Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:27

200 gram moet meer dan genoeg zijn met deze temperaturen. Ik gooide geschoren de 300 grams pas op als het snachts iets onder/rond 0 werd en overdag rond het vriespunt hing.

Die van mij staat nu ongeschoren en bloot buiten, shet trouwens ook.

Tancreda4

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:31

Wat een warmte! Oke, ik kom terug van mijn post van vanmorgen/gisteravond, ik heb er vanochtend wel een dunnere op gedaan, en had haar beter bloot kunnen zetten, want het is meer dan warm zat nu de zon ook is doorgebroken! Ik heb in mn tshirt buiten gelopnen :=

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:32

Ja het is toch gewoon bizar met de temperaturen :oo .
M'n gras is ineens ook weer keihard gaan groeien _O- .

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:35

Strakblauwe lucht met zon :oo Loop al de hele week zonder jas en de pony's staan ook overdag lekker zonder dek. Belachelijk weer en dan moet het over 2 weken een horrorwinter worden..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:05

over 2 weken horrorwinter ja? kan t me niet voorstellen :+

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:00

ach, weervoorspellen zijn ze hier niet echt heel goed in.

hier onder regendek, nog warm zat.
morgen gaat ze voor de helft(streepmodel) geschoren worden, en dan weer 200 op denk ik.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:21

mijne heeft 200 gram op

tsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:30

Eentje staat met een 0 grams deken op maar die knalt eigenlijk ook al teveel in haar winterhaar...
De andere heeft een 200grams deken op en doet het er erg goed in.

RobinRijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:30

Die van mij staat ook met een 200 grams. Overdag als het mooi weer is zoals vandaag doe ik m af.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:33

Ik heb de deken er vanochtend maar weer af gehaald. Het was 17 graden bij ons. Dat is echt veel te warm voor een deken. Hij staat 's nachts altijd op stal. En aangezien hij een vrij warme box heeft ook al is het een buitenbox, (hout) laat ik z'n deken vannacht ook al. Ik zie morgen wel weer wat het weer doet.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:54

hier ook nog 200 :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:03

zaterdag geschoren, 200 grams erop

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:56

zap schreef:
Had je dan de deken niet beter af kunnen doen? Zomerdeken naar bloot lijkt mij een minder heftige overgang dan van zomerdeken naar 300 grams en dan weer 150 grams. Het is warm zat lijkt mij?

Neuhh.. Ik heb een Bucas, anti transpirant en kan gedragen worden van -10 tot +20 dus moet goedkomen lijkt mij. Toen ik m vanmiddag eraf haalde voelde hij zich goed onder die deken.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:22

Die van mij toch maar onder regendekentje gezet.... Hij stond te zweten onder zijn 200 grams..... Eerst heeft ie het voortdurend koud. Nu weer te warm. Wat een klote weer! Iedere keer weer van warm naar koud! Heb er zelf ook wel last van.... Koppijn enzo!

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:27

Ik heb die van mij ook van een 200 naar een 0 grams gezet, heb er wel een fleeceje onder gedaan, mocht ie het morgen nog te warm hebben, gaat het fleeceje er ook nog onderuit. Hij is niet geschoren.
Heeft er iemand ervaring met de Rambo duo dekens? Zweten ze daar minder onder door het "betere" materiaal dat gebruikt is? (Mijn paard zweet namelijk heel erg snel) Ze zijn zo ontzettend duur dus ik wil graag ervaringen horen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:34

ja het is echt lastig weer, voelt zo benauwd en vochtig aan, en dan die hoge temp...
vanmorgen vroeg was het binnen in de stal al bijna 18 graden... :oo
en buiten 14 graden...

ik ben toch wel blij dat we besloten hebben om zaterdag al te scheren, heb er nu wel veel profijt van ondanks dat we nog niet heel hard aan het werk zijn...
en 200 grams is geschoren ook echt meer dan zat nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:42

Ze gaven voor de nacht minima van 10° op maar ik vind het nu toch wel flink stuk frisser hoor.

Heb voldoende ruwvoer gegeven voor de paarden die de nacht doorbrengen op de paddock maar ze heben nog geen wintervacht zoals vorig jaar. Als ze geen vacht meer gaan bijmaken gaat er toch ook de fleece bovenop vanaf 5° overdag. Wordt het rond de 0° overdag en 's nachts kouder, dan gaat het dikkere dek er op.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:45

Een fleece als ze buitenstaan? Wat als het regens, als ze in het dauw gaan liggen? Dan worden ze toch alleen maar koud en nat van?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:59

Ik ben ook niet zo een fan van fleecedekentje onder je deken.... Alleen al omdat het ontzettend gaat trekken als het paard beweegt. Dus mijne lekker onder zijn o grams en kijk morgen wel weer verder. Ben zelf toch conitinu op stal dus kan hem mooi in de gaten houden. Mocht 200 grams te warm blijven en 0 te koud dan doe ik zijn wollen eronder. Alleen is die met hals dus is gelijk weer zo veel!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:11

Paard stond gisteren te zweten onder een 0 grams regendeken.
Vannacht een fleecedeken op gedaan, vandaag overdag doe ik de deken af.
Ze heeft het anders veel te warm.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 09:23

Lady_melissa schreef:
Ik heb die van mij ook van een 200 naar een 0 grams gezet, heb er wel een fleeceje onder gedaan, mocht ie het morgen nog te warm hebben, gaat het fleeceje er ook nog onderuit. Hij is niet geschoren.
Heeft er iemand ervaring met de Rambo duo dekens? Zweten ze daar minder onder door het "betere" materiaal dat gebruikt is? (Mijn paard zweet namelijk heel erg snel) Ze zijn zo ontzettend duur dus ik wil graag ervaringen horen.

Ik had eerst 1 rambo deken en ben in 1 jaar dekens helemaal op rambo over gegaan.
Mijn pony is te breed voor de meeste andere dekens, past ze dus niet goed.
Rambo (en Rhino en Amigo die zijn wat goedkoper) past perfect en zweet nooit.
Bucas heb ik er ook 1 van, daar zweet ze ook nooit onder.
De enige deken waaronder mijn pony ooit heeft staan zweten was een goedkope van EJ, dus dat maakt zeker uit!
Gewoon via bokt/marktplaats tweedehands op de kop tikken die horseware dekens!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:09

Ik heb een rambo deken. Zweten ze inderdaad niet snel onder. Een keer heeft ze er onder staan zweten, maar dat kwam omdat ze veel te warm stond ('s nachts rond het vriespunt) en overdag was het weer 15 graden met zon geworden. Daarbij stond ze toen op stal, met een raampje waar de zon doorheen kwam. Veel te warm dus. Verder heeft ze er nog nooit onder staan zweten. Vind het de beste dekens die ik tot nu toe heb gehad.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:09

Def schreef:
Lady_melissa schreef:

Ik had eerst 1 rambo deken en ben in 1 jaar dekens helemaal op rambo over gegaan.
Mijn pony is te breed voor de meeste andere dekens, past ze dus niet goed.
Rambo (en Rhino en Amigo die zijn wat goedkoper) past perfect en zweet nooit.
Bucas heb ik er ook 1 van, daar zweet ze ook nooit onder.
De enige deken waaronder mijn pony ooit heeft staan zweten was een goedkope van EJ, dus dat maakt zeker uit!
Gewoon via bokt/marktplaats tweedehands op de kop tikken die horseware dekens!

Inderdaad Bucas, zeker weten! Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijne zweet er nooit onder en bucas past bij mijn paard altijd heel goed dus ik ben er helemaal fan van . *\o/*

Lady_melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:44

Okee allemaal positieve ervaringen dus! Dan denk ik dat ik er toch maar 1 ga aanschaffen.
Hij stond onder een 200 grams deken van QHP, en hij was kleddernat. Nu staat hij onder een 0 grams van HKM met een fleece eronder. Ga zo naar hem toe om te kijken of het goed gaat, en anders gaat de fleece eronder uit.
Zit eraan te deken om de Rambo Duo te kopen. Maar € 380,- vind ik erg veel geld. Denk wel dat het beter is voor mijn paard, dus moet ik er maar aan gaan geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:50

Heb een Rambo all weather outdoor denk ik. Indertijd gekocht omdat paardlief geschoren werd, jaar erna werd ze niet geschoren en toen ook gebruikt tijdens erge regenval met enorme snijdende wind en later sneeuw. Heeft ze het prima onder gedaan, zelfs met wintervacht. Kost inderdaad best wat geld maar je hebt er ook echt wat aan!

Ik zou ze enkel bij mooi maar koud weer met fleece zetten. Bij regenweer heeft dat echt geen nut ;) Ga wel even sparen voor lichte of ongevoerde andere bucasdekens voor de andere paarden. Best prijzig als je er 3 in 1x moet aanschaffen :+