[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:19

Teteltee schreef:
Voor iedereen die het interessant vind: Ik had Bucas gevraagd hoe ik de temperatuur-range van dekens het beste kon interpreteren voor een geschoren paard, maar hun antwoord was dat de ranges toepasbaar zijn op ongeschoren én geschoren paarden. Ik zie nog niet helemaal hoe, maargoed, ik dacht ik deel het toch even :+

Ja ik snap hun wel, want hun theorie is ook dat je juist niet wachten moet met scheren maar vaak scheren zodat je geen dikke vacht er af hoeft te halen waardoor je letterlijk ze een jas uit doet.

Dat hebben ze in een online sessie wel een gezegd. Liever bij wijze van 4x scheren en kort in de vacht houden van begin af aan, dan eerst een dikke beer te laten worden en dan de jas uit en pas dekens op.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:25

Spenk schreef:
Teteltee schreef:
Voor iedereen die het interessant vind: Ik had Bucas gevraagd hoe ik de temperatuur-range van dekens het beste kon interpreteren voor een geschoren paard, maar hun antwoord was dat de ranges toepasbaar zijn op ongeschoren én geschoren paarden. Ik zie nog niet helemaal hoe, maargoed, ik dacht ik deel het toch even :+

Ja ik snap hun wel, want hun theorie is ook dat je juist niet wachten moet met scheren maar vaak scheren zodat je geen dikke vacht er af hoeft te halen waardoor je letterlijk ze een jas uit doet.

Dat hebben ze in een online sessie wel een gezegd. Liever bij wijze van 4x scheren en kort in de vacht houden van begin af aan, dan eerst een dikke beer te laten worden en dan de jas uit en pas dekens op.

Ja daar ben ik het zeker mee eens, zo had ik het alleen nog niet bekeken. Dank :D

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:53

Ik heb het ook gevraagd en kreeg een ander antwoord.... Zal straks even terug zoeken

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:01

Deze hals zat bij de deken. Heb nog nooit eerder een hals gebruikt maar is deze niet veel te groot?Afbeelding
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:10

Halzen zijn bij mijn paard ook altijd een uitdaging. Vaak aan de lange kant, maar soms tegelijkertijd dusdanig klein dat de sluiting het dichtste bij de borst niet eens dicht kan.. -O-

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 22:58

Valt wel mee, je moet vooral kijken hoe ie valt als ze helemaal naar beneden staan, hoe valt ie dan als ie vanaf de grond eet?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:06

RianneH schreef:
Valt wel mee, je moet vooral kijken hoe ie valt als ze helemaal naar beneden staan, hoe valt ie dan als ie vanaf de grond eet?

Geen idee, niet op gelet. Ga het morgen meemaken. Ben sws benieuwd of ze er niet te warm onder staat maar ze is net geschoren dus vond het met deze temperatuur toch best koud.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:08

Lengte lijkt me prima. Toont wel wat strak, dus hopelijk gaat dat goed met grazen/eten vanaf de grond.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:12

Ze graast niet en eet uit een hooinet. Hij zit juist te los had ik het idee. Kan heel mijn arm erin leggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 23:13

xxxmh schreef:
Ze graast niet en eet uit een hooinet. Hij zit juist te los had ik het idee. Kan heel mijn arm erin leggen.

Los is juist prima.
Ik heb nu bij een dat hij te strak.zit en dat trekt dus enorm als hij zn hoofd omlaag doet. Moet daar even wat op verzinnen.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 08:59

manzano schreef:
Ik heb het ook gevraagd en kreeg een ander antwoord.... Zal straks even terug zoeken

Hier ben ik heel benieuwd naar :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:07

Hals lijkt me juist goed hoor

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:10

Nouvel schreef:
Mijn Irish lekt inderdaad door op de zijnaden bij veel en harde regen.
Ik heb toen een klacht gestuurd naar de Paardendrogist en die hebben het doorgestuurd naar bucas en die gaven aan dat de naden inderdaad door kunnen lekken bij veel regen en dat je die dan in moet sprayen.

Ook mijn ervaring, altijd een natte streep op d'r buik. Daarom ook van bucas afgestapt. Al heeft de smartex het niet, alleen bij de iris turnout had ik t.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:12

Is een 100 grams hals voor een ongeschoren paard “ veel”?
Ik wil een hals voor mijn Kavalkade deken halen maar ze hebben geen ongevoerde. Of zou een ander merk moeten proberen..
Deken is ook 100 grams.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:47

Wat een ellende zeg een goede deken vinden.
Maar ben er wel uit dat hij toch echt niet in een 175cm past.
Bij zn hals en schoft zit hij veel beter dus denk de xl wel echt nodig maar dit is wel een heel groot stukje bil….
Amigo bravo XL 175cm

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:41

Als mijn paard d’r hoofd zo laag heeft, zie ik ook ongeveer zoveel bil. Zegt volgens mij nog niet dat de deken niet past. Dat dat ene been verder naar achter staat, helpt ook niet voor het beeld. Ik denk dat het net kan. Heb je ook een foto gemaakt met een hogere hals houding?

Ter illustratie hier mijn deken (en daarin m’n paard :+ ) ; Niet heel duidelijk maar als je de flap omhoog zou doen, zelfde beeld als bij jou denk ik. Maar de deken past echt wel heel goed, heb ‘m al een jaar en ben er heel tevreden over.

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:44

Hmmz hij staat bijna 24/7 zo dus kan me niet de bedoeling lijken dat ie zover naar voren gaat toch?
Jou deken lijkt wel meer overeen te komen met de staartflap en staart aanzet.
Die van mij zit echt veel hoger op zn kont maar komt denk in ook omdat ie van die perzik billen heeft :')
Heb die maat groter toch ook besteld en dan pas ik ze beide nog een keer om goed te bepalen welke het beste zit.
Heb helaas geen foto gemaakt van hoe hij recht stond,beetje stom.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 20:58

Zou sowieso je singels even vast maken met passen. Dan krijg je het beste beeld hoe het blijft liggen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:28

manzano schreef:
Zou sowieso je singels even vast maken met passen. Dan krijg je het beste beeld hoe het blijft liggen.

Ja die zaten ook vast maar vergat een foto te maken dus als nog gauw gedaan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:38

Haha, mijn paard heeft ook perzik billen. Denk dat onze paarden aardig overeenkomen qua bouw. Mijn deken kleedt af :))
Maar ik zie wat je bedoelt hoor, denk alleen dat het net aan wel kan, kleine twijfel heb ik ook wel, heb het niet live gezien. Maar ben benieuwd hoe de maat groter zit!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:16

@cinniz, ik zou dat wel echt te krap vinden.. hopelijk past de grotere maat beter

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:52

lies schreef:
Haha, mijn paard heeft ook perzik billen. Denk dat onze paarden aardig overeenkomen qua bouw. Mijn deken kleedt af :))
Maar ik zie wat je bedoelt hoor, denk alleen dat het net aan wel kan, kleine twijfel heb ik ook wel, heb het niet live gezien. Maar ben benieuwd hoe de maat groter zit!

Dan kleedt die zeker af ,ik ga ook opzoek naar ruitjes :')

Nibbit schreef:
@cinniz, ik zou dat wel echt te krap vinden.. hopelijk past de grotere maat beter

Ja mijn gevoel zegt ook echt te kort kwa lengte maar die maat groter zei iedereen hier dat ie echt veel te groot was.

Daarom was ik ook benieuwd waar iedereen vindt dat de naad van de staartflap hoort te komen want bij de mijne zit het er dus steeds een flink stuk boven.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:54

Naad van de staartlap hoort op de aanzet van de staat te komen. Maar daarin is het wel belangrijk mee te nemen hoe de deken ligt als ie zoals op jouw foto in graashouding staat. Een deken die ruimte geeft aan de voorkant voor een zware of diepe hals zal niet zo ver naar voren trekken dan eentje die dat niet geeft.

Daarom is het passen soms zo’n ellende, want je weet bij een ander type deken vaak pas na een paar dagen of ie echt lekker ligt, maar dan mogen ze niet meer terug…

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:30

Iemand tips voor een deken voor een smalle C pony, 1.365 m?

Ik heb nu amigo en Bucas voor hem maat 5.6
Qua lengte naar beneden en naar achteren perfect. Alleen rondom z’n hals vaak te groot. Hij schuift al s el rond z’n borst.
Neem ik een maat kleiner dan is hij te kort en drukt hij ook nog eens op de schoft.

Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:35

Die is sowieso 1 maar te groot, verder vind ik dit model juist groot vallen op de borst. Die had ik op m’n tank liggen. Denk dat de disk of rechte sluiting beter zal passen