Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 20:20

Onze Welsh heeft dag en nacht 300 grams op (staat in buitenbox) en mijn KWPNers hebben alleen buiten een deken op, 300 grams.
Als het 10 graden op stal wordt, dan blijven de dekens ook binnen op, het is nu nog 15 graden in hun stal.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:11

[/quote]
Welke deken met hals heb jij?
Zit er ook aan te denken 1 met hals te kopen, maar ben bang dat dan haar manen eraan gaan en ze niet meer goed haar hals kan buigen.
Kun jij daar meer over vertellen?
[/quote]

Ik heb de weatherbeeta Landa Combo :

http://divoza.com/shop/a.visit/nl

Landa combo (art.no.: 60079)

waterdicht, ademend
met hele hals
600 D ripstop polyester
220 grams vulling
polyester/katoen voering
210D nylon voering borstdeel
vuilafstotend
getapete naden
€ 129.95

Mijn paard kan haar nek nog prima buigen hoor. De manen gaan mooi naar een kant liggen en blijven perfect schoon

Ik vind het echt geweldige dekens. Ook de staartflap vind ik erg fijn.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:17

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:27

De merrie die ik rijd gaat geschoren worden. Omdat ze in een buitenstal staat wille we een staldeken met hals. We willen liever geen waterafstotende deken, die doen we er namelijk overheen op het moment dat ze naar buiten gaat.

Nu konden we eigenlijk niet veel staldekens met hals vinden van een goed merk, liefst Rhino, Bucas, eskadron, BR etc.

Heeft emand ervaring? Is een halve hals eventueel ook geschikt?

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:30

Je hebt ook van weatherbeeta een halsdeken die niet waterdicht is. 400 grmas en de hals is met 220 gram geloof ik gevoerd. Kijk maar eens op de site www.divoza.nl en dan naar shop bij dekens en dan winterdekens daar staat hij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:39

Kelly_ann schreef:
De merrie die ik rijd gaat geschoren worden. Omdat ze in een buitenstal staat wille we een staldeken met hals. We willen liever geen waterafstotende deken, die doen we er namelijk overheen op het moment dat ze naar buiten gaat.

Nu konden we eigenlijk niet veel staldekens met hals vinden van een goed merk, liefst Rhino, Bucas, eskadron, BR etc.

Heeft emand ervaring? Is een halve hals eventueel ook geschikt?

Ik heb mijn paard ook helemaal geschoren en ze staat ook in een buitenstal. Ik gebruik helemaal geen halsdekens, op een wollen zweetdeken met hals voor na het wassen na.

Als je aan een halsdeken begint, zou ik er eentje kiezen met een losse hals, zodat ie zeg maar scharniert.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:00

[/quote]

Ik heb mijn paard ook helemaal geschoren en ze staat ook in een buitenstal. Ik gebruik helemaal geen halsdekens, op een wollen zweetdeken met hals voor na het wassen na.

Als je aan een halsdeken begint, zou ik er eentje kiezen met een losse hals, zodat ie zeg maar scharniert.[/quote]

Ik had dan juist dat het achterste stuk van het losse deel opwaaide en dat mijn paard daar nat werd.

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 14:10

@ Kelly, houd er wel rekening mee dat een hals deken funest is voor de manen, misschien zou een deken zoals Darmoor heeft wat wezen voor Lavita?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:23

Ik heb een Rambo met halve hals. Dat vind ik wel een hele prettige oplossing. De meeste paarden vinden zo'n hele hals niets. Omdat onze paarden de hele dag buiten staan wilde ik wel een deken die hoger sloot ivm inregenen.

@ Letizia: mijn ervaring is dat halsdekens nog wel meevallen wat betreft de manen. Mits er een gladde voering inzit.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 17:32

Letizia schreef:
@ Kelly, houd er wel rekening mee dat een hals deken funest is voor de manen, misschien zou een deken zoals Darmoor heeft wat wezen voor Lavita?

Ik heb al jaren nekdekens en heb nog nooit last gehad van manen die uitvallen of minderen.
ik heb de nek dekens van rambo en dat werkt prima.

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:30

Citaat:
Premiere regendeken 0 grams (BIregenocean)

Een tweekleurige regendeken.
100 % waterdicht en zeer goed ademend.
van Premiere.
Voorien van alle luxe w.o. kruissingels, schoftontje, staartflap, dubbele musketon borstsluitingen en loopsplit.
EENMALIGE AANBIEDING DE MATEN DIE VERMELD STAAN ZIJN NOG BESCHIKBAAR.
OP IS ECHT OP ....

Kleuren: diesel/ocean
Maten: 185, 195, 205, 215
€42,50

Premiere regendeken SUPERAANBIEDING (BIPRregendeken)

SUPERAANBIEDING
Een zeer goed ademende en superwaterdichte 0 grams regendeken.
Voorzien van dubbele musketon borstsluitingen, kruissingels met elastiek, bilriemen, staartflap, schoftbontje en antischuurvoering.
Ook zeer geschikt om over uw winterdeken te gebruiken.
EENMALIG AANBIEDING OP=OP

Kleuren: beige, cerise
Maten: 185(alleen in beige), 195( alleen in beige ), 205, 215

€38,50

Hebben jullie ervaring met deze dekens? Vallen ze groot of klein uit? En zijn ze echt waterdicht?

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:09

Nog iemand interesse dan, in een Rambo met hals?
Het gaat om een knal paarse met 360 grams voering en 205 cm.
Hij heeft op 2 paarden gelegen en bij beide paarden vielen de manen uit... Ik gebruik hem dus niet meer.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:32

Sjuimpje schreef:
Nog iemand interesse dan, in een Rambo met hals?
Het gaat om een knal paarse met 360 grams voering en 205 cm.
Hij heeft op 2 paarden gelegen en bij beide paarden vielen de manen uit... Ik gebruik hem dus niet meer.

is dit niet meer voor TE KOOP topic

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:42

wanneer leggen jullie dan een halsdeken op, ik heb een o grams regendeken van harry's horse die ik over mijn andere dekens heen leg bij slecht weer. van die zelfde deken is er een halsdeken 150 grams ook van harry's horse die ik misschien aan wil schaffen.

mijn vraag is dus:
wanneer gebruiken jullie een halsdeken?
en wat voor een?

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:49

Mijn paard heeft nu en Rambo op met halve hals. Ik heb net een losse hals van Weatherbeetal besteld.

Ik wil hem namelijk niet continu op doen in verband met het verliezen van zijn manen.

Ik zou dus liever geen vaste hals willen hebben. Als je er toch een neemt moet je zeker voor een gladde voering gaan.

Reem

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:32

sarino schreef:
Ik vind de weatherbeeta helemaal geweldig. Het zijn mooie, goede dekens en ze zitten ook goed. Jammer genoeg is mijn weatherbeeta deken vorig jaar gesneuveld. Ik heb dit jaar een anky gekocht, tot nu toe bevalt hij goed.

Iemand ervaring met de anky dekens??

Ikheb een anky winterdeken, 360 grams. Ik ben er heel tevreden mee, maar ik heb dan ook wel een hele rustige niet slopende pony
De pasvorm is werkelijk perfect. Met elke andere deken die ik heb moet ik creatief in de weer om hem passend te maken, elke deken is namelijk aan de voorkant te ruim Bij de anky deken zit aan de zijkant klitteband zodat je hem kleiner kan maken. Dat zouden ze bij alle dekens moeten doen!

Sinds vandaag hen ik Vic ook overdag onder een deken staan. Ze heeft ondertussen al een aardig vachtje en dat mocht ook wel van mij, maar helemaal bloot dat durf ik niet helemaal aan. Ik zou niet weten hoeveel grams de deken is die ze nu op heeft, maar ik denk 150/200 zoiets.. Als het echt kouder wordt, overdag rond de 5 graden zoiets gaat de 360 grams erop.

Noor

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:42

Ik heb nog een vraag over Bucas dekens:
Is de hals bij elke deken zo diep (daar bedoel ik mee een lage 'insteek'; dat de borstsluiting ook pas onderaan de borst begint)?
(bij andere dekens wordt de hals van het paard ook wat meer bedekt.. ik hoop dat jullie me begrijpen! )
(volgens mij is dit ook het geval bij dekens van Rambo etc).
Wat vinden jullie ervan? Handig? of niet?

Noor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:43

En wat vinden jullie van een voering van ademend nylon??

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 09:38

Ik zit even met een probleem.
Het zit zo: ik ga voor mijn verjaardag een wachterdicht zomerdeken vragen (of anders kopen) zodat ik mijn paardje in de winter met dekens in de paddock kan zetten.
Maar dit deken krijgt ze dus ook op als we gaan beginnen met dekens, dus als zomerdeken (is het ook officeel).
In de winter is het dus de bedoeling dat die over daar 'gewone' dekens heen gaat zodat die niet nat worden als het gaat regenen of als ze rolt in de modder ofzo.
Nou zit ik dus heel erg te twijfelen of ik nou de goeie maat pak of een maatje groter, zodat hij over de andere dekens hangt zodat ik zeker weet dat ze niet nat worden.
Wat zouden jullie doen?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:29

als je er echt hele dikke dekens onder wilt stoppen kun je misschien een beter een maatje groter nemen.

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:54

ik heb laatst 2 dekens gekocht een stal en zomer alle 2 maat 185.
maar nu past de zomerdeken wel alleen ze buik komt er onder uit is dus wat te kort.en de winterdeken dus hellemaal niet is te kort e de singels en niks past???hoe kan dit het is tog alle 2 185???nu is dus me vraag of en in maat 185 ook verschil zit een deken dat groot valt of klein of moet ik dan gewoon maat 195 nemen??????

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 12:34

Je kunt een maat groter nemen of je moet voor een ander model deken gaan.
Het is net als met kleding soms pas je bij het ene merk wel in maat 38 en moet je bij het andere opeens maat 40 hebben.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 14:59

ik heb way vandaag de 150 grams waterdichte deken weer opgelegd..en mara loopt dag en nacht buiten met een ongevoerde regendeken..

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:52

Heeft iemand in dit topic een Anky deken?
Ik had vorige week een 205 gekocht, te klein. Nu heb ik de 215 maar ook niet super groot.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:54

die vallen heel klein die van anky

die van mij loopt normaal onder 145 ja ja me vriendin had deken gekocht maat 165 van anky haar pony paste hem niet en die van mij zat hem als gegooten ( maar ik wil niks van anky ) dus ze heeft hem geruilt