[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:26

manzano schreef:
Junior2019 schreef:
https://www.agradi.nl/bucas-irish-turno ... ey-red.htm

Ik heb interesse in deze deken maar op de site van agradi staat dat hij niet 100%waterdicht is ivm getapte naden maar op andere sites staat dat niet
Dat is toch vreemd

De teksten van agradi kloppen vaker niet. Ik check vaak even de site van de fabrikant.

Zou het niet een soort omzeilen van de garantie zijn? Dus dat ze kunnen zeggen bij klachten: zie onze site waar staat dat de deken niet 100% waterdicht is ofzo?

@ Manzano, als je gekeken hebt op de site van bucas en daar staat wat anders zou je dat nog even als vraag bij Agradi neer kunnen leggen: ze reageren vaak vlot en keurig (ik had een lamswollen singel besteld die niet van echte wol was, dat hebben ze aangepast)

MyWishMax

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:13

De irish heb ik al jaren en is gewoon waterdicht hoor. Dus de info van agradi klopt niet, is of gewoonnfout of ze proberen garantie te omzeilen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:20

Junior2019 schreef:

Ik heb interesse in deze deken maar op de site van agradi staat dat hij niet 100%waterdicht is ivm getapte naden maar op andere sites staat dat niet
Dat is toch vreemd

Mijn Irish lekt inderdaad door op de zijnaden bij veel en harde regen.
Ik heb toen een klacht gestuurd naar de Paardendrogist en die hebben het doorgestuurd naar bucas en die gaven aan dat de naden inderdaad door kunnen lekken bij veel regen en dat je die dan in moet sprayen.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:33

Hoihoi. Mijn paard is vandaag voor het eerst geschoren en staat nu onder een 100grams deken.

Ik heb net gevoeld en haar flanken en oren voelen warm. Zijn dit inderdaad de belangrijkste/fijnste meetpunten om te voelen of een paard het aangenaam of koud heeft onder een deken?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:01

Als ik een liner onder m'n deken doe valt dit naar binnen. Hebben meerdere mensen dit?

Afbeelding
Afbeelding

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:02

Ik heb een Amigo Wug en daar kan hij niet vast aan de voorkant. Die van mij zit dus enkel aan de achterkant vast en blijft echt super liggen. Misschien een keer proberen om ze los te laten aan de voorkant?

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:07

Moonlight17 schreef:
Ik twijfel erover om een Premier Equine deken voor mijn nieuwe paard aan te schaffen. Kan iemand met ervaring mij door de modellen heen praten en adviseren voordat ik over ga tot bestellen.

Qua pasvorm 185 in goedkopere merken is te klein. 6,6 (198) Amigo Bravo is te groot aan de voorkant.
Hij is nog maar 3, dus gaat nog groeien. Het is een ruin, dus hij zal zeker gelijk of meer sloopproof zijn dan die van mijn merrie's Amigo Bravo.

Jonge paarden en dekens, wat een dilemma. :')

Ik heb 2soorten 0 gram. Budget hardy en de buster zero met losse hals.

Ik zelf heb de hardy nu op (s nachts met onderdekentje). Ideaal met de regen doordat het door de halve hals helemaal niet inregend door de halve hals. Eigenlijk kan je bij de hals geen linkers vast maken bij deze, maar hij blijft super liggen.
Voor de koudere dagen heb ik de buster. Daar kan een hals aan. Ik heb daar ook een 100 gram hals bij gekocht. Ook heb ik 50, 100 en 200 gram liner. Zo heb ik van alles en komen we eigenlijk elk weer door.

Ik vind de pasvorm echt super, niet strak bij de borst (dit is met bijna alle denkend het probleem bij hierina ondanks dat het geen breed type kwpn is). De optimo was ook mooi op haar bost maar trok weer op de schoft. Premier equipe doet dit beide niet.

Ik ben zo blij met de dekens. Super kwaliteit. Ik kan van de week d’r foto’s maken

Hireina draagt normaal 191 en de 6,0 van PE past perfect

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:18

Nouvel schreef:
Junior2019 schreef:

Dat is toch vreemd

Mijn Irish lekt inderdaad door op de zijnaden bij veel en harde regen.
Ik heb toen een klacht gestuurd naar de Paardendrogist en die hebben het doorgestuurd naar bucas en die gaven aan dat de naden inderdaad door kunnen lekken bij veel regen en dat je die dan in moet sprayen.

Bedankt maar is de deken dan niet uit 1 stuk
Heeft insprayen geholpen?deze deken hebben ze ook 8n high nek en daar staat dat niet bij

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:32

DenieesB schreef:
Ik heb een Amigo Wug en daar kan hij niet vast aan de voorkant. Die van mij zit dus enkel aan de achterkant vast en blijft echt super liggen. Misschien een keer proberen om ze los te laten aan de voorkant?

Ga ik morgen wel even proberen! Dankje voor de tip!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:41

Pallatin schreef:
Freyr schreef:
Hebben meer mensen problemen met Amigo/Horseware dekens?

Het bilkoord aan de linkerkant laat telkens bij de naad los, je ziet gewoon dat de stiksels eruit zijn. Ik heb dit nu bij 2 dekens gehad (eentje een paar keer opgehad, een nieuwe gekregen van de EJ zaterdag eind van de middag en maandagochtend kreeg ik bericht dat die weer kapot was). Op stal hoor ik dat zeker 4 andere amigodekens exact hetzelfde probleem hebben.

Ik heb de EJ weer een berichtje gestuurd, maar nog geen reactie helaas.

Bedoel je de staartriem? Horseware dekens hebben geen bilkoorden? Heb je een foto? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt :')
Ik heb geen problemen met losse stiksels bij horseware dekens. Ik heb wel ns gehad dat het clipje van de staartriem lam was

@ cinniz: ik vind de onderste deken qua lengte beter, hoop dat de bestelde deken idd meer ruimte bij de hals heeft…heeft je paardje wel nodig… :D

Ja, staartriem, bilkoord, het is inderdaad welke naam je er aan geeft. Foto heb ik bijgevoegd!

Afbeelding

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:45

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:41

xxxmh schreef:
Als ik een liner onder m'n deken doe valt dit naar binnen. Hebben meerdere mensen dit?

[ [url=m/s95wE8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hvLJnP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja moet je even op mijn posts zoeken. Heb ook wat fotos geplaatst. De liner en de amigo bravo 12 passen helemaal niet bij elkaar, ook al zou dat wel moeten. Had ik al bij mijn set van mn pony van 2 jaar oud en nu bij nieuwe paard weer. Ik maak ze alleen achter vast om die reden, maar daardoor trekt de liner wel een beetje naar achter helaas.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:43

Ik laat voor ook regelmatig los en doe alleen achter vast. Blijft hier dan ook prima zitten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:06

manzano schreef:
xxxmh schreef:

[ [url=m/s95wE8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hvLJnP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja moet je even op mijn posts zoeken. Heb ook wat fotos geplaatst. De liner en de amigo bravo 12 passen helemaal niet bij elkaar, ook al zou dat wel moeten. Had ik al bij mijn set van mn pony van 2 jaar oud en nu bij nieuwe paard weer. Ik maak ze alleen achter vast om die reden, maar daardoor trekt de liner wel een beetje naar achter helaas.

Nou wat stom.... ik ga even zoeken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:07

Bij mijn amigos is dat niet, ook het loslaten van stiksels niet..
Ik heb bravo12 100gram dekens met rechte sluitingen, en bij beide passen de liners gewoon prima.
Ik maak de liners wel altijd ook vast van voor, anders zakken ze eronderuit. Maar ik heb ook wel een druktemaker, misschien komt dat daardoor? Geen idee

Dat gezegd hebbende, had ze het gisteren koud en vandaag na een hele dag de 0 gram deken op nog steeds frisjes. Dus helaas is het seizoen dat de deken op moet blijven weer echt begonnen hier -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:33

De hals van de bravo 12 met V sluiting is hoger dan de gewone amigos met rechte sluitingen. Ook dan bijv de Rambo enzo.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:56

Junior2019 schreef:
Heeft insprayen geholpen?deze deken hebben ze ook 8n high nek en daar staat dat niet bij

Er zit een naad aan zijkant waar de voering stopt.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:59

Nouvel schreef:
Junior2019 schreef:

Er zit een naad aan zijkant waar de voering stopt.

Zag het toen ik inzoommde

Heb je hem wel waterdicht gekregen

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:00

Even benieuwd naar jullie mening. Einde vorig jaar regende mijn PE 1x in de bij de hals. Dacht een incident. Maar het gebeurd dit jaar wederom.
Het valt mij op dat al zijn dekens of bij de hals naar binnen gaan slaan (met name Rambo dekens zoals protecter en rsih) of open gaan zoals op onderstaande foto. Dit was het heel vorig seizoen niet aan de orde, toen sloot de deken keurig aan. Gezien het om meerdere merken gaat, zal mijn paard vast verandert zijn in bouw. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik het zoeken moet. Rambo Wug regende bij hem ook in. Iemand die iets zinnigs kan zeggen? Heb PE zelf ook nog om advies gevraagd.

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:11

Junior2019 schreef:
Zag het toen ik inzoommde

Heb je hem wel waterdicht gekregen

Ja met goed insprayen houdt ‘ie het tot nu toe wel.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:12

Hals eraan zal het probleem oplossen. Soms is het ook gewoon stom, dan loopt het water via de manen erin, of staan ze juist net verkeerd waardoor het inregent.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:13

Slmt9 schreef:
Even benieuwd naar jullie mening. Einde vorig jaar regende mijn PE 1x in de bij de hals. Dacht een incident. Maar het gebeurd dit jaar wederom.
Het valt mij op dat al zijn dekens of bij de hals naar binnen gaan slaan (met name Rambo dekens zoals protecter en rsih) of open gaan zoals op onderstaande foto. Dit was het heel vorig seizoen niet aan de orde, toen sloot de deken keurig aan. Gezien het om meerdere merken gaat, zal mijn paard vast verandert zijn in bouw. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik het zoeken moet. Rambo Wug regende bij hem ook in. Iemand die iets zinnigs kan zeggen? Heb PE zelf ook nog om advies gevraagd.

[ [url=m/1RhxQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind tegen het in regenen de hardy van PE fijn.
De buster gebruik ik alleen met hals of droge periode zonder hals.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:27

RianneH schreef:
Hals eraan zal het probleem oplossen. Soms is het ook gewoon stom, dan loopt het water via de manen erin, of staan ze juist net verkeerd waardoor het inregent.

Een hals is voor mijn paard veel te warm.
Het is toch ook gek dat de deken een heel seizoen aansluit op de hals en nu (meerdere) zo raar zitten bij de hals? Ik vind de opening die je aanzijn rechterkant ziet in elk geval raar, dat was er eerder niet.

LisaaSophie schreef:

Ik had idd al naar de Hardy gekeken, maar ik ben er een beetje bang voor dat ik hetzelfde krijg als met de Rambo Wug, want ook die regende in.
Ik heb de PE Titan ook nog liggen, die heeft een andere klittenbandsluiting, zal morgen eens kijken hoe die zit. Maar die vindt hij eigenlijk ook te warm met dit weer.

Ik vind het gewoon raar dat die deken(s) niet meer bij de hals aansluiten en zo wijdt open gaan staan. Hoe kan dat en belangrijker: hoe los ik het op?
Verder is het echt een heerlijke deken. Hoe gek er ook gespeeld, gerend, gebokt of gerold wordt, hij ligt als een huis.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 23:40

Slmt9 schreef:
RianneH schreef:

Een hals is voor mijn paard veel te warm.
Het is toch ook gek dat de deken een heel seizoen aansluit op de hals en nu (meerdere) zo raar zitten bij de hals? Ik vind de opening die je aanzijn rechterkant ziet in elk geval raar, dat was er eerder niet.

LisaaSophie schreef:

Ik had idd al naar de Hardy gekeken, maar ik ben er een beetje bang voor dat ik hetzelfde krijg als met de Rambo Wug, want ook die regende in.
Ik heb de PE Titan ook nog liggen, die heeft een andere klittenbandsluiting, zal morgen eens kijken hoe die zit. Maar die vindt hij eigenlijk ook te warm met dit weer.

Ik vind het gewoon raar dat die deken(s) niet meer bij de hals aansluiten en zo wijdt open gaan staan. Hoe kan dat en belangrijker: hoe los ik het op?
Verder is het echt een heerlijke deken. Hoe gek er ook gespeeld, gerend, gebokt of gerold wordt, hij ligt als een huis.

Bij mij sluit de hardy iig mooi aan. Terwijl bv de optimo wel wijd stond en de buster is ook net ietsjes wijder bij haar. Maar het ligt natuurlijk echt aan de bouw… wat voor die van mij mooi ligt kan voor die van jou natuurlijk niets zijn…

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:15

Ja, ik voel me weer helemaal een nieuweling in de dekens sinds mijn paard senior is :+

Ben wel benieuwd wat PE zelf aangeeft. En mochten anderen nog mee willen denken, roept u maar :D