Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:32

Heb het topic effe doorgelezen. Maar is dit niet gewoon een product van hofmans lieve. Snap de geheimzinnigheid ook niet. Wat staat er op de verpakking? Dat het helpt tegen dazen of tegen muggetjes.? Misschien is het beter voor paarden met zomerexceem? Iemand ervaring?

WillemYntJee

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:42

Dr staat helemaal niks op de verpakking dat is juist het probleem :P
Evelli k ben benieuwd naar de uitkomst, top dat je de mogelijkheid hebt om het te laten testen!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:58

Ik had ook zo'n flesje besteld en heb het inmiddels al een paar dagen binnen.
Vind het niet beter/slechter werken als die 2 die ik nu heb. Het houd (vind ik) wel wat dazen en vliegen weg maar niet allemaal en úren werkt het ook niet.
Maar vind het wel handig voor op mijn schimmel! ;) Gebruik vooral Atex Daas spray, lekker bruine vlekken allemaal :P

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:42

Sorry dat ik bij jullie onprofessioneel overkwam maar ik meen echt elk woord wat ik schreef.
Niet om Eveli af te zeiken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat er uit dat onderzoek komt.
Waar het getest gaat worden en welke methode wordt toegepast?
De uitslag is bij mij al bekend. Maar dat doet er niet toe.
Trouwens je hebt volgens mij echt 100 ml nodig voor een onderzoek.
En Eveli, weet je al wat zo’n analyse kost??
Dus nogmaals sorry dat ik bij jullie niet goed over kwam.

Nog even het volgende:
Dat op Bokt.nl de uitslag anders is betreffende Zzimply is logisch.
Site’s zoals Bokt.nl zijn forums waar bepaalde mensen hun emotie kwijt kunnen en daardoor is de betrouwbaarheid op zo’n site in de meeste gevallen niet te peilen!!

Groetjes van Hofmanthuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:44

Dus omdat hier emoties meespelen,en bij jouw testen niet, zijn de resultaten die Bokkers vermelden,minder betrouwbaar??

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:53

Kan je de naam ook nog veranderen in Zzimply Zero? Het werkt namelijk voor geen meter.. 8-)

"Ter verduidelijking, 2 Friezen, 1 ingespoten met Zzimply, de andere met een hertshoornproduct. Alle dazen en vliegen vlogen direct op het paard met Zzimply (arm paard). Alle mooie (?) praatjes ten spijt, het werkt gewoon niet!"

En deze test heeft niets met emotie of met andere bokt gerelateerde afwijkingen te maken,maar met gewoon nuchter boerenverstand!

Edit: typo (Moet ik hem natuurlijk ook daadwerkelijk veranderen... :+
Laatst bijgewerkt door femiaans op 29-06-09 18:17, in het totaal 2 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:57

hofmanthuis schreef:
Nog even het volgende:
Site’s zoals Bokt.nl zijn forums waar bepaalde mensen hun emotie kwijt kunnen en daardoor is de betrouwbaarheid op zo’n site in de meeste gevallen niet te peilen!!

Waar heb jij dan Zzimply laten testen, waar baseer jij die 80% tevredenheid op?

AshraBasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:49

Hey, Ik heb ook de sample besteld. Mijn pony's zitten ook onder de vliegen. De kleinere vliegen houden wel afstand, maar de dazen trekken zich niks aan van dadt luchtje!

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:52

nou ik heb het proefflesje aangehad, maar de spray (dop ) werkt niet eens, dus krijg geen druppel uit dat flesje gespoten. Schiet niet echt op.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:56

babbii_lief schreef:
ik wil ook een proefpakket heb op de site geken of ik ben erg blind maar zie nergens waar je dat kan aanvragen

die van mij staat in jou kastje :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:05

Muisbal schreef:
hofmanthuis schreef:
Daar zijn proefflacons voor!
Gewoon om het uit te proberen toch!!
En bevalt het je niet dan is er nog altijd geen man over boord. Het was gratis!!
De 80% komt trouwens niet van Bokt.nl af maar van de testen die in 2007 en 2008 zijn uitgevoerd met Zzimply.
Maar nogmaals als het niet bevalt moet je gewoon verder kijken.
Op boerenwinkel.nl staan er meerdere op! Veerust, Atex Daas, Atex Insect. Dus keuze genoeg dacht ik zo!

In de zomer of in de winter getest?
Kan me aan de hand van de reacties nauwelijks voorstellen dat het in de zomer is geweest, sorry :')

hahaha ja als je het in de winter gebruikt helpt het goed, want dan zijn er geen dazen.
is een goeie muisbal.
dat is dan die 80%

ik gebruik wel veerust, of me eigen gemaakte brouwsel.
helpt het beste.
thee, kruidnagel, azijn en een beetje citroen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:29

Ik heb het zojuist voor het eerst op mijn jaarling geprobeerd. Aangezien er toch wel erg weinig vliegen waren kon ik nog niet echt een conclusie trekken.

Gebruikt niemand Endure? Daar zit permethrin in.
Ik heb het zelf niet, maar een vriendin van mij gebruikt het wel. Stinkt niet, en werkt ook echt een week lang. Is wel in Nederland te verkrijgen, maar de gebruiksaanwijzing is in het engels, en het is even zoeken waar je het kunt kopen.
Samenstelling:
ingredienten :
ACTIVE INGREDIENTS: Cypermethrin CAS # 52315-07-8 . . . . . . . . . . . . 0.15% Pyrethrins, CAS # 8003-34-7 . . . . . . . . . . . . 0.20% Piperonyl Butoxide Technical*, CAS # 51-03-6 . . . . . . . . . . . . . 1.60% Butoxy Polypropylene Glycol, CAS # 9003-13-8 . . . . . . . . . 5.00% OTHER INGREDIENTS . . . . . . . 93.05% TOTAL: 100.00%

Verder erg duur, maar werkt wel, dat heb ik zelf ook gezien. Schijnt zelfs tegen teken te werken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 29-06-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:32

Ik ben niet zo weg van endure, ik word zelf straalmisselijk als ik het gebruik, en het idee dat paarden dat spulletje binnenkrijgen als ze bij elkaar staan te groomen staat me niet echt zo aan. Het werkt wel hoor, daar niet van (ook tegen teken meen ik).

hofmanthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:09

Ik heb het al eerder geschreven!!! Alles wat uitsluitend in het Engels staat beschreven is jammer genoeg onbetrouwbaar.
In Nederland is de Nederlandse taal verplicht!!!!! De wet bepaalt dat!!!!!
Deze producten hebben in 99% van de gevallen dus geen toelating!!!!!
Jammer dat bepaalde bedrijven en winkels deze producten illegaal importeren.
Ze hebben niet alleen hun zelf ermee maar ook nog u als paardenhouder.
Kijk gewoon op www.vwa.nl en staat het bedrijf hier niet op dan moet je er NIETS van kopen!!!!

Duidelijkheid is belangrijk.
Hofmanthuis brengt duidelijkheid ook al wordt het niet altijd gerespecteerd!!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:11

Nee, niet werkend spul verkopen daar hebben ze de consument niet mee :roll:

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:35

Hofmanthuis ik vind het een beetje raar dat je schrijft dat wat in het Engels staat geschreven onbetrouwbaar is. Endure wordt bv in Amerika gewoon gebruikt en toegestaan voor paarden.

Ik ben er persoonlijk niet zo weg van, maar dat is een ander verhaal.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:38

hofmanthuis schreef:

Lever je klant die duidelijkheid dan ook, door middel van ingrediënten vrijgeven. Ik zie verder geen duidelijkheid, behalve dat u de term klantvriendelijkheid niet begrepen hebt, het begrip duidelijkheid tevens ook niet, helaas.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 00:47

Moderatoropmerking:
Naar dit topic zal nog specifieker gekeken worden maar voor nu wil ik jullie alvast vragen om weer ontopic en vriendelijk verder te gaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:21

hofmanthuis schreef:

:wave: dan heb je waarschijnlijk mijn vraag over het hoofd gezien:
Citaat:
Waar heb jij dan Zzimply laten testen, waar baseer jij die 80% tevredenheid op?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:01

Ik heb vorige week een fles Zzimply besteld maar het is nog steeds niet binnen. Vind het jammer om te lezen dat het toch niet zo goed werkt als dat ze aangeven.

Ik gebruik al jaren Hoba-daas. Werkt uitstekend voor de paar uur dat ze op de wei staan maar het stinkt verschrikkelijk. Het is toch nog toe wel het goedkoopste merk en naar mijn idee bestwerkende 'natuurlijke' spray die er is.

Endure vertrouw ik niet, dat heeft een te lange werking.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:07

hofmanthuis schreef:
Ik heb het al eerder geschreven!!! Alles wat uitsluitend in het Engels staat beschreven is jammer genoeg onbetrouwbaar.
In Nederland is de Nederlandse taal verplicht!!!!! De wet bepaalt dat!!!!!
Deze producten hebben in 99% van de gevallen dus geen toelating!!!!!
Jammer dat bepaalde bedrijven en winkels deze producten illegaal importeren.
Ze hebben niet alleen hun zelf ermee maar ook nog u als paardenhouder.
Kijk gewoon op http://www.vwa.nl en staat het bedrijf hier niet op dan moet je er NIETS van kopen!!!!

En dit is dus niet waar.. Endure is toegelaten voor de Amerikaanse markt. Daar bestel ik het ook. Ze hebben ook echt geen belang om de aanvraag voor de Nederlandse markt te doen, dat is duur en voor een kleine markt.

Maar endure werkt heel erg goed, je hoeft het lang niet zo vaak op te spuiten als de gebruiksaanwijzing aangeeft. Vliegen, tegen en dazen blijven weg. Gedurende een aantal dagen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:34

Anya, zou jij mij de ingrediënten van Endure eens willen pb-en. Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

edit; heb het al gevonden,

Citaat:
ingredienten :
ACTIVE INGREDIENTS: Cypermethrin CAS # 52315-07-8 . . . . . . . . . . . . 0.15% Pyrethrins, CAS # 8003-34-7 . . . . . . . . . . . . 0.20% Piperonyl Butoxide Technical*, CAS # 51-03-6 . . . . . . . . . . . . . 1.60% Butoxy Polypropylene Glycol, CAS # 9003-13-8 . . . . . . . . . 5.00% OTHER INGREDIENTS . . . . . . . 93.05% TOTAL: 100.00%

Cypermethrin en Pyrethrins zijn dacht ik een soort insecticide, dus vandaar waarschijnlijk alle waarschuwingen op de verpakking. Verder staat er ook op dat dit middel ook tegen teken werkt

Ik denk niet dat ik mijn paard hier mee wil rond laten lopen :n

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:21

hofmanthuis schreef:
Sorry dat ik bij jullie onprofessioneel overkwam maar ik meen echt elk woord wat ik schreef.
Niet om Eveli af te zeiken, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat er uit dat onderzoek komt.
Waar het getest gaat worden en welke methode wordt toegepast?
De uitslag is bij mij al bekend. Maar dat doet er niet toe.
Trouwens je hebt volgens mij echt 100 ml nodig voor een onderzoek.
En Eveli, weet je al wat zo’n analyse kost??
Dus nogmaals sorry dat ik bij jullie niet goed over kwam.

Nog even het volgende:

Groetjes van Hofmanthuis.

Nogmaals, dit gaat u niets aan wat dit onderzoek gaat kosten. En ik heb al minimaal 100 ml thuis staan inmiddels, die emotionele bokkers zijn namelijk ook ontzettend vrijgevig :)
Welke methode er wordt toegepast en waar het getest wordt gaat u ook niets aan.

Wordt vervolgd :)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:35

Ik had ook na een paar dagen het proef flesje binnen.
Spuitdop werkte hier wel!!hihi

Maar helaas op mijn paard werkt het niet, op de poetsplek ingespoten maar nog werd hij aangevallen, dus maar weer neovet phaser erop en weg waren de dazen!

Helaas dus voor ZZimply..... vind het wel lekker ruiken trouwens beetje kruidnagelachtig luchtje.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 15:33

singasong schreef:
Ik denk niet dat ik mijn paard hier mee wil rond laten lopen :n

Tot je paard een aantal weken in een kliniek staat zonder witte bloedlichaampjes van enige betekenis. Vanwege de door teken overgedragen coïnfectie en een lyme-infectie.
Nu heb ik zelf ook chronische lyme.. ik weet wat voor effect dat kan hebben. Mijn paard is voor de dood weggesleept door 2 weken antibiotica ín de slagaders te spuiten.

En er werkt verder niets anders tegen teken.
De insecticide is voor paarden ongevaarlijk, er zijn er wel die allergisch kunnen reageren, maar dat geldt ook voor andere middelen.
deze specifieke insecticide is niet toegestaan in de eu in bepaalde hoeveelheden. Enkele liters tegelijk in de sloot is niet goed voor het oppervlaktewater. Maar goed: ik gooi het niet in de sloot.
En mijn paarden zijn teekvrij en hebben véél minder last van vliegen. En aangezien mijn andere paard een sarcoid heeft gehad en die overgebracht worden door vliegen (zo blijkt uit recent duits onderzoek) spuit ik het er met een gerust hart op