[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:11

Sinds gisteren ongevoerde regendeken op. Voelde vanochtend goed aan! En sinds 12 u al zonder deken! Als de zon onder is gaat die weer op. Hoop toch wel snel zonder deken te hebben.
Staat 24/7 buiten.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:19

Caroline52 schreef:
Vraagje maar het is vast al gevraagd
Die zebra print zou de vliegen extra goed weghouden omdat de vliegen door de kleuren gedesoriënteerd raken

Maar merken jullie ook dat het verschil maakt in vergelijking met een normale vliegendejen?

Hier een paar jaar terug toen er toch een nieuwe vliegendeken moest komen voor een zebra print gegaan. Puur om uit te proberen. Hier een zomereczemer en een gup met gevoelig huidje. En verdraaid het zebra printje scheelt idd duidelijk.

Eerlijk is eerlijk, ik vindt het nog steeds lelijk om te zien zo'n halve zebra.. Maar het maakt zodanig verschil dat ik me daar overheen gezet heb. Paarden onderling in zebra outfit gaat ook prima. Kan zijn dat ze even " opnieuw moeten wennen" dat het een bekende kudde genoot in zebra outfit is.. Daar zijn wel verhalen van bekend.

anoniempje1

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:53

Na ongeveer 10 miljoen verschillende vliegendekens te hebben gehad zweer ik bij mijn bucas zebra! Geen geschuur meer en duidelijk veel minder vliegen. Vind het er niet uitzien maar pony is er duidelijk happy mee

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:39

Dankje voor de reacties ik vindt het zebra printje zelf minder mooi maar als het werkt ben ik blij om in bezit te zijn van een zebra :D een stal genootje van mij heeft dacht ik ook een zebra deken dus zou inderdaad wel raar zijn voor ze daar had ik nog niet eens over na gedacht _O-

Maar als die goed zit ga ik dus voor de bucas vliegendeken :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:43

Ja, dat printje werkt echt! Vind het zelf ook geen mooi ding, maar ik was enorm benieuwd naar de functie. Zie wel dat ze intussen duurder zijn geworden, da's dan weer jammer :') Dat de hals bij mijn ene paard nog niet halverwege komt is ook minder :+
VWestra schreef:
Vandaag de deken voor het eerst af. Moeilijk met dit soort temperaturen qua dekens.
Ik heb nu een fleece regendeken en een 100 grams Rambo deken met onderdekens. Maar nu lijkt het mij toch handig om nog een 0 grams regendeken te hebben. Ook lijkt mij de bucas stay dry handig. zeker nu, gereden en gezweet en dan te nat voor de regendeken en dus dan binnen moeten staan om op te drogen.

Kijk nu naar de bucas sun shower of de bucas smartex rain, al denk ik dat die weer te warm is ...

Wat denken jullie?

De smartex rain is in principe ook gewoon een fleece gevoerde regendeken, dus dat lijkt me niet wat je zoekt. De sunshower vind ik ideaal, die is tegen de 20 graden nog niet te warm. Zit een soort netvoering in waardoor de deken heel luchtig is, maar toch blijft het paard droog bij regen. Als bescherming tegen kou heeft het weinig nut.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:09

Ik heb vrijdag de deken afgedaan en vandaag eind vd middag de bucas sunshower op gedaan

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:21

Mijn paard staat vannacht bloot. Ze staat al even onder een regendeken maar stond er vanmorgen al flink onder te zweten. Dus na het rijden lekker bloot op de wei gezet. Wilde vanavond nog even de zomerdeken opdoen maar het is nog zo warm! Laat maar lekker bloot. Morgen wordt het ook weer 18 graden. Daarna weer koeler en regen dus dan leg ik morgenavond weer de regendeken op (anders moet ik teveel poetsen hihi en een nat paard voor het rijden is ook niet handig). Wel een gedoe met dit weer hè, warm koud warm koud.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:22

Ik heb vanavond de rsih opgedaan, misschien dat ik er straks een regendeken overheen doe maar koud is het niet...

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:25

Vanmorgen met de 0 gram deken buiten gezet en middags deken afgedaan was heerlijk warm.
Tegen de avond heeft ze een fleece deken opgekregen opstal.

Wie heeft ervaring met de Amigo Flyrider?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:32

Hylkje schreef:
Vanmorgen met de 0 gram deken buiten gezet en middags deken afgedaan was heerlijk warm.
Tegen de avond heeft ze een fleece deken opgekregen opstal.

Wie heeft ervaring met de Amigo Flyrider?

Ja ik heb hem, fijne deken, valt wel vrij ruim.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:34

Nies_ schreef:
Ja, dat printje werkt echt! Vind het zelf ook geen mooi ding, maar ik was enorm benieuwd naar de functie. Zie wel dat ze intussen duurder zijn geworden, da's dan weer jammer :') Dat de hals bij mijn ene paard nog niet halverwege komt is ook minder :+
VWestra schreef:
Vandaag de deken voor het eerst af. Moeilijk met dit soort temperaturen qua dekens.
Ik heb nu een fleece regendeken en een 100 grams Rambo deken met onderdekens. Maar nu lijkt het mij toch handig om nog een 0 grams regendeken te hebben. Ook lijkt mij de bucas stay dry handig. zeker nu, gereden en gezweet en dan te nat voor de regendeken en dus dan binnen moeten staan om op te drogen.

Kijk nu naar de bucas sun shower of de bucas smartex rain, al denk ik dat die weer te warm is ...

Wat denken jullie?

De smartex rain is in principe ook gewoon een fleece gevoerde regendeken, dus dat lijkt me niet wat je zoekt. De sunshower vind ik ideaal, die is tegen de 20 graden nog niet te warm. Zit een soort netvoering in waardoor de deken heel luchtig is, maar toch blijft het paard droog bij regen. Als bescherming tegen kou heeft het weinig nut.

wanneer gebruik jij de Sun Shower? Nu is het weer zo wisselvallig. De fleecegevoerde is te warm maar zonder is weer te koud. Ook met een frisse wind en inderdaad regen.
ik wil het liefst wel een deken die tegen een regenbuitje kan. in de stromende regen staat hij vaak al niet buiten.

ik zit er anders aan te denken op de fleecegevoerde regendeken te koop te zetten en heel misschien dat ik van rambo over ga stappen op busas ivm stay dry voering..

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:35

Welke maat zou ik moeten hebben. Amigo bravo heeft ze in maat 183 (6.0) staat s,m,l,xl als maten.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:35

MoniekV schreef:
VWestra schreef:

Wat denken jullie?

Dan zou ik voor de bucas sunshower gaan maar die heeft geen stay dry voering, is een zomerdeken of power cooler/shamrock power oid geen idee?

ik wil het liefst wel een deken die tegen een regenbui kan... gaat meer voor deken op t land en 's nachts op stal.
heb jij zelf ook ervaring met de sunshower?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:37

Hylkje schreef:
Welke maat zou ik moeten hebben. Amigo bravo heeft ze in maat 183 (6.0) staat s,m,l,xl als maten.

Maat M

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:38

Bij die van mij gisteren de deken afgedaan. Nu mag haar vacht voor deken spelen. Snachts staat ze binnen. Morgenavond bekijk ik even of ik de regendeken op doen. Het gaat weer wat frisser worden. Nouja.... voor mij frisser. Of mijn paard daar hetzelfde over denk is een ander verhaal.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:38

VWestra schreef:
MoniekV schreef:

Dan zou ik voor de bucas sunshower gaan maar die heeft geen stay dry voering, is een zomerdeken of power cooler/shamrock power oid geen idee?

ik wil het liefst wel een deken die tegen een regenbui kan... gaat meer voor deken op t land en 's nachts op stal.
heb jij zelf ook ervaring met de sunshower?

Nee ik heb de sunshower zelf niet want mijn paarden passen geen Bucas.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:44

[quote="MoniekV"

Nee ik heb de sunshower zelf niet want mijn paarden passen geen Bucas.[/quote]

daar heb ik nog niet aangedacht.. ik heb nu een rambo original met v sluiting en die echt perfect. Past een Bucas dan wel??
Laatst bijgewerkt door VWestra op 03-04-16 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:50

Hier staat pony lekker zonder deken vannacht. Meerdere zelfs op stal. Het is ook gewoon lekker buiten nu!! :D

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:52

VWestra schreef:
MoniekV schreef:

Nee ik heb de sunshower zelf niet want mijn paarden passen geen Bucas.

daar heb ik nog niet aandacht.. ik heb nu een rambo original met v sluiting en die echt perfect. Past een Bucas dan wel??

Dat zou je echt even moeten proberen, Bucas ligt vaak beter op smallere paarden.. Rambo met V-sluiting ligt op mijn paarden heel goed maar Bucas ligt voor geen meter.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:53

Ik heb ze nu beide onder 0grams staan, eentje onder de amigo hero en eentje onder de rambo

ik heb de sunshower, hij past op zich heel mooi, maar na een tijdje gaat hij wat naar achteren en scheef trekken bij mijn paard

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:54

hmm ik heb dan het vermoeden met mijn Fries dat het niet 100% succes gegarandeerd is. De Rambo is namelijk echt perfect..

misschien dan gewoon een 0 grams regendeken kopen -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:59

VWestra schreef:
wanneer gebruik jij de Sun Shower? Nu is het weer zo wisselvallig. De fleecegevoerde is te warm maar zonder is weer te koud. Ook met een frisse wind en inderdaad regen.
ik wil het liefst wel een deken die tegen een regenbuitje kan. in de stromende regen staat hij vaak al niet buiten.

ik zit er anders aan te denken op de fleecegevoerde regendeken te koop te zetten en heel misschien dat ik van rambo over ga stappen op busas ivm stay dry voering..

Nu als ik niet zou willen dat mijn paard al te vies wordt of met wat warmer weer en regen. Vind hem vooral ideaal omdat ik dat paard in augustus altijd al scheer en het dan veel te warm is voor winterdekens, maar geschoren in de regen staan ook geen optie is.

Of het past is (helaas) echt gewoon even proberen. Horseware ligt bij mijn fjord juist veel te strak op de schouder. Bucas heeft ook nog de big neck uitvoering, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:03

VWestra schreef:
hmm ik heb dan het vermoeden met mijn Fries dat het niet 100% succes gegarandeerd is. De Rambo is namelijk echt perfect..

ik heb verder ook altijd rambo (en wat amigo), en die liggen heel netjes op hem, maar de ongevoerde rambo is nog best dik door de stof, dus daarom heb ik ook de sunshower er vorig jaar bij gekocht

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:07

VWestra schreef:

Ik heb kruising friezen dus ik denk dat het niet goed gaat passen...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 22:09

Even checken of mijn pony nou zo raar is... Ze stond afgelopen nacht onder een 300 grams met hals en gaat dan nog liever binnen staan (waar geen eten is) dan buiten waar wel eten is. Ze heeft de hele winter met haar eigen vacht gedaan maar heb haar vorige week voor 't eerst in haar leven waarschijnlijk geschoren, echt alles eraf. Vandaag heeft ze zonder deken gestaan, nu voor vannacht staat ze onder een 200 grams zonder hals. Oja zijn goede outdoordekens, echt waterdicht.

Ik heb echt 0,0 ervaring met dekens. Pony is nogal een mietje dat wel. Wat zouden jullie doen? Ik voel al steeds onder de deken hoe warm het daar aanvoelt maar eerlijk gezegd zegt dat me niet veel. :') Zweten doet 'ie echt niet.