Hier nog steeds onder de 100 gram. Ze voelt er prima onder en als het straks kouder word dan gaat ze onder de 200. Ik wil nog wel ruimte hebben om straks, als het echt winter wordt, haar onder 300 te zetten. Als ik haar nu onder 200 zet met 9 graden overdag, dan vind ik er straks teveel verschil in zitten.
Die 200 gram kan die van mij lang op hebben hoor zonder verder op te bouwen. Maar door de wind en alles vind ik het ondanks 9 graden toch heel erg koel.
Die van mij laat ik na het werken opdrogen met een (dun) fleecedeken (vaak in de stapmolen en anders op stal, maar vaak is hij al droog als ik heb naverzorgd) omdat hij zijn wolledeken over zijn hoofd geprobeerd heeft uit te trekken, was niet zo een succes
Ik doe geen fleece onder izjn staldeken omdat dat onwijs gaat schuuren.
Hier nog gewoon 370gram op. Heb een hals opliggen die ik met zonnig weer deels terug klap. Ze heeft dan een kwart halsje op. Wisseling van dekens doe ik niet aan. Geschoren en zolang het overdag niet boven de 12graden word houd Ze deze op.
Als het kouder word.. Onder het vriespunt krijgt ze een onderdeken 100gram eronder
Hier ook onder de 300. Stond onder 400 maar die vond ik niet helemaal prettig liggen dus daar moet ik nog wat op gaan verzinnen . Geschoren maar niet kaal meer. Heb gister zij. Hals ook af gedaan. Even aankijken of ik hem weer opnieuw ga scheren
Hier eentje met 250 en eentje met 100, beiden ongeschoren.
mirgino
Geplaatst: 24-12-13 15:50
die van mij is er vandaag niet uit geweest, wel zijn box even uit tijdens mesten maar niet los de wind en regen staan pal op de luiken en de deur naar de paddock
hij had het wel warm maar stond niet te zweten onder 50 gr bucas halve hals heeft de deken 2 uurtjes afgehad en nu weer op.
ik heb liever lekkere vrieskou dan dit baggerweer!!
Nouvel
Geplaatst: 24-12-13 15:58
die van mij staat nu buiten in de paddock weg te waaien en te spoelen onder zijn 100 grams... zo lekker naar binnen en een droge jas aan...
Die van mij stond ook lekker met haar kudde vanmorgen midden in het land in de wind ipv in de schuilstallen. Toch best warm onder de 100 gram. Morgen maar weer kijken hoe ze voelt en anders mag ze even zonder overdag.
nts19
Geplaatst: 25-12-13 13:02
die van mij staat nog steeds onder een regendeken omdat hij buiten altijd zoveel rent en dan kletsnat is. maar nu zit ik te twijfelen..
ik heb als het goed is ongeveer een 200 liggen voor als het heeeel koud word. zal ik een regendeken met fleece bijbestellen of een regendeken met 100 grams?
hier ook nog steeds 100, mooi weer maar frisse wind
ik wissel bij erg nat regenen tussen 100 grams en ongevoerd met 100 grams liner, kan de ander drogen...
Sappos
Geplaatst: 25-12-13 15:37
Mwhaha hier nog steeds 400 en 500 gram ik ga niet terugwisselen. Zeker met die vieze wind en regen van de afgelopen dagen ga ik niet voor 1 dag terug naar een enkele deken. Haar groeit nog altijd heel hard dus zo warm zullen ze het ook weer niet hebben. Ze hebben vannacht wel op stal gestaan, daar staan ze met 200 gram en ze hebben een paar uur lekker zonder deken gestaan.
jesito
Geplaatst: 26-12-13 09:21
Het is soms heel frappant hoe de gevoelstempratuur heel erg kan veranderen dor wind en regen. Laatst was het 12 graden maar door de wind en de regen, krijg je toch een compleet andere gevoelstempratuur. Gister was het 10 graden net aan en toch geeft dat een veel warmer gevoel zeker met een zonnetje. Zo vind ik dat je dus idd niet alleen blind uit kunt gaan van de tempratuur. Het beste is goed blijven voelen en daarop reageren en soms een beetje logisch denken.
Es_ther
Geplaatst: 26-12-13 16:21
Mona nog steeds onder 0, geschoren paard 300!
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 26-12-13 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt