[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:09

Ik twijfel heel erg of ik haar helemaal ga scheren of alleen een streep

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:14

yarkayunda schreef:
Marcella schreef:
Streepje hals scheren kan misschien al genoeg zijn

Denk je dat dat genoeg is? Een vriendin van mij zegt dat ze dan e vengoed nog veel zweet. En hoef je dan geen deken op te doen?

Weinig kans.

Als je vaak rustige (stap)ritjes maakt uitrijdeken laten staan en zo niet alles eraf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:37

yarkayunda schreef:
Ik twijfel heel erg of ik haar helemaal ga scheren of alleen een streep

Eerst streep kijken hoe dat gaat en zo niet dan kan er altijd nog meer af en dekens gekocht worden

Laurievc

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:00

Hier zaterdag opnieuw schimmel scheren en volgende week eerste keer m'n jonkie. Heel benieuwd :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:10

Ik heb net de allergrootste loeder gedaan. Nog nooit achter bekapt want hij slaat je het licht uit de ogen, hij laat zich vallen met beenbeschermers voor om doen :=

Op de binnenkant van de achterbenen en een paar plukjes voor na, kaal *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:37

elodie: Ik ga niet verder dan maximaal 400gram in nachten met flinke vorst (-10). Er wel even van uitgaand dat je paard ergens beschut kan staan.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 16:58

Morgen ga ik mijn pony voor de 2e keer scheren. Gelukkig is zij super braaf en meewerkend met scheren, dat scheelt een berg tijd en ergernis ;)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:25

DarkCupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:35

Perryx schreef:
https://www.lidl-shop.nl/ZOOFARI-Dieren ... gJpLfD_BwE

Hoe zit dat nou echt met die tondeuse van de LIDL? ik twijfel of ik hem zal bestellen, scheer er alleen de benen mee op en de oren en hoofd.
Gaat die niet snel stuk? omdat die vol met haar zit oid ?

Zie pagina 223!!, ik heb mijn paard er helemaal mee geschoren! Daar staan (fotos)

Is prima te gebruiken ^_^ kom goed door het haar heen

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:26

Die van Lidl is inderdaad goed :) Gebruik hem hier ook voor benen en hoofd. Al moet ik zeggen dat ik mijn draadloze wel handiger vind

Nynkefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:50

Gigi is gister geschoren! We wisten niet of ze braaf zou zijn maar ze heeft geen kick gegeven. Ik had hier al eerder de vraag gesteld of ik haar wel moest scheren ivm dat mijn moeder haar ook rijd ( ivm heter worden ) en ze was kuikenmak vandaag.

Helaas geen voorfoto maar hier een foto van haar hals de dag van te voren Afbeelding

En kaal

Afbeelding

Omdat ze schimmel is is het wel lastig te zien of alles egaal geschoren is dus van de week nog even bijwerken :')

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:14

Perryx schreef:

Hoe zit dat nou echt met die tondeuse van de LIDL? ik twijfel of ik hem zal bestellen, scheer er alleen de benen mee op en de oren en hoofd.

Ik heb hem toevallig net binnen en het 3e oor en het baartje mee geschoren en ik moet zeggen dat ik oprecht verbaasd was, voor een haf met stugge manen ging hij bijzonder makkelijk overal doorheen!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 23:39

Faitherr schreef:
Perryx schreef:

Ik heb hem toevallig net binnen en het 3e oor en het baartje mee geschoren en ik moet zeggen dat ik oprecht verbaasd was, voor een haf met stugge manen ging hij bijzonder makkelijk overal doorheen!

Ik denk dat ik deze ook ga bestellen *D Kun je die messen ook gewoon laten slijpen? Heb echt geen verstand van die dingen eigenlijk :+ :o
Weet iemand of ik deze ook in belgie kan verkrijgen?
Edit: in de belgische lidl is hij ook gewoon te bestellen *\o/*

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 07:11

Perryx schreef:
Ik denk dat ik deze ook ga bestellen *D Kun je die messen ook gewoon laten slijpen? Heb echt geen verstand van die dingen eigenlijk :+ :o
Weet iemand of ik deze ook in belgie kan verkrijgen?
Edit: in de belgische lidl is hij ook gewoon te bestellen *\o/*

Ik heb er zelf ook 0 verstand van om eerlijk te zijn, ik heb geen idee of je de messen kan slijpen. Ben eigenlijk wel benieuwd

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:04

Mag ik hier even binnen komen vallen met een vraag? :

Hoe scheren de mensen hier hun paarden welke 24/7 buiten staan en ook geen binnen bak hebben?
Ieder jaar hier weer een gevecht.

Mijn merrie heeft cushing en zweet zich de pleuris.
Echter durf ik niet helemaal te scheren omdat ze 24/7 buiten staat en we dus alleen maar buiten (bos) rijden. Dus een uitrijdeken is ook niet handig. Die zou dan de hele rit op moeten blijven.

Maar nu is het ook onhandig. Heb haar hals en buik geschoren. Maar verder heeft ze een dikke vacht. Dus als we gereden hebben is ze of zeik nat van het zweet of de regen.
Ik laat haar dan eerst onder een zweetdekentje drogen in haar stal (die wel dicht kan). Maar ten eerste vindt ze dat verschrikkelijk en ten tweede duurt dat een eeuwigheid.

Help :Y)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:26

Tyrcanol schreef:

Hoe scheren de mensen hier hun paarden welke 24/7 buiten staan en ook geen binnen bak hebben?

Echter durf ik niet helemaal te scheren omdat ze 24/7 buiten staat en we dus alleen maar buiten (bos) rijden. Dus een uitrijdeken is ook niet handig. Die zou dan de hele rit op moeten blijven.

Maar nu is het ook onhandig. Heb haar hals en buik geschoren. Maar verder heeft ze een dikke vacht. Dus als we gereden hebben is ze of zeik nat van het zweet of de regen.
Ik laat haar dan eerst onder een zweetdekentje drogen in haar stal (die wel dicht kan). Maar ten eerste vindt ze dat verschrikkelijk en ten tweede duurt dat een eeuwigheid.

Ik scheer redelijk veel paarden/pony's met Cushing en eigenlijk gaan ze allemaal helemaal kaal. Inderdaad gebeurt dit omdat ze erg nat worden na rijden. En het ook erg gaat jeuken met een dikke vacht.
Na het scheren een lekkere deken op. Houd er wel rekening mee dat je wat vaker zal moeten, laten, scheren. Maar meeste paarden vinden het fijn.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:32

Tyrcanol schreef:

Mijn cushie heb ik ook helemaal kaal. Bevalt heel goed hier, nu 2e jaar kaal. Ze staat 24/7 buiten met schuilstal en met een bucas met hals. Ze is geen koukleum gelukkig. Ik vind t een uitkomst. Niet meer nat na een staprondje maar grwoon lekker rijden. Uitrijdeken heb ik liggen maar nog nooit gebruikt, weet niet zo goed waneer ik die moet gebruiken.

Edit, ik heb de benen en t hooofd niet geschoren trouwens. Vind ik zonde van t mooie behang
Laatst bijgewerkt door Siers83 op 11-11-17 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:34

Tyrcanol, Mijn paard staat 24/7 buiten met inloop stal en wij hebben ook geen binnenbak. Ze is helemaal geschoren op haar hoofd na. Gaat prima

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:42

Met cushing zou ik ook alles scheren. En dan een goede deken erop. Een goede deken lekt niet. Mijn paard staat ook 24/7 buiten. Wel met schuilstal. Maar daar staat ze nooit. Ze kan wel droog hooi eten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 08:44

Hier ook 24-7 buiten en op hoofd en benen najaar. Met rijden uitrijden op u omdat hij wel erg fris is anders. Verder deken halve hals

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:00

Net herinnering op facebook dat ook vorig jaar Genesis voor de tweede keer werd geschoren. Toeval :') Vandaag mag ze er iig weer aan geloven :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:33

Bedankt voor de vele reacties!
Helemaal scheren is ook geen probleem. Normaal scheer ik haar in april ongeveer.
Maar nu rijden we meer en wordt de vacht steeds vervelender.
Maar wat mijn grootste probleem is.
Als ik wil rijden gaat die lekker warme deken dus af. Dat is zeker als het vriest een behoorlijk verschil. Vatten ze dan geen kouw? En als het begint te regenen tijdens een rit? Ze hebben wanneer ze kaal zijn 0.0 bescherming meer.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:35

Is het geen optie om een uitrijdekentje (waterdicht evt) aan te schaffen en daarmee te rijden? Als ik opzadel leg ik zoiezo een fleece deken op en stap daarmee warm. Als ik ga draven doe ik het af. Bij uitstappen weer op :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:36

Ik rij ook altijd buiten. Als het erg waait of fris weer is doe ik een dekentje op

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:56

Ja maar jullie rijden allemaal in de bak. Die heb ik niet.
Uitrijdekens heb ik. Maar om nou 3 uur lang met uitrijdeken te rijden lijkt me met een super zwetende cushy ook niet handig. Dan kan ik beter een stuk vacht laten staan lijkt me?