zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mara168

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:49

Ja dit is een raar dorp!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 18:50

Beter een zebra in de wei dan een paard vol bulten en jeuk.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:50

Grappig dit! Het blijkt dus echt te werken?
Is het alleen voor dazen? of ook voor wat andere vliegende beesten? Anders ga ik het ook mooi proberen! (sta net een maand op een nieuwe stal, ze zien me al aankomen) :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 18:51

Alleen voor dazen voor zover ik weet.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:03

gohya schreef:
Nou ja ze weet volgens mij niet eens wat een Daas is.Ze zag de vliegen aan voor dazen.
Ik ga nu de uitleg briefjes er neer hangen,voor ik straks voor dierenbeul word uit gemaakt.Zover gaan ze hier in het dorp ook nog.

Stuur de politie dit wetenschappelijke artikeleven. Daarin wordt uitgelegd hoe het zit. Knappe politie agent die daar inhoudelijk iets tegenin kan brengen ;-)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:13

FlyAway schreef:
[
Stuur de politie dit wetenschappelijke artikeleven. Daarin wordt uitgelegd hoe het zit. Knappe politie agent die daar inhoudelijk iets tegenin kan brengen ;-)

Dat is een goed artikel om uitgeprint aan het hek te hangen ;)

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:38

Het werkt ik heb hem vanmiddag gedaan en toen we ze net gingen halen de dazen vlogen rond maar gingen niet zitten en op de andere paarden wel terwijl dit paard altijd onder zit

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:44

Ik ben net de briefjes op gaan hangen en op de Vos zat niet 1 daas.Op de Donkerbruine zat 1 jonge daas.
Het werkt dus zeker wel!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:52

Die van mij had vandaag ook bijna geen last van dazen, hooguit een enkeling rond het hoofd.. Hoewel de acryl strepen wel langzaam aan het wegtrekken zijn. Het andere paard zonder strepen had een stel dazen aan zijn kont plakken, omringd door vliegen..

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:53

Het werkt echt!!! Vorige week staprit gemaakt met vliegenspray, en van alle kanten kwamen de dazen aan en Taartje vond het niet echt ontspannen.
Na het lezen van dit topic en een hoop voorpret op stal *\o/* heb ik vanmiddag in ca. 5 minuten met stoepkrijt een zebra gemaakt (emmertje met 24 stuks, waarvan 4x wit en 4x lichtgeel, voor € 1,-, nu een halve witte gebruikt). Met een gestreept Taartje (zonder vliegenspray) weer richting hetzelfde natuurgebied, in stap. Haar staart hing vrijwel de hele weg rustig naar beneden, en ik heb 1 daasje op haar kaak weggehaald en twee keer een daasje op haar borst. Verder geen dazen gezien...... Nu nog uitproberen met iets dat langer houdt dan stoepkrijt (kalk of vingerverf).

Afbeelding
Afbeelding

Op het land heeft ze een vliegendeken en vliegenkap op, daar staat ze rustig mee. Het ging mij vooral om daasvrij een buitenritje te maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 21:56

Ik durf hier niet eens buiten te gaan rijden met me Zebrapaard.Wie weet wat ik allemaal te horen krijg of achter me aan krijg.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:02

Ik had ook wat vreemde blikken van automobilisten en fietsers, gewoon gedaan of ik gek was.....

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:41

Ik heb mijn merrie vanavond ook gezebra'd. Normaal als ik ga longeren sla ik zo'n 4 a 5 dazen van haar af, maar nu waren dat er toch nog 3.
Dus om nou te zeggen: missie gelukt? Nee, niet echt. Helaas.
Foto:
Afbeelding
Ik heb het ook met stoepkrijt gedaan, dat ging prima. Heb het wel laten zitten, ben benieuwd hoe ik haar morgen van het land haal :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:39

Ik heb een valk pony en wil hem morgen voordat hij land in gaat ook bezebra'en :Y)
Maar nu, hij is valk ik denk dat wit wegvalt op hem.. Wat raden jullie aan?

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:41

Nicole, wat wil je gebruiken?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:44

mara168 schreef:
Nicole, wat wil je gebruiken?

Maakt me niet uit moet toch van alles nog kopen, als maar werkt :+

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:44

Ik denk dat je het beste donkere kleuren kan gebruiken, dus blauw ofzo!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:46

En als ik kalk en met azijn doen hoe krijg ik bijvoorbeeld blauw of zwart?

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 23:57

Dat zou ik niet weten eerlijk gezegd, ik heb zelf vingerverf gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:27

En als je nu gewoon de stoepkrijt doet met water azijn en een beetje kleurstof :p

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 06:43

Een pastelkrijtje halen bij de hobbywinkel :j daar zit veel meer pigment in, dus krijg je écht zwarte strepen :)
En als je dan vantevoren met een spons de vacht even nat maakt dan geeft die pastel echt goed kleur af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:20

nou schiet mij maar in een kapotje, want ik snap het niet helemaal meer...

Ik ben na Snadrem haar crea-aktie ook aan de slag gegaan met het maken van een flesje en sponsje en dat is super gelukt, al zeg ik het zelf, bedankt Snadrem!

En ik ben op zoek gegaan naar kalk, witte klei of krijt. Ik wilde niet online bestellen omdat ik het echt gisteren al in huis wilde hebben, dus de winkels in de buurt hier afgestruind, pfff wat een ellende zeg; boerenbond had geen krijt of witte klei en toen ik op mijn 2e vruchteloze rondje door het winkelcentrum liep nog een keer de boerenbond in en om kalk gevraagd, krijg ik verdomme een zak met krijt!poeder, kost 3,30 voor 2 kg geloof ik, dus ik aan de slag met juiste verdunning, wat dus een beetje moeilijk is, want stevigere massa streept beter, maar dan komt het dus niet meer uit het flesje...

Ik heb het gisteren erop gedaan en inderdaad hoor , veel meer dunnere strepen aangebracht en zelfs mijn grote paard, die al dagen haar stal niet uitkomt, liep gisteren toch mooi maar zonder dazen even lekker buiten op de wei!! ben nog niet van het terrein afgeweest, dus dat weet ik nog niet en het krijt ligt er binnen no time weer af, 1x rollen en het is weg. Dus gisteravond ze nogmaals bijgestreept (dankzij flesje ben ik in half uurtje klaar met allebei) en op de zwarte strepen met de Deet roller van het kruidvat , 4 euro, tegen de vele vliegen. Hun inlooptstal heb ik donker gemaakt, dmv een donker verduisterend gordijn in stukken te knippen en voor ramen en bovenste gedeelte van deur te hangen en ze hebben nu in ieder geval een vlucht plek tegen de dazen, nu alleen die smerige vliegen nog, die hoeveelheden zijn ook echt niet normaal meer , gisteren zat mijn pony dus ook bevoleven op haar masker, brrrr.

Vooralsnog missie geslaagd, nu naarstig op zoek naar witte klei voor de houdbaarheid op het paard zelf.... Ik zal straks eens proberen foto's te maken van paarden en flesje voor hier te plaatsen...

Oh ja; die meel,azijn versie werkt dus niet !! het is ellende met smeren, krijgt het er trouwens zonder wassen niet eraf, maar de vliegen vonden het met azijn net zo lekker en ik had puur meel/azijn mengsel...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:28

Vingerverf blijft mooi zitten als ze gaan rollen!alleen kost dat best wel duur, bijna 8,- voor 4 kleine potjes.
Helaas zit er ook geen wit of zwart bij.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:32

En je hebt zo de politie aan de deur :D Nog iets gehoord?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:57

Nee ik heb verder niets meer gehoord,maar tis nog vroeg he.