Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sappos

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:53

Ik had ze gisteren een middagje zonder deken :D Wel lekker als het kan

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 11:03

Hier is het afgelopen dagen erg mooi weer geweest en er komen nog een paar dagen! In de nacht ruim boven nul. Meer poetswerk bij een schimmeltje, maar daar doe ik het niet om! Poetsen hoort er ook bij.......... :(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:16

S_uus schreef:
FahyaFemke schreef:
en suus ook. waarom als je er bent krijgtie een deken op, maar als je weggaat gaatie maar weer af. dat kán toch niet. wat moet dat lichaam nou denken van dat paard. die is gewoon een wintervacht aan het maken, wordt dan een bloedhete deken opgegooit voor zn gevoel, en vervolgens bam weer afgehaald.

En Suus ook? Heb je de goede wel voor je ?
Jas aan, is jas aan en niet aan uit aan uit.......

Hij krijgt zijn jas uit als ik rij verder niet (en ja inrijden met fleecedeken)/

Bloedhete jas? Welke bloedhete jas?

Kan me niet voorstellen dat ik typ :"als ik er ben doe ik zn deken op als ik weg ga doe ik hem af?".
Dat is ook nog eens vet onlogisch: Als ik weg ga, valt de avond, is het koud en vroor het een aantal keer deze week, waarom zou ik juist DAN, zijn deken AF doen? >;) .........

@S_uus je bedoelt zeker mij? Als ik gereden heb krijgt ze een zweetdeken op omdat ze nog niet volledig droog is. Ik snap je goed met dat het niet kan maar ze staat in een kleine warme stal met die deken dus heeft het niet veel verschil met af en op. En ze zweet er ook niet onder :) Binnen kort krijgt ze wel een deken en dan is het verschil minder, wat jij bedoelt. Maar het kan wel hoor ;)

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:30

mijn verzorg paard heeft nooit een deken op, maar het is een fries dus die heeft ook snel een dikke vacht!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:58

Ik ben van de 200 grams maar terug gegaan naar de deken met alleen katoenen voering...
Ze heeft de laatste paar weken ineens zoveel vacht ontwikkelt en het was vanavond in de stal nog 15 graden...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:05

Die van mij stond al even onder een 200 grams.
Vandaag de knoop doorgehakt en ze gaat kaal. Ik kan nu een halfuurtje rijden en ben daarna met droogstappen droogwrijven etc 1,5 uur bezig.
Het is een fries en ik vind het ontzettend lelijk maar dit is ook geen doen
Vandaag de ongevoerde regendeken maar weer op want ze stond te zweten en als ze nu meer vacht ontwikkelt maakt het toch niet meer uit :') .

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:13

ik ga hem ook scheren, was vandaag 10 min aan het rijden en hij was al nat

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:32

Hier ook hetzelfde probleem, ineens zoveel haar en zulke hoge temperaturen...
zelfs met lange teugelen was ze nat na een half uurtje vanavond, en ze drogen voor geen meter met dit weer...

Daarom de dunnere deken er weer op en kijken of we van het weekend kunnen scheren...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:36

Sja ik weet het niet moet ik nu weer gaan wisselen? 's nachts is het wel frisjes.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:41

Die van mij staat al 2 weken onder een 100gr regendek. En daar blijft ie voorlopig nog wel even onder staan ook.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:05

Ik had mn pownie geschoren.
Had twee honderd grams opliggen maar ben terug naar honderdgrams.
Savonds op stal in een dichte beschutte schuur, als de temp weer gaat zakken naar de tien graden overdag en snachts weer vriezen gaat de twee honderdgrams weer op

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:21

mijne heeft een paar dagen onder 300 gram gestaan en nu vandaag na het rijden ben ik weer terug naar 200 grams gegaan. Volgens het weerbericht wordt het komende dag toch weer rond de 10 s'nachts bij ons dus kan die weer iets minder dik! Verder zit hij wel mooi in zijn vachtje dus voorlopig nog niet scheren! Hopelijk helemaal niet meer!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:09

1997suus schreef:
@S_uus je bedoelt zeker mij? Als ik gereden heb krijgt ze een zweetdeken op omdat ze nog niet volledig droog is. Ik snap je goed met dat het niet kan maar ze staat in een kleine warme stal met die deken dus heeft het niet veel verschil met af en op. En ze zweet er ook niet onder :) Binnen kort krijgt ze wel een deken en dan is het verschil minder, wat jij bedoelt. Maar het kan wel hoor ;)

Das een heel ander verhaal.
Vond het nogal aanvallend getypt die tekst.

De stal van mijn pony is net zo fris als het buiten is, die van mijn jaarling daar in tegen niet .
Dus wat jij zegt kan indd best.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:42

Ik heb de deken alweer sinds eergister af, hier is het lekker.
Vandaag wordt het zelfs 18 graden dus echt te warm voor de deken.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:03

Het is overdag warm, maar s'nachts nog best fris.
Dit vind ik altijd het meest lastig. Haal je ze af of laat je ze op?!
gisterenavond was het echt nog warm, vanmorgen toch echt weer fris en nu flink bewolkt... pffff
en ik kan tussendoor niet even langs om te wisselen of op en af te doen ivm werk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:08

Dat fris heeft mijn paard niet zo'n moeite mee, ik heb eigenlijk tot nu toe ook alleen een regendeken op gehad en 1 dag toen was het heel vies een regendeken met fleece.
Ik doe het al jaren zo en mijn paardje voelt zich kiplekker hierbij.

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:09

Mijne is vorige week geschoren en staat nu voorlopig onder 200 grams.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:55

Ik heb er 100 gram op liggen. Ze heeft heel even onder 200 gram gestaan toen het 's nachts rond het vriespunt was en overdag rond de 10 graden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:57

Ik heb er nog steeds 150 gram op liggen. En gezien de weersverwachtingen blijft dat voorlopig ook nog zo.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:16

De mijne zijn geschoren en stonden nu te zweten zonder deken. Dus ik laat ze even een middag zonder deken en tegen een uur of 5 gooi ik weer de deken op. Even kijken wat het eeer doet vannacht.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:44

Ik heb z'n deken er maar afgetrokken, het is echt warm in het zonnetje. Snachts gooi ik hem wel op want er staat een veradelijk windje aan het water.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:44

Nu ook alleen 's nachts een lichte deken op. Ze staan 's nachts binnen dus nat worden ze niet, maar wil ook niet dat ze het koud zouden hebben.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:49

Hier is de deken al een weekje weer af. Ze staan allemaal nog even lekker 24/7 in de wei deze dagen met een heerlijke tempratuur :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:03

Ik had hem onder een 300 grams staan, maar met deze temperaturen toch maar weer even zonder (overdag in het zonnetje). Straks gaat de 200 gram er weer even op tot het weer kouder wordt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:24

Ik heb geen tijd te wisselen (ga weekend weg) en eigenlijk ook geen zin in :o Het is idd een stuk warmer nu, zeker omdat er amper tot geen wind aanwezig is, ze voelde toen het zonnetje door kwam idd wat warmig onder de deken, maar als die weg is is het al snel weer prima onder de deken. Ik laat het lekker zo.