[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:43

Gypsy schreef:
Even checken of mijn pony nou zo raar is... Ze stond afgelopen nacht onder een 300 grams met hals en gaat dan nog liever binnen staan (waar geen eten is) dan buiten waar wel eten is. Ze heeft de hele winter met haar eigen vacht gedaan maar heb haar vorige week voor 't eerst in haar leven waarschijnlijk geschoren, echt alles eraf. Vandaag heeft ze zonder deken gestaan, nu voor vannacht staat ze onder een 200 grams zonder hals. Oja zijn goede outdoordekens, echt waterdicht.

Ik heb echt 0,0 ervaring met dekens. Pony is nogal een mietje dat wel. Wat zouden jullie doen? Ik voel al steeds onder de deken hoe warm het daar aanvoelt maar eerlijk gezegd zegt dat me niet veel. :') Zweten doet 'ie echt niet.

Ik zou dan voor de nachten 200 ophouden en overdag een dun dekentje op. Ik vind van 300 naar bloot nogal een overgang op 1 dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:43

Heb (bijna) hetzelfde Gypsy, mijne heb ik nu ook onder een 250gr outdoor staan, hals er vandaag afgehaald. Blijft rond de 10 graden dus kunnen ze best hebben!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:46

Een dun dekentje heb ik nog niet. Als ze ook maar denkt dat ze het koud heeft staat ze meteen te rillen en dat heb ik haar niet zien doen. Als het fris/bewolkt blijft overdag houd ze d'r deken maar gewoon op anders denk ik.

Beloven goed om te horen dat het niet "gek" is haha. :D Had ik dat dus toch niet zo gek bedacht vanaf vandaag zonder hals. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:51

Je moet toch ergens een streep trekken. Ze staan volgende maand weer dag en nacht buiten hier en dan wil ik toch wel van de grams afzijn.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:00

Ja hoe ik dat ga doen weet ik dan nog niet precies. Ik vrees dat ik eigenlijk voor tussen de 200 grams en helemaal niks nog een dunner dekentje aan moet schaffen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:01

Gypsy schreef:
Ja hoe ik dat ga doen weet ik dan nog niet precies. Ik vrees dat ik eigenlijk voor tussen de 200 grams en helemaal niks nog een dunner dekentje aan moet schaffen?

Ja dat zou ik wel doen, dan kun je dr als het hopelijk binnenkort lekker voorjaarsweer wordt overdag zonder deken laten en dan 's nachts nog een dun dekentje op doen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:02

Ochjee oké. Dan moet ik denken aan een fleecegevoerde regendeken of zo? :o?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:10

Gypsy schreef:

Ja, waterdicht is wel handig als ze altijd buiten staat.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:39

Afbeelding

Dit is de bucas big neck vliegendeken. Hij zit te strak op de schouder bij mijn haflinger.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:43

VWestra schreef:
hmm ik heb dan het vermoeden met mijn Fries dat het niet 100% succes gegarandeerd is. De Rambo is namelijk echt perfect..

misschien dan gewoon een 0 grams regendeken kopen -O-

Voor onze breedgeschouderde Gelderse dame hebben we ook een aantal bucas dekens. Die zijn wel het normale model ( geen big neck versie) alleen dan een maatje groter dan haar gewone/ andere dekens. In dit geval voor een paard van 1.63m gewoonlijk maat 205/ 206/ 6.9 mits ruim genoeg bij de schouders. Hier bijv Ir, equi-theme easy move, Fedimax. Bij Bucas en Snuggy hoods halsdeken maat XL (let op masker gedeelte valt als extra-Full hoofdstel bij de snuggy). Bucas buzz off zebra/ rain dekens 215/ 213/ 7.0, en los bucas zomer halsstuk ook Mt XL/ 7.0. Voordeel is dat de hals dan net wat langer valt als een maatje kleiner, en ruim genoeg voor onze robuust gebouwde paarden. Het verschilt zo per paard wat fijn werkt. Je zou evt ook aan een horseware vliegendeken met regenliner kunnen denken, net zoiets als de sunshower. Je ziet het veel in combi met de Rsih deken.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:47

@ Wesco: Heb je je bucas in dezelfde maat als je gewone dekens? (Hoef ik hier namelijk echt niet te proberen (: ) En valt de big neck veel ruimer dan de gewone versie?

Ik vraag het eigenlijk omdat ik volgend jaar waarschijnlijk die van ons moet gaan vervangen, en dan is het handig om te weten of de big neck versie wat zou zijn.
Laatst bijgewerkt door samirah op 03-04-16 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:49

Ziet er niet echt lekker uit inderdaad. Lijkt bij de borst/hals ook heel hoog te zitten? Maat groter wordt erg lang denk ik.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 00:07

De rambo ligt veel beter. Bij de Bucas trekt de vaste hals en die hals was niet te strak.De Bucas is dezelfde maat 205 die hij altijd heeft. Ik vond de deken niet te hoog.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 08:06

Heeft iemand toevallig al de back on track cooler gezien? Ik vroeg me af heeft deze nu kruisingels of niet. Op de ene website wel en op de andere niet haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:44

even navragen?
de fleece en de maasdekens hebben beide singels

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:07

Gypsy schreef:

Ik denk dat je zowel 0 als een licht gevoerde nog nodig hebt. Door nu te scheren is de komende weken de vacht niet waterdicht dus zit je voorlopig nog aan dekens vast helaas.
Als je paard het nu koud heeft is dat niet zo gek, ze is gewend aan haar eigen vacht en die valt nuweg. Ik neem aan dat die ook nog vrij aanwezig was anders had je niet geschoren. Dus 250 a 300 grams is dan niet gek.

Hier vannacht de 50/100 grams opgehad en vandaag weet ik nog niet of die af gaat. Gister een cross gereden dus even spieren warm houden..

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:03

oliebol, nou regent het... Staat mijn paard in haar blootje :=
Koud zal ze het ws niet hebben maar als ik vanavond kom zal ze wel behoorlijk vies zijn |o

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:40

Paarden gister toch besloten nog zonder deken te laten.. Hopelijk hebben de geschoren het niet koud in deze regen :(

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:41

Zoals ieder jaar is het weer k..... met het weer :(
Gisteren was het warm , lekker onder dunne deken. 0 grams.
Vandaag weer wat frisser.
Ik laat de 0 grams maar op liggen, kan ook niet iedere dag wat anders opleggen.
En ze staan snachts op stal , maar ik vind het wel lastig ieder jaar weer!

Ben op zoek naar een goede vliegendeken met hals in mt 2.05.
Welke vinden jullie goed zitten en goede kwaliteit?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:45

ja lastig he, het hoosde van de regen hier vanmorgen en gelijk ging de temp naar beneden...
ik ben toevallig vandaag vrij en was vanmorgen even op stal, heb de ene gewisseld naar 100, de ander onder ongevoerd gelaten, die heeft nog zo'n dikke vacht

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:46

Hier na de 100 grams gegaan, en hals afgelaten voor vandaag.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:51

Het blijft lastig, maar ongeschoren kunnen ze dat wel hebben de 0 grams.
Mocht het echt nog weer heel veel kouder worden dan leg ik er een fleesje onder.

Maar ik ga er maar vanuit dat we heel veel zon gaan krijgen {:} {:}

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:55

Gister een nieuwe 0 grams besteld bij de EJ, nu onder de 50gr van bucas. Binnenkort nog even een nieuwe 100 grams en dan kan ze er weer tegen aan.

Mocht iemand nog interesse hebben in een bucas deken maat 205 en 50gr doe maar een pb! Zodra ik de 0 grams heb gaat die de verkoop in. Vind hem toch niet zo mooi/fijn liggen op Jonkvrouw.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:24

Lastig om te kiezen wat je met dit weer op je paard legt he ....
Ik heb momenteel een 200 grams erop met 0 grams regendeken, maar merk wel dat dat nu echt te warm word.
Ik denk dat ik nu ga kiezen voor een zweetdekentje met 0 grams.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 15:31

Ik vind het inderdaad ook lastig nu met dit weer.. die van ons is zaterdag van 220 naar een 0-grams regendeken gegaan, ongeschoren.
Het weekend ging dat prima, maar komen toch weer wat koelere dagen aan. Zouden jullie dan gewoon die 0-grams oplaten?
Dat gewissel steeds lijkt me ook niet goed of wel? Zijn sowieso niet in de gelegenheid om overdag/'s nachts te wisselen. :)