[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Beau_Myrthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:34

Hier gewoon de 0gr op gelaten. Niet de mogelijkheid om elke keer te wisselen en die regenbuien af en toe zorgen er toch voor dat de temperatuur daalt. Helaas zijn de voorspellingen nog niet geweldig.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:40

Hier nu sinds het weekend alleen de nacht regendeken 0 gr opgehad vanwege het mooie warme weer.
Hij is erg aan het verharen en heeft best veel jeuk. Maar vind het soms nog te koud om gelijk zonder deken te zetten. Staat namelijk 24/7 buiten. En aangezien ze deze week aardige wat buien opgeven twijfel ik.
Wat zouden jullie doen ?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:06

MarrieLeen schreef:
Ik vind het inderdaad ook lastig nu met dit weer.. die van ons is zaterdag van 220 naar een 0-grams regendeken gegaan, ongeschoren.
Het weekend ging dat prima, maar komen toch weer wat koelere dagen aan. Zouden jullie dan gewoon die 0-grams oplaten?
Dat gewissel steeds lijkt me ook niet goed of wel? Zijn sowieso niet in de gelegenheid om overdag/'s nachts te wisselen. :)

Ik zou de 0 grams er gewoon oplaten, dat gewissel is mijn inziens niet goed.
En boven de 10 graden is 220 gram al gauw te warm.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:13

Ik had vanaf zaterdag zonder deken (geschoren). Zouden jullie nu weer regendeken op doen? (Noord Holland!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:20

Ik zou het zelf wel doen eigenlijk. Maar jij kent je paard het beste!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:44

Gisteren bloot, geschoren maar vandaag en s nachts nog 100 gram. Regende hier in het westen echt flink vanmorgen

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:00

Hier sinds vrijdag al 100gr. Vanochtend was het wel wat frisser met de regen, maar de wind was absoluut niet koud, vanmiddag alleen maar zon. Na het rijden lekker een uurtje bloot kunnen opdrogen en nu gewoon de 100 weer op, paard voelde er gewoon fijn onder. Gaat om een ongeschoren maar hele winter dun vachtje en koukleum, inmiddels al in volledige zomervacht.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:27

Hier de thee doek ( ausie) op gedaan. Fries is wel twee keer geschoren afgelopen seizoen en staat alleen smiddags een paar uur buiten. Op stal is het heerlijk. Momenteel heeft hij het snel te warm onder een waterdichte deken dus had een dunne stal deken op maar met dit weer als hij wel een bui krijgt kan je die uitwringen.... Dan maar de Aussie die is snel droog en beschermt hem dan wel weer tegen Beestjes en kriebels

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:59

Pff ik had gisteren voor het eerst de bucas turn Out select op. Mooi netjes afgesteld lag perfect. Niet eens te lang waar ik eerst bang voor was. Kom ik net terug van werk heeft meneer de hele deken over z'n hals op de grond hangen. Bilkoord eraf gescheurd. Ik gebeld met bucas paardendekens hoe of wat. Want paard heeft nog nooit een deken gesloopt. Kreeg ik het antwoord dat ik de deken niet juist heb gebruik. Omdat ik het staart koortje niet dicht had gedaan. Nou ik heb nog nooit een regendeken gezien met staartkoort, beenkoorden en buiksingels zaken netjes dicht. Als die staartkoort zo belangrijk is dan mogen ze daar wel een ander systeem voor maken ipv iets wat je zelf maar een beetje vast moet maken. Belachelijk ben er helemaal klaar mee. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:05

Inderdaad belachelijk. Ik vind die koorden ranzig en bilriemen gebruik ik ook niet meer.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:25

Dat vind ik echt ridicuul...

Myrna91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 21:44

Ik hoop op meer reacties. Dan wil ik die anoniem naar hem mailen in de hoop dat ik in iedergeval nieuwe beensingels krijg toegestuurd

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:03

Die van mij staat sinds gisteravond onder de 1200 dinier regendeken van Amigo. Vanmorgen al vroeg naar stal geweest. Ze had zandkoliek.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:05

Mijn bucasen altijd met bilkoorden (gekruisd!!!) En nooit problemen, liggen altijd super...

Paarden de nachten onder de dekens maar blijven lekker buiten. Overdag als het kan de dekens af. Heb de 50 gram amigo+ fleece voering op.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:08

Mijn is geschoren en staat sins zaterdag avond bloot omdat de temperaturen hier toch boven de 14 graden bleef 's avonds, vanaf morgen doe ik 100g weer aan het tempetuur gaat weer onder de 10° zakken

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:18

Idem hier, ik gebruik nooit staartkoorden bij mijn Bucas dekens en ze blijven netjes liggen, ook bij stormwind... Dit vind ik echt geen reclame voor hun service...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:21

Als je geen billkoorden gebruikt en alleen maar een staartkoort en die niet dicht doet dan kan dit gebeuren ja.. Die zorgt ervoor dat die liggen blijft.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:24

xLes schreef:
Idem hier, ik gebruik nooit staartkoorden bij mijn Bucas dekens en ze blijven netjes liggen, ook bij stormwind... Dit vind ik echt geen reclame voor hun service...

Bucas service staat niet zo heel hoog aangeschreven hoor. Zijn tal van verhalen van bekend.

Ik snap niet wat staartkoorden zouden moeten doen voor de balans van je deken. Beensingels moeten toch al voorkomen dat dekens scheef glijden of dat ze opwaaien. En beensingels en staartriemen is een beetje dubbel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:26

beensingels vind ik ondingen.. Die gebruik ik nóóit altijd alleen maar de staartkoorden (de plasticen van rambo) en dan liggen dekens als een huis.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:31

Maar als ik het goed begrijp heb je zowel geen staartriem alsmede geen bilkoorden gebruikt? Want dan is het met wind of een scheef paard inderdaad niet zo gek dat ie gaat schuiven.
Beide zou ik dubbelop vinden, maar beiden niet is wel een risico.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:58

Hier altijd alleen staartkoord en liggen super. Vind dat ideaal. Maar idd geen 1 van beide vast is wel een risico..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 01:49

Bilkoorden zijn wel gebruikt. Er was namelijk 1 afgescheurd.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:26

Ik gebruik ook alleen staartkoorden, de plastic van Rambo. Ik vind ze echt ideaal en geen gedoe meer met bilkoorden, en die plastic dingen worden ook niet ranzig. Ik had 1 keer perongeluk een deken zonder staartkoord opgedaan maar binnen 10 minuten lag de deken naast het paard, zo'n staartkoord doet dus best veel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:50

Pfff als ik die verhalen soms lees. Blij met mijn Epplejeck dekens die zich verrassend goed houden. Had er al niet op gerekend dat ze een hele winter mee zouden gaan maar dat doen ze, en ze kunnen volgend jaar gewoon weer want ze zijn nog helemaal goed! En voor dat geld is het ook niet zo erg als ze het begeven. Snap alleen dat die pasvorm niet voor ieder paard geschikt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:54

Heel veel mensen hier op stal hebben ze ook, prima dekens, helaas gaan ze bij mij wel snel stuk en na 1x rollen liggen ze niet meer goed (heel erg naar 1 kant). Horseware ligt hier wel helemaal prima en houd het tenminste vol. Helaas wel 3x zo duur :p