik er over een paar weken wel een extra dikke wollen deken bij op leggen....omdat ze het toch wat te koud heeft.......zolang bijou het maar warm heeft, dat is het belangrijkst...en of het dan 500 grams is of 1200 grams...dat maakt mij niet zoveel uit

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 10:52

Citaat:
Bericht onderwerp: Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?Geplaatst: 5 min geleden

Locatie: Buurt van Zwolle sommige paarden hebben al 900 gram nodig, bijou heeft nu al echt wel 600 grams nodig...ander gaat haar haartjes groeien, oftewel ze heeft het dan koud...je moet hun eigen vacht niet onderschatten

misschien moet ik er over een paar weken wel een extra dikke wollen deken bij op leggen....omdat ze het toch wat te koud heeft.......zolang bijou het maar warm heeft, dat is het belangrijkst...en of het dan 500 grams is of 1200 grams...dat maakt mij niet zoveel uit

kijk dat is anders de mijn heeft het niet bloed heet of zoo maar ook niet van ijs koud en hji krijgt pas een deken op ls het koud is want straks is het in eens harstikke koud en dan hbe juh niks meer aand die 600 grams deken en niet boos bedoelt of zo amar dan moet je er gelijk iets onder doen snapje .> /

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:10

Mijn geschoren paard staat nu onder 500 gr, niks te koud ofzo. Ook niet buiten.

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:11

ja dat scheeld ook mijn paard hoeft dat niet want het is niet geschoren kan hij niet tegen en is ook niet nodig ,,,

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:31

ik haal er vandaag 300 grams af...staat ze nog onder 300 grams....het is anders te wearm

@ linda....laatste deel van je zin snap ik niet helemaal ? Knipoog

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:35

Mijn paard staat nu onder 300 gram. Is goed zo, want ze voelt lekker warm aan onder haar deken. Niet zweten, dus precies goed denk ik..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:50

ik heb mijn geschoren pony ook onder 200 gr staan,als het weer kouder word gaat de 400gr er weer op.
ze had het echt te heet onder de 400 gr ,maar het is nu ook 10/11 gr Knipoog
en de haren groeien dmv in vloed van licht,dan moet je het stallicht tot 2300 uur aanlaten
overmatig dik inpakken heeft daar echt geen invloed op
de haren blijven glad liggen omdat het paard het er warm onder heeft
laat de deken maar een tijdje af dan zul je zien dat de haren overeind komen Knipoog en dat is dan niet omdat de vacht opeens gegroeit is Clown maar dat de natuur de functie van de vacht weer overneemt Cool
je kan mij niet wijsmaken dat een paard zich lekker voelt met 900 gr dekens op zijn lijf
als ik op stal bent gaat de deken af,lekker even de huid laten ademen en flink borstelen daar knapt de mijne echt van op Haha!
en haar vachtje Clown groeit echt niet hoor,ze heeft een paar mm haar en dat is prima ,dan heeft ze er het met rijden in de buitenbak niet zo`n last van ,van de overgang van met deken naar zadel met pad! Knipoog
en paarden kan je niet vergelijken met mensen,wij kunnen niet zonder kleren aan in de kou overleven omdat wij geen vacht hebben,dus deze vergelijking is kolder Koe

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:57

Die van mij staat sinds gister onder een 250 gram... Daar moet ze de hele winter mee doen!
Tot gister toe had ze 150 gram.
Die andere staat nog gewoon onder een regendekentje.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:59

More schreef:
Die van mij staat sinds gister onder een 250 gram... Daar moet ze de hele winter mee doen!
Tot gister toe had ze 150 gram.
Die andere staat nog gewoon onder een regendekentje.

dit vind ik een beetje vreemd,het word warmer en dan doe jij een dikkere deken op?
ik heb juist een dunnere opgedaan
het is al 1 gr geweest en nu 10 gr warmer Knipoog

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:33

Citaat:
Locatie: Buurt van Zwolle ik haal er vandaag 300 grams af...staat ze nog onder 300 grams....het is anders te warm

@ linda....laatste deel van je zin snap ik niet helemaal ?

mijn paard hoeft nu nog geen deken op hij heeft een dunne vacht maar heeft het niet koud.. Knipoog

liindatJee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 12:34

Citaat:
Locatie: Buurt van Zwolle ik haal er vandaag 300 grams af...staat ze nog onder 300 grams....het is anders te warm

@ linda....laatste deel van je zin snap ik niet helemaal ?

mijn paard hoeft nu nog geen deken op hij heeft een dunne vacht maar heeft het niet koud.. Knipoog

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:45

mirgino schreef:
ik heb mijn geschoren pony ook onder 200 gr staan,als het weer kouder word gaat de 400gr er weer op.
ze had het echt te heet onder de 400 gr ,maar het is nu ook 10/11 gr Knipoog
en de haren groeien dmv in vloed van licht,dan moet je het stallicht tot 2300 uur aanlaten
overmatig dik inpakken heeft daar echt geen invloed op
de haren blijven glad liggen omdat het paard het er warm onder heeft
laat de deken maar een tijdje af dan zul je zien dat de haren overeind komen Knipoog en dat is dan niet omdat de vacht opeens gegroeit is Clown maar dat de natuur de functie van de vacht weer overneemt Cool
je kan mij niet wijsmaken dat een paard zich lekker voelt met 900 gr dekens op zijn lijf
als ik op stal bent gaat de deken af,lekker even de huid laten ademen en flink borstelen daar knapt de mijne echt van op Haha!
en haar vachtje Clown groeit echt niet hoor,ze heeft een paar mm haar en dat is prima ,dan heeft ze er het met rijden in de buitenbak niet zo`n last van ,van de overgang van met deken naar zadel met pad! Knipoog
en paarden kan je niet vergelijken met mensen,wij kunnen niet zonder kleren aan in de kou overleven omdat wij geen vacht hebben,dus deze vergelijking is kolder Koe

Mijn paard kweekt ondanks het licht aanlaten tot 23.00 uur gewoon een pak haar met 1 deken op.

Gevolg is dus dat ik hem scheer en dan warm inpak met als resultaat een heerlijk dun vachtje.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:39

Mijn paardje stond onder een 300/350 gram onderdeken met daaronder een zweetdeken.
Het zweetdeken heb ik achterwege gelaten vandaag aangezien ik het er toch vrij warm voor vond en ze anders, als het weer terug écht koud wordt, er niks aan heeft.
Oftewel, nu staat ze onder een onderdeken (met niks erover) van ongeveer 300/350 gram. (Ik weet niet precies hoeveel gram).

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:28

Mex staat nu onder een zweetdeken met daarop een 200 grams deken. Hij is niet geschoren.
Hij staat er prima bij, mooie vacht.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:29

Jelske staat onder een 150 gram deken ( ongeschoren) ik dacht 200 maar het is 150 gram..
Zo koud is het niet..

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 20:33

ik heb hem nu onder de 450.; en dat gaat erg goed.. zijn vacht was na de eerste keer scheren snel weer terug.g en hij werd ziek maar het gaat nu erg goed