Macho heeft nu al een aardig tijdje 200 grams regendeken op. Wil hem graag niet te dicht in zijn vacht hebben anders zit een leuk ritje er niet bij van de winter!
jesito
Geplaatst: 30-10-11 09:07
Beetje offtoppic, maar bij ons hebben veel merries ook last van hele heftige hengstigheid (gehad). Die van mij dus ook, alles lijkt wel door elkaar met dit weer.
S_uus
Mijn paard staat al een tijd met 200 grams regendeken. Was gisteren wel iets klam op zijn borst en in zijn "okseltjes", maar niet extreem, dus ik laat het zo. Ga alleen nog wisselen als het straks overdag 0 graden wordt. Hij is trouwens na het rijden altijd erg bezweet, maar dat heeft hij altijd, zomer of winter. Na een half uurtje onder fleecedeken is hij helemaal droog!
Die van mij ook! Is na een half uurtje werken al helemaal nat. Vooral op zijn kont en hals en dan is het eigenlijk al genoeg om echt 10 minuutjes uit te stappen en nog een kwartiertje onder zijn zweetdeken. In de zomer spuit ik hem gewoon helemaal af en stap nog een kwartiertje tot hij droog is. Daarbij staat die van mij nu weer onder 200 grams maar gaat zodra het ook overdag rond de 10 graden blijft onder 300 grams. Stond ie al maar nu het weer iets warmer werd maar weer terug onder 200 grams gezet.
Lady_melissa
Geplaatst: 30-10-11 11:16
Zo doe ik dat ook! (bij mijne blijft zijn kont wel droog. Dat is dan ook het enige wat droog blijft ) Die van ons zijn gewoon warmbloedjes denk ik!
Nouvel
Geplaatst: 30-10-11 11:35
Gisteren geschoren, vanmorgen even gevoeld, staat nu buiten in de paddock en voelt prima onder de 200 grams...
Ik heb die van mij sinds een paar dagen onder een 200 grams binnen en buiten. Hij voelt er goed onder!
Bravura
Geplaatst: 30-10-11 11:52
Tegen beter weten in zijn hier de dekens weer af. Ze stonden gewoon onder de ongevoerde te zweten, laat staan een gevoerde. Als het weer 12 graden of minder wordt gaan ze weer op maar tot die tijd lekker bloot.
Mijne al enkele dagen honderdgrams, tis hier steeds a vijftien graden en snachts negen graden. Als het richting de tien graden en nachtforst gaat gaat de tweehonderd weer op.
Als het weer zo aanhoud en niet gaat regenen moet ik de deken er maar weer af halen, paardje staat onder een 0 grams regendekentje maar lijkt het nu weer zonder te kunnen... stom wisselvallig weer!
Anoniem
Geplaatst: 30-10-11 15:08
1 van m'n paarden die iets dikkere vacht had leek vandaag weer vacht los te laten...
M'n jonge hengst heeft dunnere wintervacht, hij heeft het nu prima maar als ik met hem meer aan het werk ga (ben hem zadelmak aan het maken ) en ik doe dat 's avonds dan gaat er binnenkort wel even fleece overheen tot hij weer droog is.
Wat een rotweer, alle paarden hebben er toch wel last van. Die met iets dikkere vacht zet ik 's nachts buiten, die met dunnere vacht overdag. Qua hengstigheid valt het bij ons wel mee, mijn merrie moet het bijna weer worden denk ik maar vorige keer was het gewoon normaal.
MiniLoe
Geplaatst: 30-10-11 15:29
xxMaxx schreef:
Maar temp rond de 10/15 graden is toch een ideale temp voor paarden? Of zijn jullie paarden geschoren?
geschoren
Batlow
Geplaatst: 30-10-11 15:31
Oh oke, ja dan is het begrijpelijk!! Die van mij wordt straks ook geschoren, maar staat nu nog bloot want zijn vacht is wel dik..
Geschoren onder een 300 gram. De ander niet geschoren ook 300 gram.
Ja klinkt heel onlogisch en nog te warm, maar als ze vacht aan maakt dan zit ik lichtelijk in de problemen omdat ze niet geschoren kan worden en nog wel een cross moet lopen.
Mijn geschoren paardje staat onder 100/200 gram. This echt nog 13 graden 's nachts, laat staan in een stal met nog 40 andere paarde haha
babooska
Geplaatst: 30-10-11 17:24
ik wacht zo lang mogelijk met het opgooien van een deken, wel zet ik ze onder een zweetdeken als ze gelopen hebben, dit om spierpijn te voorkomen.
Opie1991
Geplaatst: 30-10-11 17:27
Vandaag geschoren en staat met een vaak gewassen 300 gram dus zal nu wel 250 gram zijn en daarover heen een ongevoerde regendeken. Bij ons op stal is het koud. In de zomer weer een voordeel want dan is het lekker koel.