Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bonny4life schreef:en waar staan jullie geschoren paardjes nu onder?
Citaat:Posts: 271
Locatie: Amsterdam De mijne staat nog steeds onder dezelfde deken (Weaterbeeta 360 halve hals) en ik ga ook niet wisselen. Ze is geschoren, staat in een uitloopstal, of op het land/paddock en haar vacht komt niet terug. Ook wanneer het nog wat kouder wordt blijft ze met deze deken staan, ze is nu aan dit lapje gewend, en hier kan ze prima onder. Wordt het nou echt koud, - veel, dan krijgt ze een dikker exemplaar op, maar tot nu toe mogen we niet klagen over de winter.
Ik vraag me wel af (zonder iemand aan te willen vallen) wat de mensen die er nu al 900 gram op hebben liggen er op gaan doen mocht het straks echt winter gaan worden!
Citaat:Bericht onderwerp: Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?Geplaatst: 5 min geleden
Locatie: Buurt van Zwolle sommige paarden hebben al 900 gram nodig, bijou heeft nu al echt wel 600 grams nodig...ander gaat haar haartjes groeien, oftewel ze heeft het dan koud...je moet hun eigen vacht niet onderschatten
misschien moet ik er over een paar weken wel een extra dikke wollen deken bij op leggen....omdat ze het toch wat te koud heeft.......zolang bijou het maar warm heeft, dat is het belangrijkst...en of het dan 500 grams is of 1200 grams...dat maakt mij niet zoveel uit
More schreef:Die van mij staat sinds gister onder een 250 gram... Daar moet ze de hele winter mee doen!
Tot gister toe had ze 150 gram.
Die andere staat nog gewoon onder een regendekentje.
Citaat:Geregistreerd op: 16-06-05
Locatie: Buurt van Zwolle ik haal er vandaag 300 grams af...staat ze nog onder 300 grams....het is anders te warm
Citaat:Geregistreerd op: 16-06-05
Locatie: Buurt van Zwolle ik haal er vandaag 300 grams af...staat ze nog onder 300 grams....het is anders te warm
mirgino schreef:ik heb mijn geschoren pony ook onder 200 gr staan,als het weer kouder word gaat de 400gr er weer op.
ze had het echt te heet onder de 400 gr ,maar het is nu ook 10/11 gr![]()
en de haren groeien dmv in vloed van licht,dan moet je het stallicht tot 2300 uur aanlaten
overmatig dik inpakken heeft daar echt geen invloed op
de haren blijven glad liggen omdat het paard het er warm onder heeft
laat de deken maar een tijdje af dan zul je zien dat de haren overeind komenen dat is dan niet omdat de vacht opeens gegroeit is
maar dat de natuur de functie van de vacht weer overneemt
![]()
je kan mij niet wijsmaken dat een paard zich lekker voelt met 900 gr dekens op zijn lijf![]()
als ik op stal bent gaat de deken af,lekker even de huid laten ademen en flink borstelen daar knapt de mijne echt van op![]()
en haar vachtjegroeit echt niet hoor,ze heeft een paar mm haar en dat is prima ,dan heeft ze er het met rijden in de buitenbak niet zo`n last van ,van de overgang van met deken naar zadel met pad!
![]()
en paarden kan je niet vergelijken met mensen,wij kunnen niet zonder kleren aan in de kou overleven omdat wij geen vacht hebben,dus deze vergelijking is kolder