[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:54

Yvank_ schreef:
Dat zeg ik toch ook dat die vliegenhals langer moet :) daarom heb ik ook geen protector want die hals is kort.

Rambo duo heeft een heel andere hals die scheelt zeker 15 cm met de hals zelfde maat die ik nu heb...

Maar dat ligt dus ook echt aan de dekenmaat van je paard.

Oh oke, niet goed gelezen dus..

Super netjes opgelost!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:57

Eigenlijk zouden ze gewoon alle dekens en halzen los moeten verkopen, dan kun je zelf samenstellen :P. Wel nette service van de Paardendrogist :j

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:58

MoniekV schreef:
Eigenlijk zouden ze gewoon alle dekens en halzen los moeten verkopen, dan kun je zelf samenstellen :P. Wel nette service van de Paardendrogist :j

Dat zou wel een uitkomst zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:59

MoniekV schreef:

Ja dat zou ideaal ja!

Ja absoluut :j

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:47

Elin_ schreef:
Ik kom even binnen vallen..
weten jullie nog dekens onder de 80 euro met afneembare hals?
200 tot 300 grams

Er zijn wel wat merken die dat hebben, maar de prijs is wat krap. Heb je al bij ej gekeken?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:51

Sneeuwmaan schreef:
Het bokkers, vraagje. Ik heb een jaarling die altijd buiten loopt. (Uiteraard met schuilstal, maar hier staat ze weinig in.) Vorig jaar herfst en winter merkte ik dat dit, met name door de vele regen een grote belasting is voor haar. We hebben haar toen ook naar binnen gehaald. Nu wil ik dit liever niet en zie ik haar en haar maatje liever het hele jaar buiten. Mijn idee was om een regendeken te kopen en deze op de natte dagen haar op te leggen. Wat zouden jullie adviseren?

Het kan absoluut. Maar ik zou het zeker alleen beperken tot regenachtige dagen, anders ga je de vachtstructuur al zo veel veranderen. Ik zou geen ongevoerde deken pakken. Je drukt de haren wel platter namelijk. Ik zou kijken naar een 100 of 150 grams.
Wel even goed kijken, de meeste pony dekens zijn te breed. dus zou even zoeken naar een grote veulen deken. Die zijn wat smaller vaak.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:05

Sneeuwmaan schreef:
Het bokkers, vraagje. Ik heb een jaarling die altijd buiten loopt. (Uiteraard met schuilstal, maar hier staat ze weinig in.) Vorig jaar herfst en winter merkte ik dat dit, met name door de vele regen een grote belasting is voor haar. We hebben haar toen ook naar binnen gehaald. Nu wil ik dit liever niet en zie ik haar en haar maatje liever het hele jaar buiten. Mijn idee was om een regendeken te kopen en deze op de natte dagen haar op te leggen. Wat zouden jullie adviseren?

De mijne heeft altijd 24/7 buiten gestaan.
Sinds vorig jaar toen ze 6 was dekens begonnen omdat het helaas nodig was. Al die jaren ervoor heeft ze een prima teddyvacht aangemaakt! :)

carolina1278

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:25

Toevallig iemand nog een duo liner in 200 + 300 gram of fleece liggen in ZGAN-staat maat 190 6.3?

SharonaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:47

Heey een vraagje
Mijn merrie heeft dit jaar voor het eerst een langere periode 24/7 op de wei gestaan en ze liet ze nogal moeilijk vangen met met een deken op kon ik voorzichtig een touwtje om haar nek doen alleen ze had een vliegendeken met hals al na 2 weken kapot gemaakt met rollen erop gaan staan ik had kruissingels en bilkorten heb hem gemaakt maar nu alweer kapot heel de buiksingel eraf.
Nou wil ik een nieuwe kopen maar ik wil echt een stevige die niet te warm is ze heeft geen exceem en het liefst niet al te duur
Heeft iemand misschien een tip ?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:53

SharonaR schreef:
Heey een vraagje
Mijn merrie heeft dit jaar voor het eerst een langere periode 24/7 op de wei gestaan en ze liet ze nogal moeilijk vangen met met een deken op kon ik voorzichtig een touwtje om haar nek doen alleen ze had een vliegendeken met hals al na 2 weken kapot gemaakt met rollen erop gaan staan ik had kruissingels en bilkorten heb hem gemaakt maar nu alweer kapot heel de buiksingel eraf.
Nou wil ik een nieuwe kopen maar ik wil echt een stevige die niet te warm is ze heeft geen exceem en het liefst niet al te duur

Bucas of Horseware. Vooral de Horseware dekens met 3 singels blijven goed zitten met rollen.

SharonaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 19:05

MoniekV schreef:
SharonaR schreef:
Heey een vraagje

Bucas of Horseware. Vooral de Horseware dekens met 3 singels blijven goed zitten met rollen.

Oh dankje ik ga even kijken

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:25

Mijn shet zijn deken is niet geschikt voor regen is gisteren gebleken (premiere regendeken) iemand tips voor een smalle shet maatje 105/110? Die wel waterdicht is :+

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:04

Sterke vliegendeken is de Rambo protector

Goede regendeken: Heeft Rambo of Amigo ook kleine maatjes??

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:42

Die heeft ze als het goed is wel, alleen in winkelsniet te vinden :( en helaas verschillen de lengtes van de dekens nogal eens.. ik snap dat 110 een onderlengte heeft van 110. Maar boven lengte is soms 75, soms 80 en ook groter... Daarnaast zijn ze van boven naar beneden soms 55, soms 60 maar vandaag 1 gezien maat 110 met 67 cm in hoogte, dan zien we net zijn hoeven nog zegmaar...

Vandaar een beetje de vraag naar ervaringen.. want is aardig zoeken helaas

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:51

smurffie schreef:
Die heeft ze als het goed is wel, alleen in winkelsniet te vinden :( en helaas verschillen de lengtes van de dekens nogal eens.. ik snap dat 110 een onderlengte heeft van 110. Maar boven lengte is soms 75, soms 80 en ook groter... Daarnaast zijn ze van boven naar beneden soms 55, soms 60 maar vandaag 1 gezien maat 110 met 67 cm in hoogte, dan zien we net zijn hoeven nog zegmaar...

Vandaar een beetje de vraag naar ervaringen.. want is aardig zoeken helaas

pfff lastig

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:03

Hallo :)

Ik vroeg me af waarom jullie met dekens begonnen zijn, het lijkt mij voor mijn pony makkelijk, niet meer na 10 min nat met rijden etc en daardoor ook fitter met rijden in de winter (?) met de wedstrijden etc

Maar waar moet he beginnen ? Ik heb nog nooit met dekens gewerkt alleen met zweet dekens..
Het is een haflinger is het dan überhaupt wel nodig?

Bedant alvast,
Groetjes naomi

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 18:11

Nodig heeft 'ie ze hoogstwaarschijnlijk niet, maar als jij de vacht iets korter wilt houden of wilt scheren zal jij ze wel nodig hebben voor je pony.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:54

Ik krijg vandaag een Bucas Multi Power binnen. Nu las ik dat crazygirl1 deze deken weer in de verkoop heeft staan, omdat hij in de winter niet warm genoeg is voor haar paard. Het gaat om een set bestaande uit een zilveren Bucas Power turnout lite met een 150-grams Bucas onderdeken met stay-dry lining. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:45

Ik, dat was inderdaad niet warm genoeg :n tenzij het je niet uitmaakt dat je paard nog gewoon wintervacht heeft.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:00

Nou nee, de bedoeling is dat we gaan scheren. Dan is hij niet geschikt lijkt me, zeker voor die prijs.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 29-08-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:02

Mijn paard had het daar echt veel te koud onder.. Dan zou ik op zijn minst nog een 300 grams onderdeken van bucas erbij nemen..

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:04

Dat wordt dan een dure grap. Volgens Bucas moet deze set wel voldoende zijn, maar ik begrijp dat dat dan bij een ongeschoren paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:06

Ja dat zijn imo fabeltjes.... in de herst was die genoeg..

Heb nu enkel horseware dekens en die zijn vergelijkbaar wanneer ik de 200 grams opleg. Dat is dus in de overgangsperiode , in de winter gaat er minimaal 350 grams op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:27

Inderdaad die 300 grams select onderdeken er bij. Lijkt me dat je zelf wel kan bedenken dat 150 grams en een laagje fleece nooit genoeg kan zijn bij een geschoren paard :o

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:29

Nies_ schreef:
Inderdaad die 300 grams select onderdeken er bij. Lijkt me dat je zelf wel kan bedenken dat 150 grams en een laagje fleece nooit genoeg kan zijn bij een geschoren paard :o

Precies