Ik heb een smalle merrie met een moeilijke pasvorm. Hele rits dekens uitgeprobeerd en volgens mij is de conclusie dat ze tussen de maat 185 en 190 in zit.
In de zomer heeft ze een Amigo three in one deken op gehad maat 190. Na een week vakantie kwam ik echter terug en toen was de onderste helft van haar manen flink uitgedund en had ze een drukplek op de schoft..

Sindsdien ben ik erg huiverig met dekens..
Ik heb één deken die haar zeker weten goed past, een Bucas Smartex rain maat 190. Die heb ik meegekregen van de fokker. Had ze daar ook al een langere tijd op.
De iets hoger gesloten, uitgesneden hals werkt goed voor haar door haar kippenborstje (

Ik ben alleen nu nog op zoek naar een aantal andere dekens die haar goed gaan passen.
- 0 grams regendeken. Ligt nu een Amigo op, maar daar wordt ze niet blij van.
- Dikke winterdeken. Ik heb een nieuwe Amigo Bravo all in one heavy met hals klaarliggen, maar ik ben toch huiverig.. Ondanks dat hij gemaakt is voor smalle paarden die gevoelig zijn op de manen... Is een halsdeken wel verstandig? Moet ik niet gewoon een onderdeken onder haar smartex gooien? En als dat het geval is, wat voor onderdeken dan? Een Trust tetris deken? Werkt dat echt?
Nouja, kortom, veel twijfels. Iemand hier ervaring?