Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nickeltje schreef:Ok, dank. Ik overweeg die greenguard, maar ben nog aan het puzzelen.
In de wei staat een grote waterbak met vlotter en ik verwacht dat ze daar gewoon leert drinken.
Maar in de stal zijn meerdere van die kleine automatische waterbakken aan de muur gemonteerd. Hebben jullie ervaringen dat ze daar in vast kunnen komen zitten met zo'n masker?
Nickeltje schreef:[ [url=m/7IPKXG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn greenguard masker is tijdens mijn vakantie binnen gekomen en vanaf morgen ga ik daarmee oefenen met mijn paard.
Tot aan welke maand ongeveer ( herfst ergens denk ik?) laten jullie dat om?
En vanaf welk moment in het voorjaar gaat hij weer om?
Mijn paard is een vreetzak, is dik maar nu gelukkig aan het afvallen en is gevoelig voor hoefbevangenheid.
Ze staat in een kudde op ongeveer 1,5 hectare gras ( nu redelijk mooi kort gegeten maar niet kaal), met een inloop stal waarbij op stal vrije toegang is tot rijk hooi ( daar heb ik helaas geen invloed op tenzij ik mijn paarden ga verhuizen, maar ik heb nog geen fijnere stal gevonden dan waar ik nu sta).
Ik heb totaal geen ervaring met een paard met graasmasker.
Achterom schreef:Dit jaar heb ik voor het eerst een graasmasker voor mijn paard, de thinline bevalt heel goed. Eerst had ik een andere (goedkopere) om het uit te proberen, maar met beide kan hij ook prima hooi eten